Alla inlägg under januari 2015

Av Sofi Géewe - 28 januari 2015 16:25

Idag tillbringade jag förmiddagen på stan med min alldeles egna Lasse.
Vi hade jätte mysigt, shoppade lite och fikade på Gyllen. Det blev fusk ordentligt med en stor räkmacka. Så mysigt att se när Lilly får syn på Lasse nu, hon känner verkligen igen honom. Ett stort leende kom fram.
Mina fina!

Idag var det även dags för lilla Milon att gå på sin första hälsoundersökning hos skolsyster och det gick galant. Långa killen!
Tiden går alldeles för fort, ännu snabbare nu när man har en liten till tycker jag. Som tur är har han mamma pussar kommit tillbaka igen, de har varit borta ett tag. Tror det har varit lite pinsamt, jag har saknat dem enormt! Han har gett dem till Lilly istället och det är ju iofs snällt men jag behöver dem bättre!
Idag är det äntligen onsdag tycker Milon, dags för innebandyträning. Han är laddad till 1000!
Själv ska jag på Zumba, det blir intressant det. Rätt svårt fortfarande för jag har inte prioriterat de passen nu, har varit för mycket annat kul att testa. Min nya favvo är nog stepp tror jag. Det är så roligt när man äntlign är igång igen på en lagom nivå, precis som jag vill ha det. Håller i min vardag.
Maten har med gått väldigt bra, kör Gi i veckorna och äter massor på helgerna. Denna vecka är det dock lite tråkigt så nu får det bli lite fusk :) Lika bra att göra det så jag inte tappar det. Men jag är snart 5 kg lättare än vad jag var innan jag var gravid så det känns toppen!
Kul när man får lite komentarer också som har hänt flera gånger nu, då känner man sig ännu duktigare :)

Nu ska jag stressa iväg och handla innan det är träning på schemat :)

Av Sofi Géewe - 22 januari 2015 21:50

Efter hämtning av lilleman och lunch hämtade vi mormor och begav oss till backen och åkte en sväng. Milon orkade inte så länge för det var för jobbigt att gå upp varje gång för backen hahah. Det håller jag iofs med om för det var så mycket snö att pulsa i, bra uppvärmning innan gymmet ;)

Sedan åkte vi hem och skottade och gjorde snölyktor. Det var väldigt skönt ute, precis lagom kallt. Det tyckte även Lilly som sov i vagnen nästan fyra timmar, inte likt henne alls. Hon trivs i sin nya åkpåse måste vara det.

Sedn blev det ett pass på gymmet och det var lika roligt som vanligt. Jag var sjukt trött bara, eller är skulle jag vilja säga. Det är påfrestande att ha en bebis, och speciellt en som inte äter som hon ska ;)
Nu är jag mitt uppe i mina tv program. En clown till kaffet var väl kanske inte svin bra men lite skratt har det blivit iaf.
Får se om jag orkar hålla i till elva idag.

Sov gott

Av Sofi Géewe - 22 januari 2015 09:14

Hon är rätt envis min lilla dam här hemma MEN det är ju även hennes mamma så igår fick hon ge upp och tog äntligen flaksan igen. Hon kan dricka lite vissa dagar men sedan vägrar hon, rätt psykiskt jobbigt ska jag säga när hon inte äter. Som tur är har hon lite att ta av kan man minst sagt säga ;)
Vi får göra lite amning på näterna nu när vi har alla barn sedan är det dags att försöka vänja av henne med det. Vi får väl se hur det går. Håller tummarna.
Ganska söt iaf när hon skulle hålla själv den lilla.

Den nya NUK flaskan verkar funka bäst av alla, skönt!!
Snart ska vi till öppna förskolan på baby förmiddag eller vad det nu så fint kan heta. Vi har bara varit en gåg för jag vet inte om det är min sak riktigt men ska ge det ett försök till. Kan vara trevligt att träffa lite folk och små bebisar.

Det har kommit sjukt mycket snö senste dagarna, hör folk som skottar på gatan hela tiden. Söta pensionärerna här som går ut varannan timma och tar ett varv. Kanske borde göra de sällskap jag med ;)

Äntligen den 22 januari då, som jag väntat på denna dag. Kvällens tv tablå är ju fantastisk. Så torsdagar kommer hädanefter bli MIN tv dag, då är fjärren min och BARA min! Vi börjar lite smått med farmen, sedan familjen Annorlunda, En colwn till kaffet och det bästa till sist, Brottskod. Vilken kväll hahah. Innan jag blir den sörsta soffpotatisen ska jag på Stepp pass på gymmet. Ska bli jätte roligt. Hade även velat gåpå Zumba men det är en timma mellan de och inget kul gym att sitta och vänta på direkt. Och tre timmar vill jag inte träna. Snart blir det gym byte för vår del. Vi köpte kort både jag och Tias på det nya gymmet i Tornby. Helt fel sida stan men smidig parkering så det tar samma tid som inne i stan. Det är jätte stort och de hade massor roliga pass, passar mig som inte kan gymma ( Självdiciplin =0).

Nehe nu måste jag väck prinsessan och åka och sjunga och dricka kaffe :)

Ha en underbar dag i det vita

Av Sofi Géewe - 19 januari 2015 14:08

Igår va det äntligen dags för kalas på Laserdom. Milon tyckte det var jätte spännande för han har aldrig varit där förut. Åldersgränen är året man fyller 7år så de var snabba så att alla kunde vara med direkr efter nyår.

En nervös kille innan kalaset ska börja.

Innan jag hämtade prinsen i skolan var vi på BVC jag Lilly och mamma. Det var dags för sprutor igen, fyy. Men det gick bättre idag iaf inga tårar och inte så hysteriskt blev det för den lilla. Hoppas att hon slipper feber idag och att hon inte får så ont i låren.
Hon hade gått upp nästan 0.5 kg så snart uppe i 8kg. Stor tjej.

