Alla inlägg under juli 2014

Av Sofi Géewe - 31 juli 2014 21:04

Idag tog vår duktiga lilla kille den gröna Baddaren. Han skulle doppa hakan och örat 5 gånger på vardera sida och koka kaffe fem gånger :) Inga problem det inte såklart när man  börjar bli lite modig i vattnet.

När jag var liten fanns bara en baddare, en blå men nu finns det tre. Jätte roligt för honom att kunna börja ta märken. Kollade upp simskola idag också som jag hoppas han kan börja i nu till hösten.

Det blev inte Söderköping idag utan vi provade bassängerna i Vikingstad istället. Det var också jätte bra, inget folk alls så det var perfekt för att öva på simningen.  Perfekt även för tjocka gravid sälar att simma runt ;)

Mamma fick vi med oss också, mysigt.

 

Lite kallt var det mellan bad omgångarna så tur att badrocken koms ihåg :)

 


Nu ska vi sätta oss i soffan och se klart på en Falk film som vi började med igår.

Mamma cyklade precis hem efter lite grillmiddag :)

Vi kör visst mat varannan dag hehe.




Av Sofi Géewe - 31 juli 2014 08:45

Igår var vi hos barnmorskan igen. Allt var jätte bra och vår lilla tjej hade glidit ner och lagt sig lite mer tillrätta redo att komma ut snart förgoppningsvis. Vi hade en annan barnmorska igår, vår var på semester. Jätte bra kvinnasom i vanliga fall är pensionär men kommer in på sommrarna tydligen. När hon själv känt hur bebisen låg hjälpte hon Tias att känna så han höll händerna runt hennes huvud, mysig känsla att han med kunnde få känna en liten  bråkdel av vad jag känner.

Nu börjar känslorna bli blandade eftersom att hon snart är ute, självmant eller med hjälp. Ska bli otroligt skönt för kroppen att inte vara gravd längre då jag inte mår så bra, men också lite vemodigt att inte ha kvar den mysiga känslan i magen av att någon är därinne och far runt. Nu vet jag iaf vart jag har henne ;)

Att sova på nätterna ska bli skönt. Är självklart medveten om att jag inte kommer få det när hon är ute men jag menar just detta att inte behöva ha så ont när man vaknar till hela tiden och knappt kan ta sig upp ur sängen. Min svank är som stel oppererad när jag legat i mer än 10 min.

Hade inte gått upp nått märkvärdigt denna gång heller, bara 1 kg och magen hade inte växt den heller så inte så stor skillnad på mig men visst har jag stor mage iaf nått annat kan man inte säga.

 

Läst i tidningen förra veckan att de har väldigt fullt på förlossningen  här i  Linköping, speciellt under augusti tydligen så många får åka till Norrköping. Hoppas verkligen jag inte är en av dem. Jag vill så gärna vara kvar här hemma, slippa en jobbig biltur  om inte annat. Skulle det vara några komlikationer så är det skönare att vara på hemmaplan där jag har alla. Måste ju vara med min andra lille "bebis" också.

 

Mycket smygfoton på dom när dem sover blir det hehe. Min a fina älsklingar  


Milon sover hos mamma inatt, vi var där och åt ikväll och satt och pratade på balkongen länge och de hade bestämt att han skulle vara kvar. Det är så obeskrivligt skönt att ha henne så nära, igår cyklade jag, Milon kickbikade och Tias sprang. Jättte skönt att kunna göra det och vara där på några minuter. Vi fick tom lite regn på oss, underbart! Längtar efter en regning dag när det bara öser ner och man måste vara inne en hel dag och titta på film :)


Idag har jag lovat Milon att vi ska åka och bada. Helst i Söderköping igen men får se om det hinns med att åka ända dit eller om det blir till något lite närmre ställe. Tias måste jobba så han dissade oss idag, försöker få med mig mamma men hon har frissa klockan fyra, men kan gå ;)

Ska packa iordning badväskan nu tänkte jag och väcka min man som ligger och slumrar så skönt. Han sover inte heller på nätterna, vet inte vad det är med honom stackarn.


Ha en bra dag i solen.

Av Sofi Géewe - 29 juli 2014 20:43


För några timmar sedan somnade vår Yngve in efter 100 år i livet.

Nu ville han inte vara med  längre. Nu får han äntligen träffa sin fru som han miste för 25 år sedan.

Sov Gott lilla Yngve

  

Av Sofi Géewe - 28 juli 2014 11:02

Igår följde jag med mina snyggingar ut och rörde lite på mig. Jag tog cykeln och dom sprang.

Fy så varmt det var! Kändes som att bebisen skulle ramla ut ur mig när jag satt på sadeln, det var inte så  skönt men jag tog mig runt iaf :)

Efter rundan blev det taco mys. På en söndag! ! Helt fel för Milon hahah

Glömsk som jag är hade jag glömt chipsen, då blev det liv på lilleman men smart mamma som man är hittade jag nöd chips. Inte så gott till taco men han blev överlycklig hahah.
Man tager vad man haver ;)

Nu ska vi på slänga skräp turné sen får vi se vad vi hittar på :)

Titta vad vi hann ta från brevbäraren innan vi åkte :) jippi! !!

