Alla inlägg under september 2012

Mys

Av Sofi Géewe - 30 september 2012 20:40

Pratade med Martin precis, med FaceTime. Kändes jätte bra att få se han, prata lite och höra att allt är bra. Lilla bror <3

Milon sover jätte gott, han somna 1,5 min efter att jag sagt god natt. Han vaknade innan sex imorse sänkas förstår att han var trött, tror också att han håller på att bli sjuk. Han här varit hes och snorig idag lilleman. Håller tummarna för att han ska hålla sig frisk.

Älskling jobbade i huset hela dagen och kom hem helt prickig efter tak målning, hihi.

Imorn jobbar jag till sex och mamma ska hämta Milon på dagis, lite mormor mys.

Nu blir det lite söndags godis och ett glas rödvin :)

Av Sofi Géewe - 30 september 2012 15:47

Idag rymde jag från byggkaoset och pysslade med lite blommor, jätte kul <3 En blomma till nya trappen så det ser lite mysigare ut när man kommer dit.

Ska åka tillbaka till kaoset nu med killarna. Jag rev golv i käket förut, snygg gamal plast matta som fanns där under hihi. Modet ändras verkligen helt, tur att vi inte är där längre. Nu ska det bli ett fint valnötsgolv istället.
Får se hur långt älsklingen har hunnit nu, han är så duktig hela tiden. Och hans hemska fru är vara grinig. Det är verkligen jobbigt att hinna med allt hela tiden. Åhh bli klart :)

Av Sofi Géewe - 27 september 2012 21:07

Jag och älskling ligger i soffan och tittar på Men in black 3, min nördiga man var bra tvungen att se den, hehe.

Idag har jag jobbat och efter hunnit grundmåla trappan färdigt, jätte skönt. Så imorn åker sprutan fram istället, hoppas det funkar då blir det klart på noll tid och det skulle inte skada.

Milon fick säga Hejdå till Martin idag:( Sorligt.
Vi myste med massor fika i lekparken vid nya huset. Milon var så glad över att träff Martin, det blev stort puss och kram kalas mär hn skulle åka.
Vi kommer sakna dig massor. Jag träffar honom imorn och säger Hejdå. Känns så overkligt att han åker, jätte tråkigt. Det var ju så långt kvar tills det skulle bli höst och han skulle åka, men fy det gick jätte fort. Hoppas vi kan komma och hälsa på. <3

Bäst att titta klart på filmen. Sov gott

Av Sofi Géewe - 26 september 2012 11:49

Idag är en extrem lugn dag på jobbet, märker verkligen att hösten är här. Har skyltat med lite nyheter och målat klart min byrå. Måste hitta på nått annars går dagarna så långsamt.

Vitrinskåpet är färdigt nu och jag blev Såå nöjd, jätte fint.

Började måla trappan hemma här om dagen. Det kommer ta tid oj oj oj. 30 trappsteg lite styvt och tre strykningar. Hade man inte jobbat så hade tiden räckt till jätte bra men nu känner jag stressen, fy. Ont i magen och huvet och humöret är inte på topp. Känns inte alls kul. Inatt låg jag vaken och tänkte på allt. -Kommer golvet ännu senare, när är köks luckorna klara, blir Vardagsrummet bra, hur ska jag hinna trappen, hur sk det bli med stora badrummet när ska vi gör det. Hmm vill att det ska vara November...
Min och Älsklings månad, allt händer i November.
Och min älsklings film
SWEET NOVEMBER

Av Sofi Géewe - 21 september 2012 21:15

Åh tvättstugan blir såå fin. Rosa golv och svart tapet med rosa rosor. Jag vart jätte nöjd. Jag har en himla tur som har en man som låter mig få bestämma sånt, tack sötis <3


Milon kom från dagis och var blöt ända in till kalsongerna så hans kläder fick hänga på tork vid byggfläkten och så fick han gå i pappas hood så länge, blev en fin långklänning :)

Imorn ska vi se till så att klädkamrarna blir färdiga och snickerierna i tvättstugan. Det är så kul nu när det händer så mycket varje dag.
Milon ska till sin farmor imorn vid elva, det blir kul för han och så hinner vi få lite gjort med. Kan vara lite svårt med en liten 4-åring som springer runt benen.

Hörde att min kära mans andning ändrades lite här i soffan och ser att han sover så gott, man blir helt slut av att jobba dubbelt.

Ska försöka få Milon att somna, om han inte regn gjort det för det är väldigt tyst i hans rum. Han och syster Tiffany ligger i sängen och ser på film tillsammans. Lite chips film och gos.
Natti Natti

Av Sofi Géewe - 20 september 2012 19:02

Lite resultat börjar det bli på vårt slit äntligen.. Det är så mycket roligare när man gör slut finishen :)

Nu håller jag på med mitt lilla projekt i tvättstugan. Målade väggarna vita idag och imorn ska en tapet upp, svart med rosa rosor på.. Golvet grundmålades i vitt och imorn blir det rosa om jag hinner:)

Fick lite sålt på våra blocket annonser idag, skönt att bli av med lite det står bara i vägen för tillfället.

Nu ska vi äta lasagne sen blir det nattning med Milon sötisen

Av Sofi Géewe - 18 september 2012 11:25

Har precis kommit hem från en mysig semester med familjen i Turkiet. Jätte fint hotell med massor god mat, en totalt avkopplande vecka. Lilla Milon låg i vattnet hela tiden. Fm havet och em polen, höjden av lycka i hans värld. Sötisen.

Av Sofi Géewe - 3 september 2012 18:33

Vi är så duktiga så jag och min man :)
Det blå och oranga är på väg bort och det blir vitt och kiselgrått istället.

Ovido - Quiz & Flashcards