Alla inlägg under februari 2014

Av Sofi Géewe - 27 februari 2014 17:19

Idag blev en skit dag igen :(
Illamående och ont i kroppen, som att jag ska få feber. Hoppas inte!! Jobbar massor framöver så det har jag inte tid med. Ska snart hem och kurera mig i soffan under en filt. Kanske så illa att jag tom sätter på mig onepice ;) det är ju fruktansvärt fult men åhh så skönt när man är lite frusen.

Igårkväll var det stickning för hela slanten :) tre timmars kurs. Kommer ju bli riktigt bra på detta ;)
Projekt sjal är nu klart så nu ska jag göra en mössa tänkte jag. Känna somm att det blir väldigt krångligt men jag SKA lyckas :)
Funderar på att vara så yber nördig och gå på tisdagens stick café hahah.. Kanske man kan hitta nån goer liten tant att äta bullar och prata med ;)

Min fina Milon tappade äntligen tand nr 2 imorse. Som han väntat :)
Hoppas tandfen är snäll inatt ;)
Jättefin blev han i sina nya kläder från mormor <3
Han passar så fint i starka färger den där lille glugg mannen ;)

Längtar till imorn då ska vi vara lediga!! Ligga i sängen och äta frukost länge :))

Kram

Av Sofi Géewe - 26 februari 2014 11:52

Det är jobbigt att vara en kaffe tant när man är gravid och bara ska dricka två-tre koppar om dagen. Jag älskar ju kaffe. Idag fuskar jag och dricker lite mer. Är min tant dag idag, stickkurs ikväll :)
Imorse innan jobbet var jag på bageriet och köpte lite gott till fikat. Det är min tur idag :)

Häromdagen hade min fina man namnsdag så han fick rosor, det är alldeles för sällan han får det av mig.
Så åt vi semlor också som vi gick promenad och handlade :)

Nu har jag äntligen fått tillbaka lite energi igen och mår bättre och känner mig allmänt gladare:)
Så igår städade jag vardagsrummet och badrummet. Jag har varit en hemsk fru dom senaste månaderna, har inte gjort nått!! Har bara mått dåligt och legat i soffan typ. Men nu får jag skärpa mig och ta igen det ;)

Snart är det dags för London, längtar massor <3 en mini semester med mitt allt <3
Måste köpa riktigt bra gå skor innan för det är ju det man gör hela dagarna. Får bli lite lugnare tempo och mer fika pauser denn gång bara för min skull :)

Dags att jobba järnet nu. Lunch time om 90 minuter :)
Matlåda med fylld paprika GOTT

Av Sofi Géewe - 24 februari 2014 08:59

Äntligen är det lite varmare ute och det känns som att våren är på gång. Hoppas :)
Såg att grannens snödroppar var framme och blommade så fint. Tias och jag tyckte verkligen att det var vår så vi tog fram grillen. Grannarn tyckte vi var lite knäppa men åhhhh guuud vad gott det var. Lite svårt att se när köttet var klart eftersom att det var kolsvart ;)

På eftermiddagen kom mormor på besök och vi bakade äppelpaj ( ännu en vårgrej ). Dom hade kollat på ännu en lägenhet men den var inget att ha tyvärr. Snart hittar hon nog den rätta ;)

Annars har helgen varit väldigt lugn, vingar plockat och rensat en massa hemma nu så att hantverkarna kan komma in dit som ska :)
Får nog bli lite blocket annonser i helgen så vi blir av med lite grejer.
Vi var en sväng på K-rauta i lördags, Milon hittade nått han ville köpa iaf.

Tias och jag lände att det räckte med en hall lampa :) inte riktigt lika dyrt ;)
Nu slipper alla slå i huvet i lampan ;)

Nu har jag ätit lite frukost och det är dags att gå ner och öppna butiken :)
Ska kolla om jag hittar lite fina tapeter till Kerstin och Mikaels sovrum tänkte jag :)

Kram

Av Sofi Géewe - 24 februari 2014 08:57

Äntligen är det lite varmare ute och det känns som att våren är på gång. Hoppas :)
Såg att grannens snödroppar var framme och blommade så fint. Tias och jag tyckte verkligen att det var vår så vi tog fram grillen. Grannarn tyckte vi var lite knäppa men åhhhh guuud vad gott det var. Lite svårt att se när köttet var klart eftersom att det var kolsvart ;)

[Bild]

[Bild]

På eftermiddagen kom mormor på besök och vi bakade äppelpaj ( ännu en vårgrej ). Dom hade kollat på ännu en lägenhet men den var inget att ha tyvärr. Snart hittar hon nog den rätta ;)

Annars har helgen varit väldigt lugn, vingar plockat och rensat en massa hemma nu så att hantverkarna kan komma in dit som ska :)
Får nog bli lite blocket annonser i helgen så vi blir av med lite grejer.
Vi var en sväng på K-rauta i lördags, Milon hittade nått han ville köpa iaf.

