Alla inlägg under oktober 2012

Av Sofi Géewe - 31 oktober 2012 15:46

Milon och jag satt och myste vid frukosten idag med prickigkorv
macka och mjölk :)
Hans älskade armband har han fortfarande på, han tänker aldrig ta av sig dom säger han, sötisen.
Han fick dom av en försäljare i Turkiet.

Idag är det sista dagen vi har det det "vita huset". As skönt att bli av med det och bara ha vårt eget hus att tänka på.

Snart är det dax att gå hem äntligen :)

Av Sofi Géewe - 30 oktober 2012 11:59

Lite tisdags städning bland alla bobiner på jobbet. Har inget att Göra så nått måste man ju hitta på för att fördriva tiden. Det blir så fint när det ligger i färgordning, då mår min färg hjärna bra :)

Undra vad man ska äta för lunch idag då tro. Nått nyttigt vore på sin plats. Riktig lagad mat vill jag ha. Blir tokig på att inte ha någon spis!! Vill laga mat tom och då är det illa för jag tycker inte ens om att laga mat. Hehe. I helgen ska jag laga nått riktigt gott, nått kött mmmm.

Igår började vi med bräd väggen, men det lät så högt när Tias spikade så fortsättning följer idag :) förhoppningsvis ;) Det kommer bli jätte snyggt när den är vit sen med.

Lite jobb nu kanske... ;)

Mys

Av Sofi Géewe - 29 oktober 2012 19:27

Det blev mat och fika med Lina och barnen idag istället :) mysigt. Det var allt för länge sedan.
Tias har dammsugit två gånger nu, han är smul allergiker, haha sötis.

Nu måste jag ta tag i tvätten :(

Vin

Av Sofi Géewe - 28 oktober 2012 21:02

Älskling köpte ett jätte gott röd vin till mig. Så nu har det blivit ett glas tre dagar i rad, hihi. Mmmm
Tog fram lite oliver, ost och nötter med. Söndags lyx :)
Tog ett mysigt bad med min man förut, vi är visst lite stora för badkaret hahah måste köpa ett större.

Nu blir det Partaj :)

Av Sofi Géewe - 28 oktober 2012 16:25

På väg hem från Valdermarsvik, vi har lämnat Tiffany hos hennes morfar :) det är ju lov nu.
Pojkarna hade precis världens kallaste kiss paus i skogen. Fy faan vad kallt det är -0,5 här.
Det är väldigt frostigt och fint iaf :)
Snart är det verkligen vinter. Vi tog tom fram overall härom dagen när det var så kallt.

Sitter och letar efter mysiga hotell som jag och älskling kan åka till om några veckor när hi har bröllopsdag och förlovningsdag :) kan inte förstå att vi varit gifta i ett år, det går fort lär man har kul <3
Antingen åker vi tillbaka till den fina sviten i Örebro som vi sov på för ett år sedan. Eller kanske Göteborg för jag så gärna vill gå på jul marknaden på Lisseberg. Har alltid velat åka på den men det har inte blivit av.

Nu ska vi hem och fika med familjen Tonström/Lindgren :) mysigt

Av Sofi Géewe - 27 oktober 2012 21:17

Nu är det Så mycket bättre som gäller, familjen är bänkad i soffan. Vet inte om jag tycker det verkar vara så bra artister, hoppas det är bra iaf :)

Äntligen fick jag tag på Martin, hans telefon är inte igång längre. Han hade varit sjuk och legat i sängen. Feber och magsjuka. Saknar dig lillebror. Tiden går så fort han har vart borta i ca en månad redan. Hoppas han kommer hem till jul. Vore mysigt att träffa honom då.

Inatt fick jag sova själv med min man i sängen utan lilla Milon. Gud vad skönt jag sov, vaknade inte på hela natten. kvart över åtta va det för ljust i sovrummet då vaknade jag :) rullgardinerna ligger visst i kartongen fortfarande...
Han börjar bli lite stor att ha i sängen. Det är ju jätte mysigt när han är i sängen och gosar på morgonen :)

Lilla toan är typ färdig nu, jätte skönt. Det vart en bra budget renovering :)
Det får bli kakel i framtiden nån gång.

Vi här insett att vi måste sälja vår sköna soffa :( den är alldeles för stor. Eller så är tv:n alldeles för stor men det vill inte vissa i familjen gå med på;) typ Mattiad Géewe ;) så det är bara att glömma att den skulle säljas hahaha. Bäst att han får bestämma över sånna där saker. Så tar jag resten ;)
Nån som vill köpa soffa??

Nu ska jag lägga Milon. Sov gott


Av Sofi Géewe - 26 oktober 2012 21:41

Nu sitter älskling och jag och tittar på film. The tourist på 3:an. Rätt bra faktiskt. Lillen ligger bredvid oss i soffan och sover. Han var mammig och pappig idag :)
Idag har jag tömt det gamla huset, bara garaget kvar till imorn. Sista lunchen blev på golvet och från Sibylla. Känns jätte skönt att bli av med huset nu, att inte behöva hyra från nån igen. Underbart.
Alla barn förut Robin och Milon sover hos kompisar så det blev tomt hus idag. Skönt att vi nu bor ännu närmre deras kompisar så dom tar initiativ och gör mer saker. Vi har inget internet förens den 1/11 heller så nu måste dom göra annat :) bra för dom. Alldeles för mycket tvspel och dator i detta hemmet.

Celinnes rum blev väldigt mysigt, svart, vitt och lila :) Hon fick större säng och lite nya saker. Kul när dom tycker om vad man hittar på :)

Ska bli otroligt skönt att sova snart är helt slut efter den här veckan. Hoppas man får lite sovmorgon imorgon, att prinsen kan sova till åtta iaf.

Sov gott alla <3

Av Sofi Géewe - 25 oktober 2012 12:30

Det var en så märklig dag igår. Förstår fortfarande inte vad som hände, allt gick så fort. Mamma ringde och sa att som var på sjukhuset och att jag fick skynda mig om jag skulle hinna säga hejdå. Var där på 20 minuter och sprang från parkeringen men jag han inte riktigt. Morfar tog det sista andetaget precis innan jag hunnit upp. Han hade inte varit vid medvetande på någon timma.
Han sov så fridfullt, det var skönt för honom att allt gick så fort och lugnt till. Han var dement och ville bara bo hemma inte på nått hem. Så nu slapp han det iaf, skönt för honom. Och skönt för min lilla mamma som hade fått tvinga in honom på ett. Hon är världens bästa människa som tagit hand om honom jämt och fått lägga sig själv åt sidan för att passa upp på honom. Önskar jag hade bott närmre och kunnat hjälpa till.


Håller på hemma och plockar hela tiden, det tar aldrig slut. Men det gör inte så mycket får ju vara i mitt hus :)
Går och vrider och snurrar på mina ljusstakar och prydnads saker, sånt jag älskar att göra. Ska göra allt för att få det fint och att alla i familjen älskar sina rum.
Börjar tycka det är väldigt kul med blommor och små arrangemang. Skulle kanske blivit florist ändå;)valde mellan det och måleri när vi skulle välja linje. Men jag har ju fått nytta av det med :)

Igår kväll kom äntligen bänkskivan så nu här vi allt så köket kan bli färdigt. Det behövs nu. Förstår inte hur folk klarar av fuktskador och annat när det ser ut som en byggplats i månader och man måste försöka leva som vanligt. Det hade inte mitt psyke klart så peppar peppar ta i trä för att det aldrig händer. Tänker på er stackars människor.

Nehe dax att jobba
See you

Ovido - Quiz & Flashcards