Nu ligger mina fina barn i soffan och har pusskalas, Milon är full med Lilly slemm i hel ansiktet haha. Han går med på det en stund men det får inte bli för blött hehe.

Av Sofi Géewe - 17 januari 2015 22:08

Knäpp rubrik det blev, Robin fyller 20år men det är inte han som tar flaskan. Ellar ja det skulle vara spritflaska då kanske;)
Han är ute nu så det gör han nog. Förhoppningsvis ett glas iaf. Stor kille! Helt sjukt. Han har blivit så mysig nu när han blivit lite äldre och kan avvara några minuter från datorn så man faktiskt kan prata med honom :)
Hoppas att han får en bra födelsedags kväll och kommer ihåg lite av den imorgon också.

Den lilla dottern har tagit flaskan två gånger idag, sjuukt skönt. En stor lättnad för mig som känner att jag snart ammat klart. Det är dags snart, jag har alltis sagt att min gräns går vid sex månader om inget skulle hända så behovet verkligen finns där. Så nu håller jag tummarna för att hon även tar den imorgon lilla prinsessan.

Stor flicka som ville hålla lite själv.

Nu sover hon helt sjukt i sitt rum i vaggan, vet inte vad det är med henne haha. Vår fina lilla son ligger och snarkar så gott i sin säng. Han var jätte trött idag och ville lägga sig kvart över åtta. Tror dock inte han förstod var klockan var för då skulle han aldrig gott med på det haha. Det syns tydligt på honom när han behöver sova, jätte stora glansiga ögon som är nära till gråt hela tiden för att han är så trött.
Imorgon ska han på kalas på Laserdom för första gången, han är lite spänd och ville att jag skulle vara med, det var länge sedan det hände. Han brukar helst vilja bli släppt på parkeringen och kunna klara sig själv. Mysigt när han faktiskt erkänner att han behöver lite mamma <3
Min stora älskling. Han var avis på Robin idag bara för att han fick fylla år, han tycker aldrig att det är hans tur. Det är väl sant, låångt kvar till juli hehe.

Nu ska vi titta på Kärlek på menyn, den är lite mysig.

God natt

Av Sofi Géewe - 16 januari 2015 14:21

Igår hade vi fullt med små flickor här hemma. Lilly, Pixie och Doris.

Tripp, trapp, trull..

De var så söta så, min lilla dotter var då inte såsnäll mot Pixie, drog henne i håret och år lite på hennes hand, hmm. Allt som går att stoppa i munnen ska in.

På kvällen blev det ett stepp pass med Lina. Det var väldigt roligt och svettigt. Tyvärr visade inte vågen så roliga siffror idag, bara -05 kg. Men bättre ner än upp får man väl vara glad för. Nästa vecka kör vi hårt på gymmet igen och bra mat. Ska under nästa hemska siffra!!

Idag blir det inte många knop här hemma, Lilly sov jätte dåligt inatt och då även vi såklart! Så högst en promenad om jag orkar. Blir fullt hus idag så det kanske räcker. Milon har med sig en kompishem så det är fullt ös där uppe nu.

Imorgon är det Robins födelsedag, han blir 20 år. Helt sjukt! Önskar man kunde gett han ett jobb och en lägenhet i paket men tyvärr funkar ju inte livet så. Hoppas han snart hittar nått att göra så han slipper gå och dra med oss. Blev lite nya tapeter och skrivbord som bonus present.

Nu ska jag dricka kaffe IGEN och se om denna kopp kan få mig att vakna till liv.

Trevlig helg

Lek

Av Sofi Géewe - 14 januari 2015 22:26

Det blev Leos lekland idag. Vi hade jätte mysigt. Det var inget folk hade nätan hela alltet för oss själva. Tias och jag lekte väldigt mycket idag tycker jag ;) Milon var jätte lycklig över lite eftermiddagslek själv med mammsen och pappsen. Lilly var ju med men hon var en snäll bebis så hon störde inte hans lek ;)
Hon fick leka i sitt första bollhav haha.

Alla som känner min mat vet ju vad hans största intresse är "En kopp fika!" Så det blev ju självklart det också. Han åt lite extra för mig också hehe.

Vi avslutade dagen i soffan med en film och en sovande liten pojke med oss.

Imorgon får jag frukostbesök igen, då blir det babyboom här hemma.

God natt på er

Av Sofi Géewe - 14 januari 2015 12:17

Har precis varit ute påen långpromenad med min kära Lasse. Underbara människa. Vi åt frukost med nybakat bröd och lite annat gott. Fuskade idag och tog mig en macka fast det inte är helg ;)
Sedan gick vi ut i solen, det är så skönt väder ute idag. Lillan somnade gott och ligger ute i vagnen och sover nu, måste tyvärr dra upp henne för det är dags att åka och hämta Milon i skolan. Är lite sugen på att hitta på nått med honom idag, får väl se vad han är sugen på. Det är inte så svårt att lista ut kanske, Leo´s lekland eller simhallen skulle jag tro. Kanske får bli så idag :) Först lite spel hemma kanske pch mellis.
Hans favvospel är Vildkatten och Monopoly för tillfället, det spelar vi hela tiden. Igår blev det läsning med eftersom att jag gjorde tv förbud ;) 40 min Sune hehe.

Har sådär lagom skön träningsvärk nu i kroppen efter några pass på gymmet. Skönt attkomma igång lite lagom nu. Imorgon blir det Arobic, måste testa allt nu :)
Vill inte köra för hårt i början för då måste jag anställa någon som kan bära på min bebis på dagarna ;)

oj klockan är visst alldeles för mycket, mot skolan!

Ovido - Quiz & Flashcards