Alla inlägg under december 2014

Av Sofi Géewe - 29 december 2014 12:12

Tack allihopa som var med och gjorde Lillys dop så fint och mysigt.
Vår lilla prinsessa fick så mycket fina presenter, älskar dem.

Av Sofi Géewe - 27 december 2014 10:30

Här har julen och mellandagarna gått i lugnets tecken kan man lugnt säga. Bara varit hemma och det har varit jätte skönt. Mot förra årets 20 personer här hemma var det väldigt skönt med bara oss.
Klapparna var dock väldigt många och jag fick massor av fint av mina kära, tack <3

Idag blir det dock full fart för idag är det Lillys dop.
Kram

Av Sofi Géewe - 22 december 2014 22:37

Det har varit jobbiga 24 timmar, började känna mig lite konstig igår vid sex sedan började jag kräkas följa av en natt med feber och frossa. Men nu konstigt nog är allt borta. Känner mig bara trött efter en sömnlös natt. Hoppas det var allt så det är över nu till julafton och att ingen annan får något mer av det. Tias har känt sig dålig med idag men är också redan på bättringsvägen. Celinne låg och kräktes för några timmar sedan sist så hon borde vara frisk till imorgon hon också.
Tiffany har hålla igång hemmet och de små barnen idag när vi legat utslagna. Bästa bonus dottern <3 Hon har bakat jul godis, handlat och bytt blöjor.

Imorgon ska jag åka och lämna lite julklappar till Lasse om jag är tillräckligt kry, annars får jag åka och ställa dem utanför hans bil så han slipper bli smittad :)
Imorgon kväll skulle vi ha haft Milons farmor och faster här och bytt lite klappar men det ställe jag in så de inte blir sjuka till jul, det blir klappbyte utanför dörren det går det också :)

Min fina Tomtfamilj som jag fått av farmors mamma när jag var liten, den måste upp varje jul <3

Mitt minsta barn är inte så lycklig på sin mamma, mjölken börjar ta slut. Hoppas verkligen bara det är för att jag vart sjuk pch att den kommer tillbaka för annars har vi jobbiga dagar framför oss eftersom att hon fortfarande vägrar ta flaskan.
Nu har hon somnar på mig så gott efter att ha lyckats kämpa ur några droppar mat.

Snart är det äntligen julafton!!

Av Sofi Géewe - 20 december 2014 19:00

Nu är julstämningen på topp på Blästadsgatan.

Granen är uppe och klädd. Iår blev det väldigt lite saker i granen. Det var så fint utan tyckte jag och Tiffany så det fick bli som vi ville såklart1 Det doftar underbart här nu.

 


Igår bakades det pepparkakor och de sista paketen slogs in. Jätte skönt.

Imorgon ska vi baka ischoklad, snickers och kanske lite marsipanfigurer också. Det är många dagar kvar som tur är så vi ska nog hinna med allt som står på listan.

Nu sitter vi bänkade i soffan för dagens julfilm, Polarexpressen. Vår favvo film av julfilmerna.

De andra sitter med stora godisskålar men jag var inte så sugen idag så jag köpte inget kors i taket! Det hör inte till vanligheten när det handlar om mig och godis. Har beestämt att ta en paus med Gi tills julen är över för jag ÄLSKAR vört bröd så det bara måste jag äta. Jul godis är ju inte helle fel ;)

Var så skönt att mitt sista besök på vågen före jul visade så bra, då blev jag stolt över mig själv för det var många år sedan jag vägde så lite. Ett bra steg på vägen. Efter jul ska jag börja på gymmet igen och mitt älskade Zumba. Det ska bli jätte kul. Var ett helt år sedan sist, jag slutade när vi började md IVF behandlingen så nu känner jag mig otroligt peppad ign. Ska bara äta massor först haha, smart va ;)


Skönt att kära mamma är hemma igen efter en veckas semester. Alltid tomt utan henne när hon är borta. Milon bestämde direkt att han skulle dit och sova när hon kom hem så imorgon blir det. Idag jobbar hon natt så det blev lite ensamt om han skulle vara där. 


Nu börjar filmen.