Av Sofi Géewe - 27 juli 2014 13:45

Milon och jag sitter utslagna under parasollet på framsidan i varsin fotölj efter lite badning vattenspridaren. Kände mig jätte smidig nät jag hoppade i den ;)
Ni ska dock få skippa se bild på det utan nöjer mig med bilder på Milon.

Tias har gömt sig i soffan lite för F1. Det behövdes lite vil för alla nu, vi kom nämligen på den briljanta idén att städa garaget. Det var faktiskt svalt och skönt där inne. Funderar på att slänga mig i vår gamla soffa som står där inne ;)
Sen tog vi tag i rabatten som sett hemsk ut länge och jag satte i de fina armeringsjärnen som vi fått av mamma på sidan av garaget. Fina!

Igår när vi var och badade simmade Milon runt som en liten fisk. Så skönt för honom att klara av att simma. Tog inte med några puffar eller ring bara för att skulle vara tvungen att simma själv.
Det var underbart i vattnet igår och det blir nog ett dopp senare ikväll också :)

Nu ska jag fixa lunch :)
Kram

Av Sofi Géewe - 26 juli 2014 16:20

Igår gjorde vi bruschetta, det blev väldigt lyckat. Super gott. Vi brukar alltid äta det när vi är utomlands märkligt nog aldrig hemma så nu var det dags. Så enkelt att göra med :)

Nu har flyttlasset från mamma gått! Hon har fått det så fint här hemma nu. Bara lite småfix kvar. Men ett fullt fungerande hem är det nu som hon sovit i två nätter. Milon tyckte inte att hon skulle sova helt själv så han kom med förslaget tio över tio igårkväll att han skulle ta med sig två gosedjur ett till henne och ett till honom själv och åka och sova med henne. Söt plutten. Så vi åkte bort och en mormor blev väldigt glad och varm i hjärtat över att se sitt lilla barnbarn stå där med sina gosedjur <3

Idag flyttade även Pepsi in i sitt nya hem.

Jag tog mig en liten gravid soff paus med Milon precis. Min svullna fot har nu passerat stock storlek! !! Sjukt ont idag. Det gör inget om värmen sjunker några grader bara. Om en stund när Tias och mamma med vill ta paus så ska vi bada en sväng. Behöver svalka!
Ikväll blir det spel och grill. Jag och mamma ska äta lax mmm. Tias pepprig och Milon köttbullespett. Smidigt va hahah. Lite godis kanske med eller så sparar vi det till imorgon för lite söndagsmys.. det är ju med väldigt gott.

Av Sofi Géewe - 23 juli 2014 19:56

Dagarna bara försvinner iväg, vi börjar dom väl lite för sent kanske men man måste ju få slöa lite i denna otroliga hetta. Jag åkte ut till mamma när jag piggnat till och ätit frukost för att hjälpa till med det sista. Imorgon går flyttlasset :)
Äntligen som jag längtat att få min älskade mamma närmre mig <3

Min söta lilla Milon hade kommer hem när jag kom, känns som en evighet sen jag såg honom ju ;) flera dagar! Det får dröja tills nästa gång. .
Fick ett mms på sötnosarna när dom är ute och åker båt av faster Lina häromdagen.

Nu lagas det grill i huset (vad annars ) grillspett med massor gott på fick det bli idag. Lina Jesper och barnen är påväg för lite mat :) alldeles för länge sedan! Synd bara att inte jag med fick dricka lite grill öl till också, orättvist ju ;)
Tias gick all in idag kan man säga, grillförkläde är på hehe. Snyggo!

Igår var vi i Söderköping igen och badade. Jätte skönt där. Barnen kan leka bäst dom vill och blanda bad och lekpark. Igår var ju dock inte den lille med så lekparken användes inte av vår familj denna gång.
Jag satt och njöt fullt ut med min fina stol, bok och mycket dricka. Skönt att inte behöva ha stenkoll på någon liten som badar.

Brände dock min stora mage hahah. Skit snyggt. . Men den var läkt till idag :)

Nu kommer våra kära vänner
Kram

Av Sofi Géewe - 21 juli 2014 22:45

Idag är det tomt här hemma, Milon är med sin farmor på Tättö. Eller hela släkten på den sidan blev det nog, mysigt för honom men tomt för mig ;) Vill gärna att han är här hemma nu ju när det är sov tajm.  Men kanske borde tänka på honom mer än på mig själv hehe. Han har längtat jätte mycket efter dessa dagra, och var väldigt glad över att de äntligen var dags :)

Såhär söt var han igår när han låg och sov med sina små gosedjur.

 

Nallen har tydligen börjat kissa i sängen så den behövde ha bebisens blöja som ni ser hihi.


Vi är precis hemma efter en kväll i Västervik, lite mat och mysig promenad.

Det är verkligen fint där nu på sommaren.

 

 


Imorgon packar vi picnickorgen igen och åker till Söderköping.

Jag ska ligga och njuta av att inte behöva ha koll på barn, ska nog läsa en bok tänkte jag.. Kanske även en liten tupplur på filten ;)


Nu ska jag se slutet på Beck filmen som är sedan är det sovtajm, vaknade av min mans hemska telefon innan sju imorse nämligen. Ikväll ska den stängas av ;)


Ovido - Quiz & Flashcards