Alla inlägg under juni 2014

Av Sofi Géewe - 30 juni 2014 17:19

Idag är det fullt ös, vi började dock lugnt med frukost i soffan och film :)

Sedan blev det tvätt lite städ och bakning. Milon bakade chokladbollar och choklad muffins och jag jordgubbsmuffins. Vi behöver ha fika till jobb veckan ;)

Sen kom äntligen mamma med nycklarna till sin nya lägenhet. Så nu är vi här :) kan ju inte påstå att jag jobbar gärnet men dem andra gör. Så duktiga är dom.
Milon är jätte fin i sina kläder och mamma är en riktig heting i sina nya skydds glasögon ;)

Älskar att se min man i sina målarekläder :) precis som förr när jag var 19 :)
Det pirrar i magen hihi <3

Av Sofi Géewe - 29 juni 2014 18:53

Nu ligger jag i soffan och är proppmätt efter att jag blivit bortskämd med massor gott. Först grillspett och förskpotatis sedan kaffe och munkar.

Här grillas det i alla väder, idag blev det snabbis grillning mellan skurarna och i åska.

Jobbade min sista dag förut, hade ett pass som jag bytt för jag skulle kunna vara ledig på mammas födelsedag så det fick jag ta tag i idag. Rätt tråkigt var det så är glad över att vara ledig i över ett år nu :)

Är lite pirrig inför imorgon när mamma får sin lägenhet. Ska bli så kul att få styra i den. Vi kollade in alla tapetrullar som ligger på jobbet i kartonger och väntar på att ni uppsatta. Det blir tufft för Tias att ha oss hängandes över hans axel och titta ;)

Nu är det slapp och pyssel på kvälls schemat :)

Av Sofi Géewe - 28 juni 2014 15:46

Idag blev det en shopping dag :)
Milan blev hämtat av farmor de skulle shoppa i stan och äta mat och fika. Han var redo, skrev en egen shopping lista imorse tom. Han kom hem med många påsar :)

Tack snälla farmor sånt gillar vi föräldrar :)
Han var lite trött efter shoppingrundan så nu är det film som gäller.

Jag och Tias shoppade också. Jag köpte ny telefon nu en gång för alla, känns lite jobbigt men nu har jag bytt till en Samsung!
Än slänger känns det väldigt bra faktiskt :)
Stor skillnad på skärm och kamera.
Vi var på Ikea också och köpte en garderob till lilla bebisen. Så nu kan jag äntligen börja tvätta kläder och hänga in ingens nya fina garderob :)

Snart kommer lilla mamma då blir det filmmys mat och godis :)

Av Sofi Géewe - 27 juni 2014 20:36

Idag har jag och mamma varit och skrivit kontrakt på hennes lilla hus, nu är det sålt till en barnfamilj :)
Det kändes jätte bra för dom var så glada över att dom fick det.
Efter det gick vi och åt thailunch pch firade :)
En glad mamma!

Den lilla söta Milon var lite spänd imorse när det var dags för den sista dagisdagen, vi åkte och köpte glass som han skulle bjuda på efter morgonpromenad med Chippen :)

Han är nu bortlämnad till nästa hundvakt, rätt skönt faktiskt. Vi är inga hund människor alls!

Tias hade med present hem till Milon idag, arbetskläder. Han ville så gärna ha det när vi ska hålla på med mammas nya lägenhet. Han ska riva golv säger han :)
En riktig arbetarkille!

Nu är det soffmys på hög nivå här, såååå skönt och välbehövligt efter en jobbig vecka.
Tias och Milon läser Sune.

Ha en mysig fredagskväll
<3

Av Sofi Géewe - 27 juni 2014 08:22

Igår var vi hos Elin och barnen hela dagen. Dom lekte och vi satt så still som möjligt. Två tjockisar i en hammock såg nog rätt kul ut ;)

Elin hade gjort kalops och jag hade med fika. Äta är vi bra på nu!
Hon är ju så duktig och alltid gör saft det är så gott med egen saft, sockerkick dock ;)
Jag kände att jag med vill vara duktig så jag har nu satt en sats med flädersaft, första gången så det kan bli hur som helst hahah. Någon gång måste vara den första!

