Alla inlägg under juni 2015

Av Sofi Géewe - 29 juni 2015 15:44

Milon har än sålänge spenderat nästan hela dagen i skateparken och åkt kickbike. Jag och mamma var borta med cola russin och yoghurt förut. Han behövde energi, dags att tvinga henne honom snart för mat.
Bra att han har så roligt.
Jag har dock inte roligt När han är där fy jag blir så nervös att han ska skada sig min lilla bebis ;) men han är rätt försiktig så jag hoppas på inga fall och brutna armar!

Stadig frukost innan han drog imorse iaf hehe NOT. Han och choklad!

Idag är Lilly äntligen feberfri men ändå inte helt okej. Hon är lite slö och vill gärna sitta i knät mer än vanligt.
Syns att hon är hängig på Ögonen lillan.

Nu ska jag försöka få i henne lite mat :)

Av Sofi Géewe - 28 juni 2015 19:08

Full fatt med #husvagnsrenovering!
På fredag ska vi ta med den till Malexander och efter det blir det Tättö havsbad i flera veckor så nu håller vi tummarna för fint väder :)

Av Sofi Géewe - 25 juni 2015 22:05

Idag är en bra dag, bygglovet är helt klart och nu kan vi börja bygga på vår fina tomt. Som jag längtar!
Just nu är det som en stor äng, en oklippt äng! Men tyst och fint med en massor fågel kvitter <3

Idag är jag hopplöst trött efter en heldag på jobbet. Jag är inte van alls längre.. måste sova typ nu! Men jag har haft en jätte bra dag, min Lasse jobbade med mig hela dagen. Kommer sakna honom otroligt mycket när han gått hem helt. När vi jobbar ihop är det skratt och skoj hela tiden. Det är så man alltid vill ha det på jobbet :)
Imorgon ska han och Lida åka till badhotellet i Tranås och njuta av sin pensions present från oss på jobbet.
Jag ska till jobbet igen och jobba med Sillan istället, kommer med bli jätte mysigt. Man ses så kort så en heldag är jätte roligt att få ta ikapp allt prat som vi missar hela tiden!

Nu somnar jag så
Over and out mina vänner!
Natti Natti

Av Sofi Géewe - 23 juni 2015 12:40

Igår var vi på den sista fotbolls träningen för Milon. Alltid lika tråkigt i hans värld när det är uppehåll med det roligast som finns. Så nu får väl jag och Tias ha träning med honom istället :)

Jag sitter och letar camping till familjen husvagns nörd nu ;)
Undrat bara när vädret kommer så det inte bara blir veckor med regn i husvagnen. Lite bad vore ju nått. Så tråkigt att barnen inte ens har kunnat bada och det är snart juli månad!
Kanske borde köpa en torrdräkt till Milon som han kan bada i hehe.

Lilla prinsessan hat på väldigt kort tid blivit livsfarlig här hemma :) klättrat och reser sig mot allt. Så mysigt att se när hon blir stolt över sig själv när hon lyckas.

Av Sofi Géewe - 22 juni 2015 08:56

Man måste inte göra som alla andra alltid, varför inte ta husvagnen och åka till Ullared över midsommar några dagar haha.
Massor shopping, skratt, midsommarfirande och lite regn också såklart :)

Av Sofi Géewe - 14 juni 2015 22:04

Vi hade strålande väder att fira en student i fredags :)
Jätte roligt att vi fick vara med när Oskar slutade. Mycket god mat och trevligt sällskap blev det.

Lite soliga bilder :)

Vi hade premiärtur med husvagnen till Askersund. Vi sov otroligt gott där inne.
I helgen har vi hållt på och styrt massor. Tias har fixat mest utvändigt och jag pillar invändigt. Jätte roligt :)
Lite tapet blev det idag. Ska försöka ta mycket bilder på husvagns renoveringen så ni ät uppdaterade ;)
fin ska den bli!

Av Sofi Géewe - 12 juni 2015 09:18

Jo då det är sant! Vi har nu en husvagn och den är så ful hahah. Sommarens to do blir nu husvagns renovering :)
Bilder kommer på vårt nya fula åk.
Nu sitter vi och gap skrattar åt att vi blir omkörda av lastbilar hahah påväg till Askersund för att gå på Oskars Student.

Ha en underbar dag i det underbara vädret önskar vi med husvagn hahah; )

Av Sofi Géewe - 11 juni 2015 16:29

Idag var det äntligen dags för den första skolavslutningen för Milon och sorligt nog den sista på Vidingsjö skolan för Tiffany. Mycket blandade känslor. Milon var jätte glad och Tiffany grät floder. Det dom hade gemensamt var att dom var jätte fina ;)

Ovido - Quiz & Flashcards