Alla inlägg under november 2014

Av Sofi Géewe - 30 november 2014 11:30

Höromdag firade jag och min älskling tre år som gifta, sjukt vad tiden försvinner iväg!

Underbara tre år och ser fram emot många, många fler. 

 

   

I brist på tid när vi hade bröllopsdag så blev det lite mys och god mat igår istället, vår lilla familj och mamma.

Vi var på Skönero och köpte oxfilé igår, så det blev det potatisgratäng svampsås . Till förrött västerbottenpaj och efterrätt lemon sorbet. Jätte gott. Gott bubbel och lite rödvin fick vi ner också. Tanken var att vi skulle gå ut och äta bara jag och Tias men vår lilla plutta vill ju inte ta flaska så det var lite svårt. Men vi hade så mysigt hemma så.

Jag fick jätte fina blommor av världens bästa man.

 


På dagen var på stan och fikade med Lasse och sedan gick vi #Vinterljus allihopa. Det var mysigt att ha med honom. Extra pappa och extra morfar, en av de mest underbara människor jag känner. Vi är vana att träffa varandra varje dag men nu blir det lite annat när jag är hemma så nu får vi ses efter jobbet när han slutat.  Snart är han hemma jämt min lilla gubbe, då kanske han kan vara Lillys nanny istället för dagis hehe. 

Milon tyckte jätte mycket om att gå vinterljus så det har jag lovat att vi ska hinna med en gång till innan det slutar.

Min stora kille.

 


Idag sov vi sjukt länge allihopa, Milon kom in till mig halv tio och ville ligga och gosa lite. Kvart över tio gick vi upp och åt frukost. Hade i ett vagt ögonblick lovat att vi skulle se Avatar och det kom självklart han ihåg, här glöms inget hehe. Så nu sitter vi här i pyjamasar och ittar. Klockan ett ska vi vara hos mamma och fika så snart är det nog dags att kliva ur den sköna soffan och göra oss iordning. Senare ska vi till Familjen Tonström/Lindgren på middag och lek :)


Njut av söndagen

Kram

Av Sofi Géewe - 24 november 2014 22:15

Vår söta lilla dotter har börjat skratta! Det är så mysigt, känns som att #hjärtatler  

Finns inget mysigare ljud i världn, man blir varm. Minns när Milon skrattade när han var bebis det var underbart, är så glad över att få sånna härliga stunder ännu en gång. #lyckligmamma

Alltid svårt att filma eller få bilder på när de är som gladast men här är hon glad iaf.

   

Satt och spelade kort med min stora älskling igår, vi spelade skitgubbe. Han har blivit så stor fort. Känns som att han växte flera år och flera centimeter när Lilly kom. Stor och duktig! Han fuskade inte en ända gång, och för er som brukar spela med honom vet att han ALLTID fuskar på spel. Inte så bra förlorare haha!

Den här bilden är från ett blogginlägg för två år sedan när vi hade spelat och han förslorat så då förstår ni hahah!!

 


Idag har jag och Lilly spenderat dagen med våra väninnor ;)

Jag med Elin och Lilly med Pixie. De umgår kanske inte jätte mycket än men dem får vara i närheten av varandra iallafall hihi.

Vi har varit i Mantorp, shoppade lite klappar och åt lunch och fikade.

Efter det hämtade jag Lina så gick vi på promenad :) Var inte alls peppad för det idag men vi tog oss igenom men ett lugnt temp, huvudsaken att vi kom ut, eller hur Lina!?


Imoron fm ska jag hämta upp Silvana på jobbet och vi ska åka och köpa lite nya leksaker till barnrummet på jobbet och även handla lite smått och gott till jul-luunchen nästa vecka som vi har för våra måöare. Då blir det fult ös, brukara vara runt 100-120 st som kommer och äter och jag och Sillan står i köket och lagar och lägger upp fint :)

Lite problem iår dock med Lillys ätande, hon vägrar ju ta flaska så Tias får väl åka framoch tillbaka till mig när hon behöver äta hehe. Allt går för en ort stund ;)


Nu måste vi i vanlig ordning gå upp så vårt arga barn somnar. Hon är lite små tråkig med sitt sovande kan man säga!

Sov gott

  

Av Sofi Géewe - 24 november 2014 20:30

Nu får vi massor frågor om vad Lilly önskar sig i #doppresent .  Jag är inte så tradionell av mig så jag vill hellre ha saker som vi har användning för än massor silversaker i en hylla som man inte använder.

Jag älskar ju allt från Elodie Ditals men speciellt detta mönster, Apple of my eye.