Ha en mysig fyra dagar kvar till jul kväll ;)


Av Sofi Géewe - 12 december 2014 14:45

Lilly har fått hem sin nya skiva som Tias bestält till henne med låtar som Blöjtwist bl.a så vi sitter och rockar så fort vi åker bil nu. Hon var så söt imorse när hon satt och sjöng med till låtarna med sitt lilla jolrande :)

Milon och jag har hittat våra favvolåtar, babyband och blöjtwist, de rekomenderar vi varmt att lyssna på och ha som festmusik nu i helgen ;)


Inatt harr vi sovit utan Tias, det var inget kul alls. Jag är för van att ha honom bredvid mig varje natt vi är aldrig ifrån varandra så det är jätte jobbigt att sova då. Blev inte många minuters sömn, en som inte heller kunde sova var Milon, han kom in vid två och hade ont i magen och i lilltån, han trodde det var för att han saknade pappa så mycket. Lilla snutten.

Men ikväll är han hemma igen :)


Tog ett så härligt kort imorse på två fina små systrar.

#jagochminsysterföralltid

 


Imorgon är det glöggtjejkväll hos Elon , jag får nog ta med min lilla tjej också för hon kan inte vara utan sin mamma (tyvärr)...

Snart får det bli flaskmatning den hårda vägen istället! Mamma är borta för länge varianten! Inte så kul för lilla pappa som får vara hemma med en skrikande unge. Men nu har hon ju blivit en så stor tjej så det är redan dags att få provsmaka lite goda purér så kanske det kan göra så det blir lite lättare. Kanske det blir ikväll rent av, iaf en majskrok tänkte ja det får vara premiär för . Min tjej har blivit stor. Det är så stor skillnad åå barn ett och två, med Milon räknade jag dagarna innan han fick äta och det kändes som en evighet. Och det skulle vara hemmagjort också såklart! Nu har tiden bara flugit iväg och vi är vrisst redan här!! Och burkarna är färdiga och köpta på ica ;)

 

Nu ska jag packa in bilen med barnens flyttlass som ska framochtillbaka varje vecka!

Av Sofi Géewe - 8 december 2014 22:32

Idag blev de en heldag för mig och Lilly i skogen hos våra vänner Elin och Pixie. Jätte mysigt. Tias hämtade Milon så jag slapp stressa och kunde bli bjuden på lunch :)
Lilla Pixie börjar bli en stor tjej hon med nu.

När vi kom hem plockade vi ner massor julsaker från vinden och Milons gamla marstol till Lilly. Var dags att prova om hon klarade av att sitta i den, lite jobbigt var det men ett tag gick det jätte bra. Vill ju så gärna ha henne där vid bordet med oss på julafton ätandes på majskrokar och puré.

Nu är mina batterier visst helt slut så nu blir det läsning innan det är dags att sova istället för telefon .
Kram

Av Sofi Géewe - 7 december 2014 23:07

Idag har vi varit i Gamla Linköping på julmarknad. Alltid lika mysigt där.
Det ända vi köpte var visst bara brända mandlar, eller Milon gjorde rättare sagt. Han ÄLSKAR det. Han kände diretk på lukten att det fanns någonstans. Den ungen kan känna lukten av socker på mils avstånd tror jag hehe.
Just det ett par sockar till Lilly blev det också. Jätte söta små stickade saker.

Efter blev det fika på Ikea och lite klapp shopping igen :)
Idag började jag slå in lite, tror att vissa i huset är rätt så nyfikna så då är det bättre att det ligger i kartonger och papper; )
Väldans vad mjuka paket det blir iår.

Milon satt och klippte sina älskade pepparkakor förut, denna gång blev det många namn på stjärnan.
Den får hänga fint någonstans :)

Imorgonbitti efter att jag lämnar den stora i skolan ska jag och Lilly åka till Elon och Pixie och umgås.
Kanske de kan vara vakna samtidigt en stund hehe.

Av Sofi Géewe - 6 december 2014 23:40

Hemma igen efter en dag i Halmstad. Överasknings Babysower för Ronja och Martin. Det var jätte roligt att vara med och de blev så glada över att se alla. Dom hade ingen aning om vad som var på G :)
Deras kompisar hade ordnar så fint och roligt.

Det blev fika, snittar, sittande tipspromenad och leken "gissa bajset " hehe kul lek. Blöjor med olika bajs sorter i ( choklad ) som man skulle försöka gissa rätt på. Jätte roligt men sjukt äckligt att smaka på nått som låg i en blöja även fast man visste att de var choklad!

Nu blir det sängen är sååå trött efter alla timmar framför ratten

Ovido - Quiz & Flashcards