Alla inlägg under november 2013

Av Sofi Géewe - 28 november 2013 16:22

I tisdags hade jag och min underbara fina älskling 2:årig bröllopsdag. Vi hade sedan länge bestämt att vi skulle fira det i helgen så då blir det mys <3 tanken var egentligen en weekend på ett mysigt hotell men tack vare våra bebis planer gick det inte för sig. Det blir ägguttagning och sängläge istället.
Två år som denna mans fru har varit underbart, ser fram mot alla år vi har tillsammans i framtiden <3
Puss älskling

Underbara mamma var inne igår med en stor blomma till oss, hon är för söt den människan <3
Den blev perfekt i köksfönstret. Tack Mammi <3

Av Sofi Géewe - 27 november 2013 22:38

Nu är äntligen den sista sprutan tagen :) underbart skönt. Man vänjer sig verkligen fort, sticket mig själv hela tiden och idag kändes det inte ens, är stolt över mig själv <3
Så nu är mina ägg snart mogna och klara gör att få en simmare i sig ;)

Vi sitter och små tittar lite på Avatar, den är så bra. Familjens favvo film tror jag. Speciellt Tias. Förra året i julklapp fick han någon special utgåva av mig. Jag älskar alla färger i filmen och fina fantasi växter och djur.

Snart blir det sängen. Skönt att krypa ner efter en lång dag på jobbet. En dag kvar på nin jobbar vecka bara. Jätte skönt. Vi håller på för fullt på med förberedelser för jul lunchen bästa vecka för över 100 målare. Roligt.
Sov gott
<3

Av Sofi Géewe - 27 november 2013 16:00

Igår var vi i Stockholm och det gick bra, det var skönt att komma dit så dom fick kolla ordentligt hur det såg ut. Hade inte såmycket äggblåsor denna gång, jätte skönt. Fem på ena sidan och Tio på den andra. Hoppas hoppas att jag slipper vätske tömning sen bara. Det räcker med allt annat nu känner jag..

Vi fick all info om fredag då vi ska dit igen och göra äggplocket. Jag är väldigt nervös inför det, fyy. Men på ett sätt ska det bli så skönt för då är det värsta över.  Vi ska vara där vid tio, jag ska byta om och få en nål i armen, lugnande och smärtstillande. Sen blir det uppläggning på bordet :(

Jag fick inte göra något på frrdagen utan bara ligga stilla och ta det lugnt, inga livsavgörande beslut den dagen sa barnmorskan.  Milon är hos mormor så det blir verkligen avslappning hela helgen medmin kära.

Hoppas han fixar god mat och mycket till sin sjuka fru. Bra filmer vill jag se också :) Filmnörd som jag är.


När vi kom hem igår åkte jag och gjorde mina naglar, äntligen. Från svart glitter till vitt.

Alltid lika skönt när dom är nygjorda.

   


Efter fina naglar blev det dansuppvisning. Jätte roloigt. Söta Tiffany dansade. Hon var jätte duktig, lärt sig massor på dom få gångerna hon gått. Längtar redan till nästa gång, vårdansen <3

Milon satt som förstenad och tittade. Han tyckte Tiffany var jätte duktig. Stolt lillebror över sin syster:)

   


Idag måste jag säga att vi har en väldigt snygg målare på jobbet. Inte ofta man får se han i sånna kläder längre. Blir alltid lite pirr i magen då och tänker tillbaka på när jag var 19 och hade en sådan snygging som limmade på mig ;)

Snygga älskling

 

Dom hade visst slut på målare så han fick fixa det själv.


Idag blir det en lugn kväll med pyssel kanske. Dax att fixa med julkort och lite klappar :)

Ska nog ta en städning i lillpluts rum så jag kan sätta upp en stjärna i hans rum. Han behöver lite mysbelysning på nätterna eftersom han återigen inte vill sova i sitt rum. Han är så mörkrädd, tror att någon ska komma in och ta honom och slå honom, lillemannen  

 


Nu ska jag ta lite te i baren här på jobbet.