Önskar mig allt med det härliga mänstret :)

 




Lite annat som är på önskelistan :)

Barnkammaren - Melaminset (Rosa)**



 
 
 
Av Sofi Géewe - 21 november 2014 19:45

Så var det fredag igen och hela huset är fullt! 

Blev storhandling förut, vagnen var så full att det nästan ramlade ur saker. Mycket mat blir det när man är åtta stycken Den åttonde medlemen äter väl kanske inte så mycket köpt mat men ändå ;)

 


Nu är det sminkning och hårfix för fullt här, det är disco ikväll, viktigt för tjejerna hehe. Dem är så söta med deras förberedelser och snack. Vem som ska dansa med vem, and so on!

Milon längtar tills det är hans tur att gå på disco säger han. Men han sk INTE dansa med några tjejer iaf!  Sötplutt. Den dagen när det är hans tur kommer jag stå i buskarna utanför och tjuvkika, det kommer ju vara sååå gulligt ju.


Igår kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att göra lite fint utanför dörren med en En med lite ljus i. Mysigt. Grannen hade redan ställt upp en adventsgran utanför så jag var inte så jätte föra alla nadra. Man behöver ju lite ljus i detta mörker!

 


Jag är jätte sugen på en tur på stan, vi åker alltid till Tornby för det är mycket smidigare när man har med sig en liten bebis. en i helgen får det nog bli en tur kanske. Man kan ju faktiskt börja att köpa klappar nu det är ju bara en månad kvar. Jag har köpt tre stycken än sålänge tror jag. Har en lista på lite saker  jag vill köpa i julklapp :) 


Nu blir det film och chips. Några kanske det får bli. Jobbigt att vara gottegris när helgen kommer. Men jag ger mig själv Gi permis då ;) Har fuskat väldigt mycket i veckan. Måste det ibland  för att det ska vara kul. Men har ändå gått ner i vikt det är huvudsaken. Vi är duktiga med promenader och motion och det är ändå det viktigaste.


Hoppas alla får en trevlig helg.

Kram

Extra många kramar till Yve idag som miste sin underbara Christer för ett år sedan idag. KRAM till världens bästa farmor till mitt barn  

<3

Av Sofi Géewe - 19 november 2014 22:30

Konstig denna dagen blev, inte alls som man trodde när man gick upp imorse. Idag fick katt himlen en ny liten kisse ängel!

Lilla Pepsi fick somna in hos vetrinären idag med mamma och mig. Han hade fått en stor cancerknöl på benet som blev väldigt stor och elak fort. Han var jätte lugn och mysig idag när vi åkte och även hos vetrinären, han kände nog på sig att det skulle hända och att han skulle få må bra igen.   

 


Av Sofi Géewe - 12 november 2014 19:45

Denna dag sprang iväg lixom alla andra.

Vi började dagen med babymassage, Lilly tyckte det var jätte mysigt som vanligt. Har masserat henne lite några kvällar och hon tycker det är så mysigt och sover som en liten stock efteråt..

Det var ungefär hälften av alla bebisar som tyckte det var mysig idag resten skrek sig igenom hehe. Det är svårt när alla har sina egna mat och sovtider så vissa vill verkligen inte så dags. Kors att min lilla docka vill.

Såhär trött och utslagen blev hon idag.

 


Direkt efteråt var det dags att åka och hämta Milon i skolan. Vi åkte och handlade lite innan vi åt mellis.

Sedan blev det biblioteket :)

Vi kom precis lagom till sagostund, det tyckte han var jätte mysigt att sitta och lyssna på. Det blir fler gånger :) Han fick ett litet kort som man skulle fylla i prickar på som man fick av den som läste efter varje gång. När man fått åtta stycken fick man en liten present. Det gjorde nog det hela ännu roligare.

Han ville inte vara med på kort men jag tog ett i smyg när han hämtade "pussboken" som vi läste. Jätte mysig bok om betydelsen av olika slags pussar.

 

Mamma och jag var ute och gick en sväng förut, har blivit tre mil på fyra dagar nu. Kämpa kämpa för att få bort lite mer fett!!

Ikväll ska jag nog fuska lite och äta lite naturgodis som vi köpte på promenaden till favvo programmet Grey´s anatomy

Lilly tyckte det var väldigt skönt att gå på promenad, hon sover och vill inte vakna. Vet inte om det är sådär jätte bra när klockan är såhär mycket!! Men man kan ju inte väcka ne bebis det är inte så snällt ju... Hoppas hon vill sova inatt iallafall.

