Alla inlägg under december 2013

Av Sofi Géewe - 30 december 2013 22:57

Älskar vår kapselmaskin vi fick av mamma i julklapp <3

Har hittat min favorit nu, chai latte. Så himla gott, prova!!

Myste till det lite i soffan när jag skakade för att jag frös så mycket med en sådan. Då blev det bättre.

Fina hjärtfaten vi fick av mamma med.

     

Mina fina smycken jag fick av min  man som jag bara älskar, har haft på mig örhängena sen jag fick dom <3

Ringen vågar jag inte ha på jobbet ifallatt jag får färg på den. Inte så lätt att få bort det då.

Tyvärr gjorde sig inte ringen nåt vidare på bild men i verkligheten är det jätte fin.

Hemskt syddiga bilder men tyvärr fanns dte inga bättre men jag ville visa dom  ändå. Mitt fina armband jag fick fans det ingen bild på alls. Det var så nytt. Han brukar alltid köpa det senaste dom har fått in i Guess märket min snälla make.


   

Nu ligger vi i sängen och ska sova snart. Tittar på någon lustig film om robottar. Rätt bra ändå like märklig bara.

Nu ska jag ta och begära min kvälsliga rygg klining ;) Den brukar dock bara vara i några sekunder men ojoj så skönt ;)

Sov Gott


KRAM

Av Sofi Géewe - 29 december 2013 17:00

Nu börjar det alltså, det härliga illamåendet. Inte så roligt men vadå det är ju bara åtta månader kvar tills den är ute ;) Nejdå förhoppningsvis hänger det inte i så långe detta. Skillnat mot förra gången med Milon när jag knappt kände av att jag var gravid. Längtar efter tills man får en bebismage så folk förstår varför man är en tjockis ;)

Mysigt med sparkar, långt kvar tyvärr men tiden brukar ju vara bra på att försvinna iväg så jag är nog snart där.

Mamma hade lite bilder från förra gången , men en väldigt smal Sofi då med en liten mage.

   


Hon skickade även detta söta kort på lilleman när han badar, så liten <3

 


Kände iaf att jag var tvungen att komma ut lite trots det så det blev Media Markt så att Tias kunde köpa nytt ljud grejs till tv:n. Jätte roliga 4999 kr att spendera en månad som januari!!  hmmm...

Den gamla har åkt i golvet två gånger nu så den ville inte längre tyvärr..

Han ville gärna att jag skulle lägga ut en bild så alla vet vad han har köpt. NÖRD!!!!

Hade kunnat lägga upp väldigt mycket fina bilder för den summan kan jag lova!

SAMSUNG HW-F750

Nästa nörd stod och spelade i affären istället.

 

Sedan var vi på Östensson och andlade till nyår.

Det blir lite tappas till förätt. Kalvfilé, potatisgratäng, pepparsås och lite varma grönsaker inlindade i lufttorkad sinka till varmrätt.  Efterrätten är inte riktigt bestämd än, vi får se vad det blir för gott. Köpte mosserande vin också, alkoholfritt såklart. Är säkert jätte gott för de brukar ju alkoholfritt vin vara, NOT! hehe men kände ändå att vi måste ha nått att skåla i när det är nyår.

Milon fick välja vad han ville för mat, självklart valde han taco, hans favvomat. Tänkte kanske att han kunde valt nått godare men icke.  Men jag sa att han fick välja själv så då får det bli det. Till efterrätt ville han ha ischoklad, hehe lustig kille det där ;)


Väl hemma igen städade vi hamsterburen , numera kallad Smulis!

Den gjorde sin första rymning in bakom en byrå med. Milon var inte riktigt med på hur snabb den var.

  


Ikväll blir det bakad potatis med lite röror och grönsaker.

Hoppas det går nått bra på tv med som man kan krypa ihop till.


Ha en skön Söndagskväll.

KRAM


Av Sofi Géewe - 28 december 2013 20:51

Igår var vi ute och åt, jag Tias, Milon, Martin, mamma och Johnny. Det var hejdå middag för Martin. Vi var på restaurang Ros, jätte mysig liten restaurang med underbar mat. Mycket mat, så Gud vad vi åt :)
Lillen åt kyckling och pommes, perfekt för honom. Glass med chokladsås till efterrätt.

