Direktlänk till inlägg 17 januari 2017

Lunch & Shopping

Av Sofi Géewe - 17 januari 2017 21:05

Tillbaka i soffan efter en lugn och skön dag. VI började med en promenad till busshållplatsen för att lämna Milon, sedan hem för frukostmys och lite härligt tvättande. Såklart hann vi med att leka med dockor och klä på och av några gången, mata och söva haha. De där små dockorna är verkligen hela hennes värld just nu.

Vi åkte till mamma och hämtade upp henne för en inbokad lunch på Jade, en ny Thai restaurang som öppnat. Var väldigt gott och en fin restaurang. Lilly stortrivdes med buffén och framför allt med efterrätterna, mjukglass och frukt.

Hennes favvorätt blev tydligen kyckling i jordnötssås, annars brukar det vara friterad kyckling som hennes storebror. Vi bestämmde att vi skulle ta med honom och Tias snart och åka dit en kväll :)


Efter maten tog vi en liten tur till Ikano, skulle byta kallingar som jag köpte till Tias i julklapp på Gant. Blev lite mer shopping med såklart, mamma shoppade lite till sina barnbarn och även till Lilly´s dockor haha! Bra med rea! ;)

Jag köpte två toppar på Vero Moda, fick presentkort av mamma där i julklapp och jag hade lite kvar på det så då passade jag på. Hade också turen att Lilly bestämde sig för att sova middag så det blev väldigt lugnt och skönt. Kunde tom prova utan att någon öppnade dörren hela tiden ;)

När hon vaknade till vaknade även hennes shopping sug ( det underbara arvet från mamma och mig haha), Hon behövde tydligen några nya toffsar som hon betalade själv och fick egen påse att bära runt på. Så söt!

 


På vägen hem fick jag ett roligt telefonsamtal från en av företagen jag var på intervju hos. Jag har gått visare för slutintervjuer i tockholm på deras huvudkontor. Jätte spännande!

Nu är det bara att hålla tummarna   


Idag är det Robins födelsedan, 22 år. Sjukt!!

Han ville komma hem och umgås med oss lite på sin dag. Jätte mysigt. Hade nog dock lite med att göra att han festat upp sina pengar och var hungerig också haha! Nu är han matad och fick även med sig 12 matlådor så han bör klara sig till löning :)

Hoppas att pengarna han fick i present nu går till en tattuering som han önskade och inte för att överleva månaden .


Fick lite hjälp med min nya dator också som är sååå seg, mennu så hanr den fått lite Robin kärlek så nu verkar den funka bra! Tur att man har nördar i familjen hehe. Han fixar åt sin bonus, konto till både netflix och spotify har han också ordnat. Känns lite illa att snåla på hans konton haha. Jag se ju iofs till att han får mat   


Imorgon ska vi på lunch hos Lasse och Lida jag och Lilly.

Blir tomt på dagarna utan Milon, skolan förstör vår ledighet haha! Han hade en jätte bra dag i ksolan idag, de tog bussen till stan och tittade på gamla byggnader och platser. Buss är en av hans favvoriter!

Hna peppar gärnet inför fredag då det äntligen är disco. Kan tro att vi imorgon ska titta ut kläder så han blir nöjd. Mycket viktigt. Den stora pengadiskussionen lär väl med komma, hur mycket pengar till godis!? Skulle han själv få bestämma vore nog en 500- hundring lagon, i min värld 30 kronor.

Denna gång kanske det också kan bli lite dans med någon tjej. Hna vill så gärnamen vågar inte riktigt än.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi Géewe - 12 mars 2017 19:26

Blir visst bara helg blogg. Även fast jag har så mycket tid i veckorna är jag rätt trött och försöker ägna mer tid åt barnen och matlagning. Idag har jag lagat köttgryta för första gången. Bättre sent än aldrig haha! Måste vara en trettio års kris so...

Av Sofi Géewe - 5 mars 2017 18:22

I helgen fick vi mysigt besök från Jönköping av Martin och lilla Vincent. En väldigt faster kär unge kom denna gång så jag fick massor gos! Vi var på Tropicariumet i Kolmården, jätte kul! I shoppen fanns det jätte snygga solglasögon! Haha! ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:15


Söndag, fick sova enda fram tills klockan var 07.10 idag. Då var det tänt ute sa Lilly och bara att pallra sig upp ur sängen varken sig man ville eller inte. Dem vanliga morgonrutinen - hon lägger sig i soffan, skriker LALLA, jag går halvdöd och gör ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:04

Igår morse var vi effektiva, frukost vikning av två tvättmaskiner, städning, läxor innan klockan nio. Sedan kom ett samtal från en desperat Lina, som inte kunde öppna dörren, stackarn! Låset hade gått sönder, var typ sedan 1971 så det hade nog gjor...

Av Sofi Géewe - 20 februari 2017 19:00

Helgen bestod av mestadels av att göra inget, men lite fotboll fick vi in på söndagen. Världens bästa Milon körde på som vanligt, två mål på tre matcher. Han var inte jätte nöjd över det resultat men jag tyckte han var fantastisk. Svårt att spela i...

Ovido - Quiz & Flashcards