Hon vill väl vara pigg till Grey´s antar jag ;)

 

Imorgon blir det sopplunch bland alla bebisar på öppna förskolan med en mamma från skolan :)


Kram Kram

Av Sofi Géewe - 10 november 2014 20:15

Det blev lite nya tapeter till Tiffanys rum också. Min stora svaghet är ju tapeter. På både gott och ont, blir mycket omtapetsering i detta hus hehe. Något min man inte tycker är jäteroligt eftersom att det är han som får tapetsera.

Denna gång blev det en #Intrade tapet, en väldigt ungdomlig i mörkblått med guld och turkosa detaljer, den blev sååå läcker!

Nu fattas bara det sista piffet med sminkbord och spegel.  För alltid med sig lite mer nytt än bara tapet ju ;)

 


Vi hade en mysig dag hos Elon och barnen i skogen idag jag Milon och Lilly.

Vi satt som vanligt och pratade om allt mellan himmel och jord i nästan 6 timmar. Milon och Stig lekte och tittade på film. Tjejerna leker inte så mycket än vi får vänta ett tag ;)

Vi var och hämtade Stig hos sin dagmamma innan lunch det tyckte han var roligt att vi var med. Fint på landet, lite annat än här inne i stan hos oss.

 

Det mysigaste med att vara hos dom på hösten/vintern är alla brasor. Vi eldade i köket när vi satt där, älskar spraket och den härliga värmen som gör att man är alldeles rödblossig i ansiktet :)

ick köra sakta hem för vi såg många djur på vägen, och närmre stan vard et sjukt mycket trafik så där fick vi med köra sakta fast av andra orsaker.


Har inte hört nått från jobbet jag sökt än men tror det blir nu i dagarna. Hoppas hoppas att det går vägen.

Var ju på intervju nummer två  fredags så några dagars betenketid kan jag väl ge dom ;)

Var så roligt att se vad testerna jag gjort visade, det var så på pricken mig! Vissa sidor man har lyser verkligen igenom allt hehe. Ni som känner mig kan nog gissa att det är viljestyrkan bland annat heheh.

Hjälp mig hålla tummarna.

  


Imorgon ska Milon till lekis igen efter helgen och studiedagen och jag ska till Flugger en sväng ch hälsa på. Lasse hade abstinens så jag var tvungen att komma fort hehe. Sedan när jag hämtat Milon ska vi börja skriva en önskelista till tomten, spännande att se vad han hittar på iås. Undrar om han tror på tomten iår igen och inte ser att det är Tias eller någon vi känner som klätt ut sig. Hoppas det går iår med det är ju så mysigt med tomten och alla paket han har med sig.

Här har vi två suddiga kort på vår tomte två år i rad heheh.

 

 

Av Sofi Géewe - 9 november 2014 20:15

Farsdag idag!

Vi har grattat mina barns underbara pappa idag. Med paket och god mat som barnen lagat och nu blir det fika som de bakat. Han är värd allt ´den underbara pappan och underbara maken.   

Denna dag gör att det snurrar runt lite i huvudet medtanken på hur jag har det med min egen pappa.  Många funderingar fram och tillbaka  på hur vår relation ser ut. Kanske är det dags att börja arbeta på den igen eller är det kanske för sent, hmm. Märkligt egentligen hur relationer kan förändras, sånna man tror är säkrade för livet. När det närmar sig högtider blir det alltid lite konstigt och nu när vi ska ha dop också.  Tiden får utvisa hur det får se ut antar jag.


På tal om dopet är det dags att börja fundera över psalmer och hur vi vill ha allt. Det börjar komma frågor om vad lilla Lilly önskar sig i doppresent också, alltid lika svårt. Någon som har bra förslag på #doppresenter  ?

Några har jag kommit på men så svårt. Måste komma på lite kul fika och fina dekorationer också :) Lite har jag kommit på självklart.  Hoppas alla kan komma och dela Lilly´s dag med oss.

 


Imorgon har Milon studiedag, då ska vi åka till Elon och barnen och umgås. Skönt att inte ha några tider att passa när man åker dit ut. Milon och Stig får riva loss så kan vi sitta och amma ikapp med våra små tjejer hehe..  Pixie får ärva Lillys kläder för hon är ju så liten den lilla tjejen  medans vår tjej inte är jätte liten haha. Bra att det kommer till användning lite till än bara några veckor, tror ju inte att Lillys lilla kusin som kommer i mars vill ha rosa och klänningar kanske ;) Eller vad känner du Martin!?


Nu ska vi sitta i soffan och titta på film, Maria Lang men först lite #Harry potter igen :)

Familjen Harry potter nörd det är vi det!

 


Ovido - Quiz & Flashcards