KRAM

Av Sofi Géewe - 25 november 2013 19:30

Igår blev jag så sugen på att köpa hyacinter. Älskar det. Dem är fina och luktar underbart gott.

Självklart är dom vita hemma hos oss.

Tänkte att det kunde bli fina att använda en vanlig hög  vas istället för bara dom vanliga hyacintvaserna, o.ch det blev det tycker jag :)

 

Lite annat julpyssel som åkte fram.


         


Idag jobbade jag visst bara till fyra, jätte skönt. Behövdes lite tidig hemgång inför morgondagen. Är lite nervös inför vad ultraljudet ska visa och vad vår läkare ska säga. Hoppas på lite positivt..

Tog precis en spruta på mig själv och väntar på att min telefon pratande man ska sluta och komma och ta nästa!!

Ursch, fy och blä! Inte så långt kvar nu iaf som tur är, får tänka på det.


Ska ta en kopp kaffe i min kära kökssoffa nu.

KRAM

Av Sofi Géewe - 25 november 2013 09:00

I helgen kom våra nya sovrumstapeter upp :)

Det blev jätte fint, mörkt och mysigt. Var trött på det vita där inne, så nu äntligen blev det lite annat.

Den ser dock väldigt mörk ut på bild, inte riktigt lika svart i verkligheten tycker jag.

Kul med tapeter som inte alla har hemma tycker jag såklart.


           

Min fina bänk ska nog få ett grått fårskinn istället kanske.


Nu laddar jag inför att få ta fram julsakerna. Mysigt med julbelysningen.

Ska gå upp på vintern ikväll kanske och titta vad vi har i lampväg. Brukar ju alltid behövas lite nytt tycker jag, alltid nått som gått sönder känns det som. Skulle vilja ha tre stora stjärnor i varrdagsrummet i år tror jag. Vita eller kanske silver vore mysigt. Det blir väl vitt och silver i granen iår igen tror jag så det måste ju matcha det ju ;)

Önskar jag tyckte om rött men det går verkligen inte, det ger ju ett väldigt mysigt sken med röda stjärnor i fönstren. Tycker det är jätte fint hos andra men icke här hemma Kanske är lite mera röd till nästa år.  Milon vill ju iaf ha rött i sitt rum vet jag ju, hans favvo färg för tillfället.


Nu är det jobb som gäller för hela slanten.


KRAM

Av Sofi Géewe - 24 november 2013 20:00

Idag är det en riktig skit dag.. Mår inget bra idag, illamående och värk. Känner mig som en nåldyna :(
Längtar tills allt detta är över. Just idag är det svårt att tänka framåt och positivt. Fyyy!!
Vissa dagar är det jobbigt både fysiskt och psykist, dom är värst. Lättare att handskas med någon av dom. Idag känner jag mig så otroligt svag psykist, blev några tårar efter dom hemska sprutorna.

Tänker mycket på Yve också som får kämpa.
Oroar mig för henne hela tiden, men när jag väl pratat med henne känner jag mig lite lugnare. Hon är så stark som trots allt tar sig igenom dagen och orkar upp ur sängen.

  

Idag var Milon på kalas då passade jag och Tias på att åka runt och titta lite på bilar. Vi hittade en sån vi båda fastnade för. Renault Clio Sport Tourer. Precis lagom stor var det. Den gick att beställa i automat till min stora förtjusning, vill inte ha nått annat. Det är ett av kraven och det andra är att det inte är någon kant i bagaget, det är så jobbigt när man ska lyfta i saker när man är så svag som jag.

