Alla inlägg under april 2013

Av Sofi Géewe - 30 april 2013 16:40

I detta kalla väder känns det inte alls lockane att gå ut och stå vid en eld och titta.

Man kommer ju frysa ihjäl, blåsigt och svinkallt.

Tanken är ju att vi ska grilla här med, men det finns ju lock på grillen som tur är. För det måste man ju när det är valborg, det hör lixom till tycker jag.

Jag ska göra lite sallad snart och fixa med chmpinjoner och majskolvar. Marinera kött kan ju vara bra med.

Lite tzatsiki ska vi göra med men jag glömde sjukt nog att köpa turkisk youghurt igår, hmm. Det tar familjen Lindgren med sig när dom kommer.  Tur att man kommer på saker innan det ska ätas iaf ;) Man får ju se det så.


Idag fyller Jesper år med men har visst inte köpt någon tårta det borde jag verkligen ha gjort känner jag. Kanske ska dra iväg och fixa det nu lite fort innan dom kommer. Annars är det ju rätt taskigt. Eller så får han en stadig grogg istället ;)


Jag fick sluta tidigt idag för mina snälla kolegor, det var gulligt av dom. Redan kvart i fyra fast jag egentligen skulle kört till klockan sex. Skönt att hinna med lite innan det kommer lite folk.

Sillan och jag var och shoppade lite på lunchen. Hon ska på bröllop snart så det behövdes lite nya smycken, och ojjjj vilka fina vi hittade. Hon kommer vara finare än bruden    

Jag köpte ett halsband och en scarf :)

 


Nehe nu ska jag ta tag i allt här.

Ha en trevlig valborg.

Kramar

Av Sofi Géewe - 29 april 2013 13:15

Imorse blev jag väckt av en liten förväntansfull pojke som sa att det inte regnade och himlen var lite blå så vi kan cykla till dagis idag. Sötisen. Det vara ju bara att börja vara duktig och ta fram cykeln.

Han var faktiskt jätte duktig och cyklade hela vägen. Min stora pojke.

Jag som vill att han ska vara en bebis inte en stor kille ;)

Men fy vad fort det går.

Han var sjukt stolt när vi körde fram till dagis, bara skrek titta på mig jag kan cykla!!

Det är roligt när dom gör sånna framsteg och lär sig saker som betyder så mycket. Han tyckte nog själv att han växte en halvmeter när han lärde sig cykla.

   



Men imorn får vi se, jag vill ju gärna hem fort imorn kväll. Slutar  ju sjukt nog klockan sex. Så jag ska försöka fixa och handla lite ikväll. Jag och älskling tar en kvällshandling ikväll tror jag när Milon har somnat. Det brukar vara mysigt, några minuter för oss själva   

Tiffany håller ställningarna hemma då :)

Imorn kväll kommer Lina, Jesper och barnen. Det blir mysigt.  Då blir det grill och vin. Vi måste ju hitta någon eld  med att åka till såklart. Får väl kanske bli det i Hjulsbro. Jag har inte så bra koll på vart dom finns.  Men det borde man väl kunna läsa om någonstans antar jag. Är ju ingen inbiten blästadsbo än ju ;)


Sjukt skönt det var att det inte blev någon strejk då. Vi hade ju behövt skicka med mat till tre barn. Kom på igår att jag har ju inte tre små kylväskor. Och på Ikea var det tydligen väldigt utplockat med små.

Altid svårt att få i barnen kall mat också. Pannkakor och lite köttbullar va det enda jag kom på. Så skönt för barnen att dom slapp det, haha. Det räcker med matlagning ändå i veckorna känner jag. Att hinna med bra husmanskost till familjen är inte alltid det lättaste. Min kära man hatar att laga mat på vardagarna men jag jobbar ju oftast till klockan sex så han måste tyvärr det. Igår var jag en snäll fru och förberedde ugnstekt falukorv och potatismos så han beöver inte göra så mycket lilla hjärtat ;)



Nu ska jag plocka med lite tapeter här.

  



Av Sofi Géewe - 29 april 2013 13:00

Jag behöver verkligen en makeover. Är så trött på mig själv, alltid lika dan. Tråkigt.

Skulle vilja ha ny frisyr, ny färg. NYTT bara.

Vill fixa mina naglar för det var hur länge sedan som helst jag gjorde det.

Skulle vilja göra fina tippar med glitter. Det gör så mycket när man har finanaglar, ser frächt ut. Lite tråkigt när man har det jobba man har, skitar ner sig jämt men ändå. Jag vill vara lite fin ju.

Dom här var ju lite coola tycker jag. Tänk om man kunde göra sånt fint.

Ringen är ju sjukt snygg, vill ha!!

 


Jag skulle vilja ha en helg med skönhets behandlingar.

Body scrub, vaxning, ansiktsbehandling och peeling. Frisör besök, fina naglar.

