Alla inlägg under juni 2013

Av Sofi Géewe - 30 juni 2013 20:20

Min duktiga kille går i mamma och pappas fotspår ;)
Han är väldigt bra på att blanda rosa, kan man bli stoltare än så som manma ;)
<3

Själv målade jag dasset och Tias bar fornhistoriskt bajs hahaha

Av Sofi Géewe - 29 juni 2013 21:06

Igår när vi var och hämtade utemöbler hann vi även med lite annat kul :)

Pappa var lite stor för den fyrhjulingen kan jag tycka ;)

Av Sofi Géewe - 29 juni 2013 10:04

Nu blev jag pysselsugen...
Tittade på pyssel bloggen och hittade det här fina. Silvriga fjädrar, åhh det måste jag ha. Kanske i sänghimlen i tyget.. Jag har mycket att göra sen i höst :)

Av Sofi Géewe - 28 juni 2013 16:56


Nu har vi gjort Tornby kan man lugnt säga. Vi fick knappt plats i bilen hem jag och Milon, haha.
Först var jag, Lina och barnen på prio 1, second hand :) och jag och Milon handlade sjukt mycket saker :)
Bl.a En studsmatta till landet :) Då blev en liten kille väldig glad kan jag säga.
Sen blev det köttbullar på Ikea.

Sen lekte barnen på Ikea "dagiset" en timma medans vi shoppade och träffade mamma.
Lyckades visst fylla en vagn ;)

Milons och min morgon promenad var jätte skön :)
Vi hittade den här lilla stackaren på vägen som Milon kände att vi verkligen behövde ta kort på så vi kunde visa.

Dem här snyggingarna hittade vi på slut destinationen på vår promenad.

Sen blev det frukost :)

[Bild]

Nu ska vi till Åtvidaberg och hämta utemöbler :)

Av Sofi Géewe - 28 juni 2013 09:27

Blev visst en taco kväll med lite vin och drink :) så nu ska jag och Milon gå och hämta bilen ;) det fick bli taxi hem igår. Tack kära vänner lika trevligt som alltid <3

Ett väldigt gott rosé, testa det.

Dessa bilder finner jag inga ord för och nu förstår säkert varför

Barnen hade väldigt roligt och var sams hela tiden, sååå skönt.

Av Sofi Géewe - 27 juni 2013 15:30

Idag är det målning igen :)
Jag målar stolar till Lina och Jeaper, en cerise och en ska bli turkos :)
Så snyggt så.

Hade en mysig fika i förmiddags <3

Ikväll blir det Taco hos familjen Tonström / Lindgren. Mysigt

Av Sofi Géewe - 26 juni 2013 20:45

Idag vr det extra skönt att komma hem efter en hektisk dag på jobbet.

Fullt ös hela dagen, jag spenderade dom två första timmarna vid tapetborden. Det var rätt kul idag faktiskt, jag har tappat stinget lite men idag funkade det så bra så. Hade jätte nöjda kunder och då känns det självklart bra :)

Imorgon måste jag bestämma mig för vilken tapet vi ska ha i sovrummet på landet. Jag har lite besluts ångest över det nämligen... Allt annat än vad det är nu blir bra.


Tias och jag sitter och tittar på ett väldigt specielt program om siamesiska tvilingar. Säkert många som ser det men för er som inte gör det är det "två " tvillingar som sitter ihop från halsen och neråt. Dom har tillsammans två armar, två ben men två ansikten med varsin hjärna, varsitt hjärta. Jätte konstigt. Dom är verkligen två helt olika individer. Det måste vara sjukt svårt att leva så. Dom verkar klara det jätte bra och avslutar och pratar i varandras meningar hela tiden. Tänk bara vad jobbigt att ha två klädstilar men ändå måste du ha på dig nått du verkligen inte gillar. Dom är inte speciellt lika till utseendet heller, märkligt.

Tänk om något hemskt händer med den ena av dom eftesom att dom faktiskt har egna organ, hjärta och hjärna.  Hur gör man då, fy vad hemskt för den som är frisk.

Dom är otroligt glada och positiva iaf, det är nog mest vi människor runt omkring som har åsikter tyvärr.

Jag älskar dig min lilla bror men att sitta ihop med dig, njaaaa ;)

  

Snart kommer nog min fina lilla bror hem, hoppas att han är hemma till vecka 30 när vi har semster lite ihop med mamma. Vi ska bland annat till Askersund, vara på vårt land och kanske åka iväg och göra nått mer kul. Det blir mysigt. Mysigare om han är hemma tills då.

 


Jag är jätte sugen på att åka till Stockholm det var för länge sedan nu. Lite shopping långa promenader , skansen, nått museum kanske, för mycket mat och vin. Dit måste vi åka i sommar iaf, kanske jag och min fina man själva vore skönt. Milon har bestämmt att han ska bo hos mormor på landet lite i sommar, kan ju passa på då ;) Kanske mormor själv borde få veta det också ;) hehe..


Nu ska jag fortsätta med mina små lek förberedelser på Ps :)

Håller just nu på med en tipspromenad för barnen med biler istället för text, det kommer bli jätte kul fr dom små :)


Ha en trevlig kväll.

  


Av Sofi Géewe - 25 juni 2013 22:07

Nu är jag hemkommen från mat och fika med Elon på slusscafét vid tannefors slussarna :)
Mycket trevligt och väldigt god mat. Tre timmars prat om livet blev det för art hinna ikapp lite.

Såg min favvo glass så en sån bestämde jag mig för att jag var värd idag ;) Glass och kaffe mmmm

Nu är det soff häng med min underbara andra hälft
<3

Sov gott

Ovido - Quiz & Flashcards