Nu har Martin åkt hem till sig igen. Ett väldigt kort besök denna gång blev det :(
Milon och han sov tillsammans inatt så Milon är nöjd :)

Idag har vi haft en underbar slappar dag, det behövde jag verkligen efter denna jul. Blev lite folk skygg ;)
Vi låg i länge i sängen sen blev det lång frukost och efter det lite lek och tv spel. Sen film, Kalle och choklad fabriken.
Till lunch lagade killarna pannkakor <3

Vi behövde komma ut lite också i friska luften så det blev en promenad i trädgårds föreningen med alla fina lampor.

Påvägen hem fyllde Milon på spolarvätska i bilen. Duktig kille

Nu ligger Milon i sängen och ska sova och vi ska titta på en film.

God natt

Av Sofi Géewe - 27 december 2013 14:01

Så var julen över och man är tillbaka på jobbet igen då. Har blivit god mat massor klappar och mycket släkt.

Av Sofi Géewe - 24 december 2013 10:42

God jul till er alla från oss alla <3

Av Sofi Géewe - 22 december 2013 23:14

Nu är äntligen min lilla bror hemma <3 mysigt att få se han igen efter så lång tid. Jag och mamma var och hämtade honom och hans kompis Ronja på Skavsta förut idag. Väldigt kärt återseende med några tårar på kinden.
När vi kom hem blev den här lilla killen också glad över att se sin morbror <3

Mysigt att spendera julen med hela familjen samlad.

I förmiddags var det jul städning i huset, alla körde för fullt, eller aa kanske inte alla men vissa ;)
Milon fick hjälpa till att plocka och damma i sitt rum.
Mammas duktiga kille. Han tycker dock det bara är roligt när han får spruta med sprayen och torka upp det :)

Nu blir det lite sömn innan det är daga för storhandling och sista piffet i för gästerna. Det börjar med Yve klockan två sen fortsätter det med folk enda till juldagen :)
Hoppad att jag kan sova lite längre än imorse, var uppe och städade badrummet halv åtta :)

Natti Natti

Av Sofi Géewe - 21 december 2013 20:43

Vi har nog den finaste granen i stan, lite spretig här och var men det hör ju till :) . Vi fick verkligen tag i en jätte fin. Nu har barnen klätt den med vitt och silver. Duktiga <3

På eftermiddagen blev det ischoklad bak, jag tittade på och dom andra fixade, perfekt fördelning :)

Imorgon efter frukost ska vi göra cakepops. Innan jag och mamma äntligen ska hämta Martin på flygplatsen <3 vi har inte sets sen i maj så det ska bli underbart att få ge honom en kram äntligen.

Nu har jag och barnen tittat på Astrid Lindgrens jul, mysigt. Älskar Kajsa Kavat när hon säljer polkagrisar på torget till sin mormor. Och gulligast när hon får dockan i julklapp.

Nu ska vi försöka hitta en film och se på.
Ha en trevlig kväll.
Kram

Av Sofi Géewe - 21 december 2013 11:45

Vi lyckades :)
Jag har en liten ärta i magen nu :)
Två härliga streck blev det på Stickan. Tias väckte mig halv sex igår morse då tyckte han det var dags. Äntligen var det den 20 december, vi hade nog längtat mer efter det än till julafton :)
Nu är det bara att hålla tummarna för att det stannar kvar där inne. I vanliga fall brukar man ju inte ropa hej i vecka tre men nu är det ju lite speciellt.

Nu sitter jag på jobbet och fryser i kaffebaren, 18 grader är det här inne burrr...
Jag blev bjuden på fin frukost idag av Hasse, räksmörgås :)

Igår var jag och min lilla prins på stan och klippte oss. Han blev så gin med massor fina färger i håret :) jag klippte bara luggen så det var inte mycket att se ;)

Efter klippningen åkte vi till mormor och berättade dem glada nyheterna och flikade lite.
<3

Nu måste jag jobba lite.
Kram

Ovido - Quiz & Flashcards