Alla inlägg under april 2015

Av Sofi Géewe - 28 april 2015 22:30

Idag tog jag mig äntligen till gymmet igen efter alla dumma förkylningar och det var såå skönt.

Det hade jag saknat kände jag. Var sjukt trött men med lite extra koffein gick det bra.

 

Det var arobic idag och imorgon blir det zumba. Kul!!


Till gymmet kunde jag köra i min nya fina bil som jag fick i eftermiddags. Riktigt nöjd är jag :)

Glömde dock att ta kort på min familjeracer så det blir imorgon det.


Jag och tias har precis hjälpt Timothy att plugga inför teoriprov för mopet. Det är jätte roligt ju. Vore svårt att ta om sitt körkort ju, fyy! Undrar om man skulle klara det på första försöket utan att plugga.

Det visade klart och tydligt vem av mig och Tias som var bäst iaf, kanske inte behöver säga mer än så va!? haha.

Tre prov måste de klara innan de fr göra det stora provet och nu har han klarat 2/3 så imorgon blir det fortsättnig följer med det sista provet. Stackarn har också ett vanligt prov imorgon som han bara MÅSTE klara också. Mycket plugg!


Imorgon ska jag och Lilly försöka hinnamed en promenad till jobbet och hämta färg och hälsa på Lasse innan vi ska hämta Milon, vi får väl se hur länge lilla prinsessan tänker sova. Märkligt att när jag måste gå upp då sover hon som en stock men på helgerna när det inte är skola så vaknar hon straxt efter sex., hmm..


Dags för lilla mig att sova nu för jag gäspar så mycket så jag knappt ser längre för tårarna haha.

Natti natti på er alla.

  


Av Sofi Géewe - 27 april 2015 21:30

Det är helt sjukt vad Milon har växt fort, han kunde nyss ha allt i sin garderob men nu kan ha nästan inte ha nått.

Får bli stor shopping i veckan. Han har blivit så lång, två huvuden längre än många i klassen. På fotbollen idag gick det inte att tappa bort honom då han även där är såå mycket längre än alla andra. Har brås på sin morbror.

Kände att jag skulle göra en lista på vad han behöver ha men insåg fort att det enda han INTE  behöver är jacka så det kändes onödigt haha. Jag och Tiffany ska till Stockholm på fredag så då får det bli lite shopping där tror jag.

Zara brukar ju ha mycket kul som vi inte har här och det är alltid kul.

Det viktigaste för honom är kepsar och fotbollskläder just nu :) Så det får jag se till att få med mig hem.


Den lilla bebisen behöver ha en jacka och strumobyxor annars är hennes garderob rätt full förtillfället.

Hon är ju en kortis så hon kan ha många storlekar fortfarande :) Trodde hon växt ur lite klänningar men hon kunde fortfarande ha dem.


Idag var den andra fotbollsträningen för Milon och det gick såå bra. Skönt med barn är att de alltid hittar nya kompisar fort. Han hoppade med direkt och börjad spela med de andra innan träningen ens börjat. Efteråt var han så stolt över att han gjort 7 mål när det spelade match och gjort den bästa träningen någonsin sa han haha.


Igår var jag och Tias ute på våra nya ägor och tittade runt, åh h som vi längtar nu tills att ha ett hus på vår fina tomt också.

Nu är det mest ingenting haha, men vi har en egen dunge iaf och den finns ju ;)


     



Av Sofi Géewe - 27 april 2015 15:23

Håller på med en sista städning av min bil som imorgon ska på nya äventyr ;)
Då kommer min nya fina bil, jippi!!
Denna bil blev inte så långvarig här hemma men den var bra så länge den fick stanna ;)

Direkt när Tias kommer hem ska jag skynda till jobbet och göra lön sedan har Milon fotbolls träning med sitt nya lag :)
Jag missade förra veckan så det vill jag inte göra nu. Ska försöka hinna förbereda maten också så det bara är att sätta på plattorna när vi kommer hem sen.

Men guuud vilket underbart väder det är då, jag sitter här ute och njuter av solen. Bäst att passa på för när jag börjar jobba igen hinner jag väl aldrig mer se den ;)

Av Sofi Géewe - 26 april 2015 14:23

Nu är vi påväg hem efter en halvdag i sporthallen med innebandy. Våra duktiga killar vann som vanligt alla matcher (fast man får inte räkna mål men ändå).

En duktig tjej som klarade nästan hela dagen utom de sista 10 min tog en selfie hehe. Kändes mest som att hon ville äta telefonen men ;)

Nu blir det sen lunch sedan en promenad i solen

Av Sofi Géewe - 24 april 2015 07:42

Igår var vi hos Elon och barnen :)
Det blev lunch fika och så tittade vi på söta små lamm.
Två små Flask lamm hade hon nu som hon matar var tredje timma. Att hon orkar !!
En av dom små följer varje steg hon tar det såg rätt roligt hehe. Svårt att få kort på tyvärr för hon var aldrig stilla lilla Pia.

En stor tjej hade också koll på alla får och lamm!

Efter turen till skogen åkte vi till mormor och åt sushi och myste. Jag och mamma kollade på film och barnen sov gott. Hon var barnvakt till oss alla tre för Tias är iväg med jobbet i Jönköping.
I eftermiddag är min älskling hemma igen. Hatar när han är borta då kan jag inte sova!

Nu blir det promenad till skolan och lämna vilddjuret!

Av Sofi Géewe - 22 april 2015 12:25

Sitter i bilen och väntar på att Milon ska sluta skolan med en sovande bebis i baksätet. Hon somnade äntligen och då måste man självklart ut, varför är det alltid så :/
Vi har precis varit på bvc jag Lilly och Lasse, mätning och vägning idag bara. Hon vägde straxt under 9 kg och var 69 cm lång.
Vi har varit på morgon promenad också och hunnit handla blommor.
Snart lite lunch och sedan fotografering igen hemma.

Gårdagens gung stund :)

Av Sofi Géewe - 21 april 2015 10:08

Igår var vi ute och gick på vår nya tomt.

Det var helt underbart att komma dit ut i det fantastiska vårvädret, allt känndes så rätt!

Vi mätte och försökte tillsammans med #hjältevadshus att rita in på kartan hur hus och garage skulle ligga. Vår tomt är väldigt stor så det var inte det lättaste att försöka visuelisera hur det skulle se ut med ett färdigt hus, uterum, gräsmatta, träd och land.

Men nu är iaf alla papper inskickade och bygglovet hoppas vi inte dröjer för länge nu.


Jag sitter med ritningar nu och ritar om övervåningen som vi vill ha den. Så roligt!

 


Är inte det tråkigte som finns att behöva vänta, jag vill ha vårt hus nu! Alltid lite spännande att vänta såklart men jag är alldeles för inpulsiv för att vänta. Blir en underbar jul i vårt nya hus iaf ;)


Jag hittade en bil förra veckan som jag så gärna ville ha, min är så onödigt dyr för en mammaledig mamma ;)

Bad Tias att ringa och kolla hur den var och så att den fanns kvar och om vi kunde byta in min bil jag har nu. Självklart gjorde min man som vanligt och bara köpte bilen hehe. Så nu är den min och sk hämtas nästa veck :) jätte roligt.

En svart Passat blev det.

 


Nu sitter jag och väntar på att min lilla dotter ska vakna så v kan ta en promenad i det underbara vädret.

Ha en bra dag kära ni


Av Sofi Géewe - 21 april 2015 07:01

Idag är det inte lätt att komma upp, mina fina barn ligger och gosar så sött.
snart dags för skolan!

Ovido - Quiz & Flashcards