Den vore väl bra, fast i vitt då tror jag!
Tråkigt med leveranstide... 3månader!! Men det som väntar på nått gott ;)

En jobbig vecka väntar med mycket bilåkande. På tisdag och fredag blir det Stockholm. Dem andra dagarna jobbar jag till sex. Imorgon ska vi till Ikea och shoppa till vår målarhörna, det ska bli lite kul iaf. Måste även handla lite till bår jul lunch för målarna.. För 120 målare rättare sagt. Då har jag och Sillan köks tjänst. Vi brukar ha rätt kul då som tur är. Fullt ös hela tiden men att laga och lägga upp allt. Jag står för uppläggningen och allt det kalla och Sillan för stekning och det varma :)
Hoppas jag mår bra igen då så jag orkar den dagen.

Nu ska jag sluta ligga och snyfta i sängen och gå ner och kolla på Solsidan.

Av Sofi Géewe - 22 november 2013 20:00

Jag gjorde det!! Jag Sofi Extremt nålrädda  Géewe lyckades sätta in nålen och ta hormonerna helt själv idag :) Nu har jag kommit väldigt långt med alla mina rädslor.

Imorse var vi på Karolinakliniken och gjorde ultraljud. Det gick väl sådär. På högra sidan såg det jätte bra ut. Normala äggblåsor och bra normal mängd, MEN den  vänstra var det inte konstigt att jag var öm i kan man säga för där hade jag runt 30 st blåsor. Inte så bra. Jag hoppas att dem löser det här annars kan det tyvärr bli allvarliga biverkningar.  Mycket allvarliga står det hemskt nog på förpackningen! Jag håller verkligen tummarna för att det inte växt för många tills på tisdag när vi ska upp till Stockholm igen.

 
Längtar tills detta är över. Men nu är mer än en tredjedel klar med sprutorna iaf. Förutom att jag nu måste börja ta två om dagen med men... Men om man bara räknar dagar så :)
Längtar tills mitt ägg är inne igen med en liten bit av Tias i sig   
 
 
Idag bestämde jag att jag vill göra lite av det vi bestämt för dagen. Försöka ha en lite normal dag trots allt. Ibland behöver man göra nått annat för att ge tankarna lite vila. Så jag Milon och mamma åkte och shoppade vinterkläder till Milon. Kängor, overall, byxor och jacka och en fleeceväst till mig som jag ska ha på jobbet :)
Tack världens bästa mamma för en mysig dag.
      
När vi handlade på CityGross stod det en tjej och bakade Lussebullar somman fick provsmaka. En liten söt kille fick även komma in till henne i hennes lilla kök och baka en egen :) Söt
 
 
Nu ska jag lägga mig i soffan och gosa nerr mig i en filt.
Kram
Av Sofi Géewe - 22 november 2013 16:45

Igår var en hemsk dag, en väldigt märklig dag..

Jag fick ett samtal av Lina på morgonen som sa att Christer gått bort precis. Fruktansvärt!

Snälla, omtänksamma, lugna Christer, alla barns favvorit   

Satt mig direkt i bilen och åkte hem till Yve, ville bara krama om henne och vara där ifall att hon behövde mig..


Det finns inga ord som kan beskriva hur fruktansvärt det är när något sådant händer.

Han lämnar jorden med  stor saknad från alla i hans närhet.

20121231-215418.jpg


i bilen dit och hem täkte jag bara på hur jobbigt det skulle bli att gå hem och berätta för Milon, ännu en gång att någon han tycker om är i himlen. Men som tur är så är barn barn så det gick mycket bättre än vad jag trott. Han funderade en sekund och sedan sa han- Okej, stackars Christer. Lite senare funderade han lite till och sa -Det är tråkigt nu när Krister är död och farmor behöver vara själv hemma.

Precis som förra gången kommer frågorna komma lite när som.

Krister var den närmsta Milon hade i morfar/farfar rollen så det kommer bli jobbigt med tiden  tror jag. Som tur  är finns hans underbara, starka farmor   

Alla våra tankar och styrka går till dig nu Yve. Vi finns alltid här för dig när du behöver oss.

KRAMAR


Ovido - Quiz & Flashcards