Alla inlägg under augusti 2013

Av Sofi Géewe - 30 augusti 2013 20:00

Det är inte klokt vad vatten det är överallt i Linköping idag. Skapligt regnväder!!

Vi var ute och åkte och fick vända på ställen för det var översvämningar lite överallt.

Vi som skulle på marknad i Ljungsbro, men det blev ikano en stund iaf ;) För andra gången idag för mig och Milon.

 


Vi har haft en mysig dag med Lina och August.

Vi började med frukost på Ikea, pojkarna åt pannkakor.

 

Massor lek och glass hanns också med såklart.

Lite shopping och massor kaffe :)

Milon köpte present till sin mamma. Det var lite roligt när han skulle betala och titta när hon slog in paketet, då sa hon att vi får hoppas att mamma glömmer bort att hon såg vad du köper i paketet. Det gör hon inte sa Milon, i vår familj är det pappa som glömmer bort allt. Hahhahah den pojken vet han! Lina stod med Milon och berättade för mig, sötnosen.


När August var bebis la jag honom bland alla gosedjur och tog ett kort, då var han jätte nöjd.

Försökte mig på ett nytt kort idag MEN han var inte lika glad och nöjd denna gång vildingen haha.

 


Glass!

   

Nu ska vi titta lite på tv och mysa sen blir det sängen och ladda upp inför jobb helgen :(

Kram

Av Sofi Géewe - 30 augusti 2013 08:09

Idag ska dagen börjas med frukost med Lina och August på Ikea. Milon är taggad för lek med Agust <3
Eller inte så taggad än för han snarkar fortfarande i sin säng men han var igår :)

Igår spenderade jag och Milon kvällen med god mat och Pippi Långstrump avsnitt haha. Det var mysigt, han man en nöjd son så är allt bra. Pippi är ju rätt roligt att titta på så det gör mig ingenting.

Skönt att vara hemma från jobbet idag när man ska vara där hela helgen :( kul födelsedags present haha. Spännande att få paket imorgon då, hoppas det blir någon smarrigt tårta också ;)
Milon skulle köpa det sa han. Även en chokladboll som vi såg på Coop igår som var lika stor som hans huvud, helt sjukt!!

Nehe upp och hoppa då.
Kram
<3

Av Sofi Géewe - 29 augusti 2013 16:48

När vi bröt färg på jobbet idag la sig brytfärgen som ett hjärta, sött


 


 

Av Sofi Géewe - 29 augusti 2013 14:45

Söt liten son man har.

Här är han i en provhytt på Lindex. Jag fick inte komma in, haha. Som att man inte sett den lille i kalsonger förut ;)

Han fick ett par jätte snygga jenas med hängslen på av mormor <3

 

Jag  köpte mig en snygg väska. Likadan som Tiffany hihi. Blev avundsjuk på henne jag tyckte den var så snygg så det fick bli en till mig också. Sen blev mamma lite avis på mig för hon tyckte med att den var jätte snygg så hon köpte en hon också haha. Så nu har det blivit en familje väska ;)

 

Har precis ätit lunch med min underbara man.

Han skulle åka iväg och köpa ett köksbord och stolar som jag haer köpt på blocket. Det kommer bli så fint. Äntligen!

Sålde det gamla hätromdagen så det kan nog vara bra med ett nytt så vi har någonstans att sitta när alla barn kommer hem igen. Måste vitmålade det först så dte blir några dagar utan men det blir nog bra. Dom brukar ju knappt vara hemma på helgerna så ;) Nejdå vi har ju faktiskt ett till inne i vardagsrummet så det ska nog lösa sig bra.

Stackars Tias han får åka runt och hämta alla saker jag köper jämt haha. Puss älsklingen <3

Men jag får målade det själv iaf skulle jag tro ;) Det brukar han inte alls tycka är så kul.


Det har varit en bra vecka. Sålde vårt gamala bord för 2500 kr och köper ett nytt för 500 kr.

Vi fick ett brev från komunen att vi hade betalt för mycket barnomsorg så då fick vi tillbaka 4500Kr.

Jätte skönt när det går åt det hållet tycker jag. Dem pengarana ska vi köpa staket för, kul va ;) Men skönt attd et äntligen blir av, hoppas vi ;) Vi är ju inte där än....

 


Ikväll blir Milon och jag ensamna hemma, Tias ska ut och äta med jobbet och öla :)

Då ska vi väl titta på någon Astrid Lindgren film kan jag tro. Men först är det springning som är på schemat när jag kommer hem. Det tycker han är roligt när han får vara med mamma och träna :) Han cyklar och jag springer.


Nu ska jag jobba gärnet tills klockan är sex.


Kram

Av Sofi Géewe - 27 augusti 2013 17:18

Sitter i ett hemskt väntrum och är lite små rädd.. Man skulle vara Karl ;) Eller, haha !?

Jag gjorde lite nya armband härom dagen. Var lite pysselsugen.
Ett till mig och ett till Tiffany :)
Dem är bra jobb armband, sitter inte i vägen.

Satt och tittade på Panduros hemsida förut och hittade massor roligt.
Snart är det höst på riktigt och då kan jag pyssla gärnet :)

Av Sofi Géewe - 27 augusti 2013 08:51

Var och lämnade min lilla sötnos på dagis nyss.
Han var höst påklädd idag, det var ju lite kallt faktiskt. Han tycker det är lite mysigt att sätta på sig gosiga kläder.
Den röda tröjan blev succé :)

Nu sitter jag på jobbet och laddar med kaffe och Miss Li.
Tycker hon är väldigt bra faktiskt.

Idag ska jag till nästa besök hos tant doktorn, försöker bli av med min sjukhus rädsla. Känner mig peppad faktiskt. Ska man klara av en IVF behandling så kan jag inte vara så rädd för allt. Då kommer man ju få sprutor och undersökningar hela tiden. Jag som tom tycker det är jobbigt att prata med vårdcentralen i telefonen ju.. Förhoppningsvis kanske jag kan gå till tandläkaren igen om jag kan komma ut min rädsla lite.
Det går nog bra detta :)
Ska också träna Zumba idag äntligen :) Ska bli jätte roligt att börja med det igen. Jag har ju bara sprungit hela sommaren.

Nu ska jag sätta igång och jobba.
Ska köra fullt ös idag igen så tiden springer iväg.

Kram

Av Sofi Géewe - 24 augusti 2013 22:04

Ikväll var jag Tias och Milon och åt på restaurang Lazlos i Hjulsbro.
Vi hade jätte mysigt jag och mina killar <3

Massor mat och vin blev det. Milon åt en hel barnpizza själv och massor godis till efterrätt :)
Vi hade en kul hemresa på cykeln. Tias hade punks så vi tog min, han körde och jag satt på pakethållaren, hade helt glömt bort hur ont det gör i rumpan ;)
Ajjjj..

Nu har jag en sovande kille i knät som snarkar så gott efter en mysig kväll med mamma och pappa <3

Sov gott
<3

Av Sofi Géewe - 24 augusti 2013 10:51

Igår hade jag en jätte mysig dag. Gjorde nya naglar, träffade min fina mamma och åt lunch. Shoppade alldeles för mycket som vanligt ;)

Här kommer min dag i bilder och alla mina fina fynd. Äntligen var jag en snäll mamma och köpte en röd tröja till min son som han älskade.

               

Ovido - Quiz & Flashcards