När vi kom hem möttes vi av grillning och ett färdig dukat bord, jätte skönt och gott :)

Sedan blev det soffan och virkning, försökte lära mig att göra små bollar och det gick rätt bra :)

Nu ska jag gå upp ur sängen och göra Milon klar för sin allra sista dag på dagis!
Helt sjukt att han är så stor min kille. Han som nyss kom ut och nu har han gjort alla dagisår. Det blir nog en väldigt stolt kille som jag får hämta idag. Lite sorligt att det är över såklart för mig med, vi har ju varit där sedan han var 14 månader och känner all personal.
Men ny blickar vi mot en ny tid :)

Av Sofi Géewe - 25 juni 2014 19:30

Flyttkartong bilden kom inte med så lägger upp den igen då för den var så söt :)
Där satt han och skrek hehe

Av Sofi Géewe - 25 juni 2014 17:22

Igår var jag med mamma och hjälpte till med lite städning och plockning inför sista visningen.
Såg nästan ut som prospektet igen :)
Förutom att iPhone kameror är så dåliga!! Önskar jag kunde byta till en annan men jag är ju lite nördig på den fronten ;)

När det var dags för visning var vi tvungna att ta med Pepsi därifrån, lättare sagt än gjort kan jag säga Haha. Vi packade ner honom i en flyttkartong

[Bild]

Nu är budgivningen igång så nu håller vi tummarna :)

Av Sofi Géewe - 24 juni 2014 12:45

Imorse var vi hos barnmorskan igen och tittade till oss. Jag hade inte gått upp nått i vikt och livmodern hade inte ökat så mycket heller i storlek, men vi ska ju på ultraljud nästa vecka så då får dom mäta bebisen ordentligt så det ser bra ut allt. Man blir ju alltid lite orolig när barnmorskan vill ta in en kollega som också ska få mäta och känna men det är ju självklart väldigt bra att de gör så. Hade jag inte känt sån aktivitet i magen som jag gör hela tiden skulle jag kanske bli lite mer orolig men jag har koll på henne ;) hjärtljuden var jätte bra så då kan man ju känna sig lugn. Blev ordinerad mer vilning dels för mina sammandragningar och dels för min fot. Hon skickade min journal till en läkare för hon ville att de kanske skulle ta sig en till titt på min fot. Förra gången letade de bara efter en propp så hon tänkte att de kanske skulle leta lite mer efter andra saker. Vi får se hur det blir med det.
Milon var med idag, det var första gången hos barnmorskan. Han ville veta vad vi gör där jämt :) men han tyckte inte alla det var kul hehe. Han tyckte det var väldigt konstigt när hon bad mig att kissa i en mugg, han bara gapade och tittade och sa - vadå vill du att manna ska kissa i muggen, vad äckligt! Haha svårt att förstå såklart.

Efter besöket åkte jag till dagis så han får leka av sig några timmar sista dagis veckan :)
Jag åkte till Tias på jobbet, jag och Chippen. Han får vara här idag bestämde jag för jag kan inte gå ut och gå med honom idag. Min mage vill inte ta promenader idag! Inte för att han är ansträngande att gå ut med men allt är lite jobbigt idag känner jag.
Vi tog en snabbis innan vi åkte iaf. Söt vovven!

Gick förbi en rosenbuske, älskar lukten av dessa.
Jag stod och luktade lite och Chippen kissade lite på dem ;)

Snart ska jag ut till mamma och stöka lite. Hon skulle ringa mig när hon vaknat efter nattens jobb. Ikväll är sista visningen :) hoppas att budgivningen drar igång imorgon.

Igår var vi och beställde lite möbler jag och mamsen på Mio. Det kommer bli så fint med allt nytt :)
Nästa vecka drar vi igång med nya lägenheten!

Ovido - Quiz & Flashcards