I ned it sooo mutch. Ska bara vinna lite pengar så man kan köra värsta helgen.

Kanske borde jag spela på nått då med för att kunna vinna ;) 


 


Jag är extremt dålig på att göra iordning mig just nu. Gör lixom inte nått. Det är inget roligt när man känner att man har tio kilo för mycket på kroppen. Då känner man sig ändå inte fin vad man än gör.

Känns jätte jobbigt att se ut såhär när man ska hoppa i bikinin om några veckor. Önskar att jag hade lite självdiciplin så jag kunde banta fram tills dess men jag är ju hemsk, tjuväter ju lixom för mig själv. I´m a sick person...

Får bli twilfit någon dag och kosta på en förmögenhet på ett badlinne. Då kanske det känns lite bättre att bada, men skulle behöva en torrdräkt egentligen så jag kan dölja låren också, hmmm.

Kanske kan man vara full hela semestern, då bryr man sig ju inte så mycket om det, haha. Lite synd om barnen då, eller dom kanske vänjer sig efter några dagar  ;) ?!

Har iaf ätit en tonfisksallad till lunch och en liten shake till frukost. Ska göra ett tappert försök tänkte jag.

Får lura magen med att dricka varmt hela tiden ;)


Ska väl fortsätta jobba lite nu efter lunchen.

Kram

Av Sofi Géewe - 28 april 2013 19:08

Nu har jag äntligen slängt mig i soffan.

Super skönt, skulle gärna somna här nu, men blir kanske lite tidigt kvart över sju.


Nu har vi haft lite födelsedagsfika för Tiffany. Hon fick lite pengar, en jätte fin sommar kläning, rosa kort byxor en scarf.

Honn har en stor reskassa nu tills vi ska åka. Jätte roligt för henne att kunna köpa lite onödiga saker där nere :)

Jag hade ingen lust alls att baka idag så det fick bli färdig köpt. En vinbärskaka bakade jag men sen fick det vara nog.

Dom brydde sig inte om det så mycket som tur var. Våra barn är ju vana vid det här.

       


Vi har gått på en promenad till nu, Milon vill inte göra nått annat är att cykla så det är bara att hänga med.

Han är super duktig ju. Han kör dock lite fort kan jag tycka. Men men han lär ssig väl.

Det är kul att gå runt i området nu när det är ljust och alla börjar plocka fram ute grejer speciellt vi som håller på att gör aiordning ute. Man kan få lite tips och trix :)

Det var ett hus som hade en jätte snygg gjuten trappa. Den skulle man ha, men fy vad dyrt att fixa en sådan.

Hoppas att vårat blir bra också.

Det kommer bli jätte spännande att börja greja med det.

Nu har tulpanerna börjar blomma, jäte mysigt. Det ska jag komma ihåg att sätta i höst så det kommer upp lite fint i rabatterna.  Då ska det komma upp rosa tulpaner istället :)

 


Som vanligt är det bara skit på tv så vi får väl se om det blir nått kul annars borde man kanske börja med en ny bok. Eller pyssla lite kan ju med funka om jag blir lite piggare vill säga.

Hoppas att Skila Världar volym 10 kommer ut i veckan att ladda ner. Längtar efter min gamla serie, det är ju jätte bra. Där blir det alltid bra tv ;) Och vilka skådespelare sen, haha.


Kramar

  

Av Sofi Géewe - 28 april 2013 14:43

Mitt lilla fina barn har äntligen lärt sig cykla, han är såå duktig :)

Igår bara började han och nu gör det med racerfart.

Några fall har det blivit men inte många alls.

Cyklaren Milon

 


Han var så duktig så vi åkte tom till affären . Han på sin cykel och jag fick äntligen åka helt själv på  min. Det var väldigt skönt att ta bort den lilla stolen och slippa vingla.


Efter turen lekte vi i lekparken. Den är verkligen underbart när det blir vår, så skönt när man kan vara ute utan att frysa.

Milon älskar att gunga så det var bara för mig att klämma i mig i gungan. Dock har jag alldeles för stort arsle för sånt nu förtiden för fy vad ont det gjorde hahah. Menmen vad gör man inte för sitt barn.

     


Himlen var underbart blå oc fin när man låg i gungan och tittade upp :)

 


Milon körde gärnet på allt annat i lekparken med såklart medans mamma tog kort.

 


Nu ska jag fixa fram fika för nu är barnens farbror här och snart kommer en tll med sin familj :)


Av Sofi Géewe - 27 april 2013 20:13

Det fick bli lite piff inne också.

Lite nyttt jag köpt.

   


Satte äntligen upp Milons borg sticker. Den blev jätte fin tycker jag.

Svart och vitt.

 


Köpte stjärnor att ha i taket till honom med i Ullet.