[Bild]

Tias och jag lände att det räckte med en hall lampa :) inte riktigt lika dyrt ;)
Nu slipper alla slå i huvet i lampan ;)

[Bild]

Nu har jag ätit lite frukost och det är dags att gå ner och öppna butiken :)
Ska kolla om jag hittar lite fina tapeter till Kerstin och Mikaels sovrum tänkte jag :)

Kram

Av Sofi Géewe - 20 februari 2014 14:58

Igår blev dagen inte riktigt som jag tänkt mig, Milon var leksugen så han åkte till sina kusiner istället för att vara med sin illamående mamma, undra varför ;) hehe
Jag åkte och åt lite lunch med min man och sedan tittade jag på klinker till tvättstugan. Snart börjar dom nig med det. Ska bli jätte skönt att Lynn göra iordning där nere med lite finare och bättre än vad vi gjorde när vi flyttade in. Då blev det lite budget renovering för att vi gjorde hela huset samtidigt. Men nu så :))
Tydligen ska vi kakla toaletten på entré planet också. Jag trodde Tias pratade om källaren och han trodde jag pratade om den andra toan hihi så vi får väl se vilken det blir ;)
Det kommer bli jätte snyggt att ha kakel där istället. Det var ju tanken från början att kakla all sånna utrymmen. Jag tänker mig vitt med en en vit mosaik som har lite pärlemo färger i sig i regnbågens alla färger som accent :)

Jag följde med Elin och Lowe till Västervik igår istället och körde honom till sin mamma. Då slapp Jon åka själv hela vägen tillbaka. Sen hade vi bord bokat så då blev det tre rätters :) väldigt gott och behövligt med det :)
Efterrätten var minst sagt romantisk ;)

Nu sitter jag på jobbet i soffan och vilar lunch :)
Men ett stadigt glas brus alvedon som smakar skit på ren svenska. Det
Måste vara den vidrigaste smaken som kommits på, fyy.. Man tycker ju inte att det borde vara så svårt att fixa en smak på det, all annan medicin nuförtiden smakar ju nått godare. Som flytande alvedon mm vad gott, smakar precis som hallon soda :)
Man skulle ju få dricka två flaskor när man väger som jag dock ;)

Dagen har gått extremt fort idag. Vi fick 12 pall med färg imorse så bi har minst sagt haft att göra. Tyvärr är det inte uppackat än så eftermiddagen lär springa iväg den med.
Imorgon jobbat jag med till sex, ovant för att vara en fredg att jag jobbar men Lasse skulle vara med sitt barnbarn och hon gick visst före mig ;)

Nu ska jag försöka dricka upp den sista skiten här sen inta jobb golvet igen.
Kram

Av Sofi Géewe - 19 februari 2014 09:49

Igår blev det en tidig hemgång på jobbet efter att jag sprungit ifrån två kunder och spytt :(
Jätte jobbigt att ha ett service jobb när man mår illa hela tiden.

Väl hemma i sängen blev jag rejält uppassad av Celinne som kom med en bricka <3

Ligger jag ner helt stilla när jag ätit så går det oftast lite bättre som tur är för muffinsen var ju nybakat och fortfarande varma ;) det kunde jag inte missa.

Annars låg jag där i min säng och såg två filmer och ett revenge avsnitt jag som jag missat tills Tias ropade att det var dags att äta igen då fick jag ner till min favvo kökssoffan istället. Tur att man har världens bästa man när man mår som jag gör nu. Han fixat allt och jag bara tittar på :( hemska jag... Lovat att göra dubbelt sen älskling <3

Min mage växer och gror kan man lugnt säga. Tänk ändå att jag redan är inne i fjärde månaden... Det syns minst sagt kan man säga ;)

Idag ska jag försöka ta mig till Bibloteket efter lite mer liggtid i soffan. Har lovat Milon att åka dit idag :) ikväll ska jag träffa Elin :)

Av Sofi Géewe - 17 februari 2014 17:46

Min bebis trivs inte i mig, fy vad elak den är. Idag har jag kräkts flera gånger redan och lär väl bli några fler gånger innan det är dags för sängen:(
Det är verkligen sjukt jobbigt.
Fick springa upp till toan på jobbet så att jag inte spydde ner min kund, hmm...

Nu sitter jag i min älskade kökssoffa (som behöver ett nytt lager färg)
Och tittar på när min snälla man steker pannkakor <3
Är sååå hungerig.
Ovanligt, NEJ jag skulle kunna äta tio gånger om dagen redan nu.
Vi är bara fem personer hemma idag så det räckte med dubbel sats ;)

Kollade runt på lite tapeter till bebisen idag. Svårt att hitta nått jag verkligen gillar. Vill ju ha rummet i grått och vitt. Denna tapet från Sandberg finns i grått nu så den är jag väldigt sugen på. Fin va!

Imorn jobbar jag till fyra sen måste jag tyvärr till stan för att leta upp ett fodrat regnställ till lilleman. Det är ju så lerigt på dagis nu när det blir lite varmare. Har bara hittat ett Didriksson än så länge och det vet jag inte om jag är så sugen på att betala just nu ;) får leta lite :) men fint är det.

I veckan ska jag ut och äta med Elon någon kväll. Hoppas det blir snart för det är alltid kul att sitta och babbla massa strunt :)

Nu måste jag akut äta!!
Hej Svejs

Av Sofi Géewe - 14 februari 2014 22:33

Idag har vi haft en mysig dag. Milon och jag började dagen med kort pyssel :) han gjorde så många fina till oss den lilla sötnosen.
Här är mitt kort.

Jag fick en jätte din present av min man, som vanligt <3
Dessa fina Guess örhängen.
Dom var verkligen jag. Älskar dom. Tack hjärtat <3

Vi träffade mamma på stan och bortskämda som vi är av henne fick vi massor fint<3
Jag fick denna underbar Box från the body shop.

Lilleman fick massor fint av sin kära mormor. Vi åt mysig lunch på Yoggi, helstekt fläskfilé och potatisgratäng, mmm..

Jag sitter och nördar mig i soffan med min stickning :)
Det är riktigt roligt nu när man börjar få klämm på det. Nu ska jag försöka göra en liten filt till bebisen som den kan ha i vagnen tänkte jag.
Börjar med en fyrkant med moss stickning :)

Snart blir det sängen känner jag. Ska jobba imorgon :( tråkigt med tidiga dagar på helgen. Vore skönt att alltid vara ledig på helgerna bra för att alla andra i familjen får sova ;)

Tack alla mina kära för fina saker och en mysig dag <3

Ovido - Quiz & Flashcards