Alla inlägg under september 2015

Av Sofi Géewe - 29 september 2015 22:11

Nu kommer kylan, imorse va de både kallt och dimmigt. Härligt med höst :)

Ännu en kaos dag har gått mot sitt slut, idag har det varit sjukt fullt på jobbet. Väldigt roligt men ibland lite frustrerande :/
Man hinner med mycket när man väl fått upp stress tempot iaf :)

Imorgon ska jag vara ledig mestadels av dagen. Då ska jag och Lilly fara runt på lite ärenden medans Milon är i skolan och pappan i huset jobbar med vårt hus. Jag har inte varit där på några dagar nu så det blir spännande agg se vad som hänt.
Tias har gjort klart hela undervånigen med färg och tapeter, han är så duktig min man som hunnit med allt. Både jobb och huset. Imorgon ska han köra friggeboden.

Lilla Milon var så glad idag att han äntligen fått ny läs läxa med sig hem. Han läste direkt för mig när jag kom in genom dörren efter jobbet. Det går jätte bra för honom. Han läste Max böcker för Lilly imorse men förstod inte hur man kunde skriva så konstigt, bebis språk i en riktigt bok hmm.
-Läs det här mamma och lysa på hur det låter, man kan väl inte säga Max bajsa blöjan det heter Max har bajsat i blöjan!
Stor kille :))
Nu sover den stora pojken gott i sin säng <3 och den lilla i hennes säng
( förhoppningsvis hela natten )

Natti Natti

Av Sofi Géewe - 28 september 2015 22:20

Fotboll fotboll och mer fotboll :)
Cup i söndags och sista träningen idag. Det blev match mot föräldrar och fika.

Av Sofi Géewe - 23 september 2015 19:08

Idag har jag spenderat dagen med min fina mamma och dotter. Vi träffade Elon, Britta och Pixie för lunch och en titt på vårt hus. Det blev mat och shopping på Ikano. Våra mammor shoppade åt våra barn, extra roligt när våra tjejer har samma kläder:)
Idag blev det rosa Morgonrockar.

Två tjockisar :)

Vi har pratat om att luncha ihop med våra mammor sen vi var 16 år så det var väl på tiden kan man säga ;)

I huset händer der grejer, tapetsering på undervånigen är klart i veckan och förhoppningsvis kaklet i köket :)
Nästa vecka blir det badrummet som ska kaklas och takpannorna ska på. Grå , hoppas verkligen det blir snyggt. Är lite orolig för det :/
Annars börjar vi se ett hem ta form nu :)
Blir sån skillnad när det kommer upp tapeter på väggarna med lite mönster på.

Vi har även ett garage med tak på nu haha så nu kan de regna så mycket som helst ;)

Nu ska jag lägga mina barn sedan göra en god sallad med nybakat bröd till mig och min man att äta när han kommer hem från huset. Stackarn det blir sena kvällar för honom. Han tapetserar och jag packar och passar barn här hemma :)

Av Sofi Géewe - 17 september 2015 21:29

Dagens nyheter på vår tomt, de har borrat efter vatten. 75 m ner behövde de borra för att hitta bra vatten med rätt tryck. Rätt långt ner! Nu får vi hoppas på att det är gott och bra vatten där nere :)
Det har också kommit upp ett stort garage och en friggebod.

Fy vad mycket vi har att måla. Alla som vill är välkomna, vi bjuder på mat och dryck och en pensel :)

Nu mer packning sedan däckning.

Av Sofi Géewe - 16 september 2015 22:41

Har en stress inombords som inte kommer lägga sig förens vårt hus är klart. Det hör väl till antar jag men det är tufft att bygga hus, så mycket att sätta sig in i som man aldrig hört talas om och mycket som man tar för givet i vardagen. Vatten, avlopp tex.

Idag hade vi huvudbry över var vi ska ställa friggeboden. Det är ju jord högar överallt så det är inte lätt. Det blir som det blir nu helt enkelt :/

Jag och Lilly började dagen med frukost med vår Lasse. Mysigt som vanligt att träffa vår bonus pappa/morfar :)
Efter frukosten kom Elise och lilla Viking för en tur till huset och fika.
Underbart att snuffa bebis. Lilly så stor här hemma, hon går och går runt och runt och luktar allt annat än bebis nuförtiden haha. Stora tjejen <3

På eftermiddagen var jag och mötte upp Lina i stan och vi begav oss till Edblad för att prova ut kläder till vår lilla modevisning vi ska vara med i på lördag. Varför sa vi ja til det Lina haha !?

Av Sofi Géewe - 13 september 2015 19:42

Idag är jag lite vilig kan man säga, låg i sängen till över 11 haha. Många år sedan jag gjorde det. Några flaskor vin för mycket beställdes in igår kan man säga. Men en riktigt rolig kväll med galet mycket skratt så det var värt en bakis dag ;)

Vi bjuder på denna otroligt hemska bild haha!

Nu på kvälls kvisten fick vi lite energi, jag rensade ut hela badrummet och kastade hur mycket Skit som helst. Förstår inte att det fått plats där inne ens. Tias har varit i vårt fina hus och spacklat hela undervånigen en första omgång.

Nu blir det nog soffan igen tror jag. Laddar inför veckans jobb :)

Tack mormor och farmor för barnvakt i helgen till våra små gryn <3

Av Sofi Géewe - 10 september 2015 20:37

Det är som en dröm att gå runt på vår tomt där det nu står ett stort hus. Jag kan inte förstå att de är vårt, så lycklig?

Av Sofi Géewe - 8 september 2015 07:49

-Mamma din kudde luktar så du, parfym och mamma. Pappas kudde är så platt och luktar snus!
Härligt med ärliga barn hahah.

Hans bästa sladd någonsin. Ett kort var ett måste tyckte han :)

Idag ska jag jobba till klockan 18, det var en stund sen :) Allvaret är igång igen.

Att man saknar dessa två på dagarna nu?

Imorgon kommer vårt hus!

Ovido - Quiz & Flashcards