Sånna hade jag i hela taket när jag var liten så då tyckte jag att det vore lite mysigt om han med kunde ha det. Det blev väldigt mysigt tyckte han. Han skulle sova med därren stängd så det blir kolsvart så att dom syndes mycket.

Trodde inte man kunde köpa sånna längre.

Jag brukade alltid tända taklampan en stund innan jag skulle sova kommer ja ihåg så lyste dom väldigt mycket.

 


Milons favvo sak han fick av mig blev självklart denna pistol. GUD vad jag hatar den, mitt värsta köp. Den låter sjukt högt och blinkar helt mongo, hmmm. Det var mammas fel att jag köpte den ;) Hon tyckte att jag skulle göra dte för han skull eftersom att det var det enda som han ville att jag skulle köpa med hem till honom.

 


Godis tajm idag såklart. Mammas pojke kan man lugnt säga. Godis sortering :)

   



Imorn blir dte lite fika med släkten för Tiffany

Trevlig kväll allihopa.

KRAM

   

Av Sofi Géewe - 27 april 2013 19:53

Idag har det varit en mysig dag, började ju med jobb sen åkte jag hem och fick lunch serverat.

Tiffany hade köpt en ljusstake till mig som jag fick då , hon köpte den idag på Vidingsjö skolans dag, sötisen. En ljusstake med en ängel på.

Sen gick vi ut i trädgården och kämpade lite med rabatterna och alla dessa rötter, fy det är hemskt. Får bli att hyra en liten grävskopa kom vi fram till. Men det är ändå rätt kul nä man lyckas få upp några rötter så då får man ny kraft att fortsätta :)

Milon lärde sig äntligen att cykla ida :) Underbart.

Han har ju varit så rädd hela tiden för att ramla när vi tränat så idag satta Tias på stödhjulen igen, fast tio centimeter för högt så dom änså inte hjälpte. Då lyckades vi lura det lilla barnet så han vågade. Så efter en timma cyklade han själv runt i kvarteter :)

     


Sen tog han en liten paus och blåste såpbubblor med sin nya såpbubbel pistol som jag köpte i Ullet, den var jätte bra.

Trodde inte bublorna kunde flyga så högt urr som dem gjorde, varje dag lär man sig något nytt ;)

   


Snart blommar våra fina tulpaner som vi har på vår tomt.

Kommer bli en fin fätg klick när dom blommar :)



Blen en ny liten blomma vid dörren också.

Är ju kass på att sköta blommor så den är nog bara fin nägra dagar, haha som vanligt.

  

 


Det är skönt att sätta sig i soffan efter denna dag, jag är väldigt trött känner jag, både i huvet och i kroppen.

Det var rätt mycket filmer idag så vi får väl se om vi väljer någon eller somnar i soffan innan dom börjar ;)




Av Sofi Géewe - 27 april 2013 09:20

Ångesten är på topp, haha. Kära nån vad jag råkade handla mycket i Ullet.

Stort rekord kan jag säga, opps!!

Kvittot fick ju knappt plats i bilen på hemvägen. Men oj vad roligt det var iaf :)

Det var en mysig dag med mamma och lilla farmor. Vi hittade väldigt mycket allihopa den här gången faktiskt- Lyckades få farmors vagn att bli rätt full den med fast hon inte skulle handla nått ;)

Jag körde hela vägen den här gången, vet inte när jag körde längre än till norrköping  sist. Min man kör alltid vart vi än ska. Men det gick jätte bra, riktigt kul att köra bil ibland. Fort gick det iaf :)

Tur att vi tog Passaten för i min bil hade vi aldrig fått plats, då hade någon fått åka buss hem.


En litren Ullareds bildbomb kommer här :)

                   

Det är bara att börja måla möbler igen så vi kan åka snart igen, eller hur mamma ;)

Nästa gång SKA du med också min lilla man :)


Det blev väldigt mycket saker till Tiffanys, presenter. Nästan allt i neonfärger :)

Så nu har hon mycket häftiga linnen och tunikor som hon ska ha med sig på semestern.

Lillen fick med lite kläder såklart. Mormor kommer med ett lass som hon köpte med i helgen. Milon väntar väldigt på det besöket eftersom att hon har köpt en Skylander med. Det andra är nog inte så viktigt, haha.

Men hittade inga badbyxor till honom så det måste jag innhandla innan vi drar.

Mycket inredning och små plock fanns det denna gång, ibland är det ju så urplockad men vi hade tur :)

Köpte jätte snygga krukor till vardagsrummet. Dom kommer upp sen när det är blommor i :)

Lite skålar, ugnsformar, mycket pysselsaker självklart.


Nu står jag på jobbet och väntar på kunderna, eller väntra kanske är fel. Skulle vara skönt om ingen kom idag och klockan blev ett så jag kan åka hem ;)

Idag måste jag baka lite till imorn, tråkigt. Sen blir det kanske lite pill i trädgården.


Kramar

  

Ovido - Quiz & Flashcards