Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Tankarnas helg...

Av Sofi Géewe - 9 november 2014 20:15

Farsdag idag!

Vi har grattat mina barns underbara pappa idag. Med paket och god mat som barnen lagat och nu blir det fika som de bakat. Han är värd allt ´den underbara pappan och underbara maken.   

Denna dag gör att det snurrar runt lite i huvudet medtanken på hur jag har det med min egen pappa.  Många funderingar fram och tillbaka  på hur vår relation ser ut. Kanske är det dags att börja arbeta på den igen eller är det kanske för sent, hmm. Märkligt egentligen hur relationer kan förändras, sånna man tror är säkrade för livet. När det närmar sig högtider blir det alltid lite konstigt och nu när vi ska ha dop också.  Tiden får utvisa hur det får se ut antar jag.


På tal om dopet är det dags att börja fundera över psalmer och hur vi vill ha allt. Det börjar komma frågor om vad lilla Lilly önskar sig i doppresent också, alltid lika svårt. Någon som har bra förslag på #doppresenter  ?

Några har jag kommit på men så svårt. Måste komma på lite kul fika och fina dekorationer också :) Lite har jag kommit på självklart.  Hoppas alla kan komma och dela Lilly´s dag med oss.

 


Imorgon har Milon studiedag, då ska vi åka till Elon och barnen och umgås. Skönt att inte ha några tider att passa när man åker dit ut. Milon och Stig får riva loss så kan vi sitta och amma ikapp med våra små tjejer hehe..  Pixie får ärva Lillys kläder för hon är ju så liten den lilla tjejen  medans vår tjej inte är jätte liten haha. Bra att det kommer till användning lite till än bara några veckor, tror ju inte att Lillys lilla kusin som kommer i mars vill ha rosa och klänningar kanske ;) Eller vad känner du Martin!?


Nu ska vi sitta i soffan och titta på film, Maria Lang men först lite #Harry potter igen :)

Familjen Harry potter nörd det är vi det!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi Géewe - 12 mars 2017 19:26

Blir visst bara helg blogg. Även fast jag har så mycket tid i veckorna är jag rätt trött och försöker ägna mer tid åt barnen och matlagning. Idag har jag lagat köttgryta för första gången. Bättre sent än aldrig haha! Måste vara en trettio års kris so...

Av Sofi Géewe - 5 mars 2017 18:22

I helgen fick vi mysigt besök från Jönköping av Martin och lilla Vincent. En väldigt faster kär unge kom denna gång så jag fick massor gos! Vi var på Tropicariumet i Kolmården, jätte kul! I shoppen fanns det jätte snygga solglasögon! Haha! ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:15


Söndag, fick sova enda fram tills klockan var 07.10 idag. Då var det tänt ute sa Lilly och bara att pallra sig upp ur sängen varken sig man ville eller inte. Dem vanliga morgonrutinen - hon lägger sig i soffan, skriker LALLA, jag går halvdöd och gör ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:04

Igår morse var vi effektiva, frukost vikning av två tvättmaskiner, städning, läxor innan klockan nio. Sedan kom ett samtal från en desperat Lina, som inte kunde öppna dörren, stackarn! Låset hade gått sönder, var typ sedan 1971 så det hade nog gjor...

Av Sofi Géewe - 20 februari 2017 19:00

Helgen bestod av mestadels av att göra inget, men lite fotboll fick vi in på söndagen. Världens bästa Milon körde på som vanligt, två mål på tre matcher. Han var inte jätte nöjd över det resultat men jag tyckte han var fantastisk. Svårt att spela i...

Ovido - Quiz & Flashcards