Alla inlägg under augusti 2014

Av Sofi Géewe - 31 augusti 2014 23:45

Idag har jag fått massor av fina paket av mina kära.

Blev väckt med en hel hög av paket och en härlig frukost på sängen.

Här är några av mina paket, hade bara önskat mig en massa kläder :)

 

Fick självklart lite smycken också av min underbara man, örhängen från Thomas Sabo  som var sååå fina.

Små rosetter med en sten i.

Fick denhär koftan som jag blev störtkär i, älskar den.


Av mamma fick jag en shoppingrunda, en rosa stor kopp jag önskat mig, ljusstakar och en kudde.

Ska bli jätte mysigt med en dag på stan med henne  

Vi blev bjudna på kvällsmat hos Lina Jesper och barnen då fick jag ännu mer paket :) Örhängen och ett halsband i silver, format som små fjärillar. Jätte fint, jag som älskar fjärillar.


Mitt på dagen idag var vi i Gamla Linköping och tittade på farmor och Hans när dom dansade svartgäng.

En liten blandning av dans och tater. Milon tyckte det var jätte roligt denna gång. Hans spelar fullgubbe och Milon skrattade åt honom hela tiden. Tvärtom vad jag gjord när jag var liten jag grät varje gång så mamma och pappa fick gå därifrån med mig hehe. 

 

Nu sitter vi i sängen och försöker få vår lilla dotter att somna, första gången hon inte vill somna på kvällen. Hon brukar vara helt slut men inte idag tydligen. Jag som vill sova! Snart så kanske hon slocknar.

Imorgon är det dags för bvc igen och vägning :) Nu har hon nog gått upp mycket vårt lilla matvrak!


God natt med er nu ska barnet sövas!!!! ;)

Av Sofi Géewe - 30 augusti 2014 13:00

Dagarna går så fort och försvinner iväg, känns som att vi är i en bebiskoma!

Vakna, lämna Milon, äta frukost, slöa, hämta Milon, leka, äta middag, mysa, lägga Milon, kolla på tv SOVA.

Men snart är det nog dags att vakna ur koman och gå tillbaka till det verkliga livet kanske ;)

Kan ju inte säga annat än att det är väldigt mysigt i vår koma. Jätte tråkigt att Tias snart ska börja jobba igen, det blir lite ensamt när man är så van att ha han hemma hela tiden.

Men det ska bli mysigt att spendera dagarna med de här två sötisarna.   

Vi ska till biblioteket och hälsa på gamla dagiset har vi bestämt. 

Nu sitter jag och Milon och tittar på 101 Dalmatiner. Han fick välja film och det blev ett bra val tycker jag. Den går ju att titta på som vuxen också. Roligt med filmer man själv såg å när man var liten.

Tias och Tiffany drog till stan och skulle visst köpa lite presenter till någon som fyller år imorgon, typ JAG! ;)

Roligt med paket hihi.

Tänkte inte att jag skulle fira att jag fyller år,bryr mig inte om sånt så mycket längre. Men fika har jag lovar iaf, chokladtårta på Milons beställning.


Idag var tanken att vi skulle åka till Ljungsbro på marknad, men himlen är ju helt jämngrå ocg det regnar i omgångar hela tiden, inget roligt markandsväder alls. Ännu jobbigare om lilla dockan bestämmer sig för att vilja äta också i regnet så vi håller oss nog hemma idag. Mysigt med filmväder också tycker jag.

Lilly tycker med det är mysigt fast hon valde att sova sig genom filmen istället ;)

 


Igår hade vi besök av Tobe och Sara, vi åt lite ost och kex och lite annat smått och gott. Lite vin också  såklart :)

Jag fick en jättefin höstbukett och Lilly fick lite mer kläder, roligt!

    

Nu ska jag återgå till filmen.

Ha en trevlig lördag i regnet  

Av Sofi Géewe - 28 augusti 2014 14:10

Igår kväll blev vi bjudna på taco hos mamma och Pepsi. Mysigt med lite onsdags mys.
Milons absoluta favoritmat :)

Sedan blev det lite soffhäng innan det var dags att sova. Milon tyckte det var väldigt bra att sitta och äta chips i soffan fast det var onsdag , mormor lyx.

En fin mormor med en fin liten Lilly <3

Av Sofi Géewe - 27 augusti 2014 11:45

Igår blev vår lilla Lilly 1 vecka. Stor tjej nu ;)

Hon mår jätte bra och har gått upp till sin födelsevikt som dom helst ska efter en vecka.

Vår rosa lilla prinsessa

 

Igår blev vi överösta med presenter här, tack snälla allihopa för allt fint.   

Jätte kul att ha bebis och få massor fina saker och kläder , Att bli bortskämd är ju alltid ett plus ;)

 

Hon fick en liten nalle från flugger igår, typ en meter nalle :)

 


Jag mår också jätte bra. Känner mig otroligt pigg och glad. Efter redan en vecka denna gång, förra gången tog det en månad innan jag var lite pigg. Imorse när jag vägde mig hade jag gått ner 12 kg. Sååå skönt. Fick tom på mig mina jeans som jga inte kunnat ha sedan i mars. Det var en lycka :)

Skönt att vara själv i kroppen igen och kunna röra sig.


Fick min Glossybox häromdagen, den var riktigt bra denna gång.

En massa blandat roligt. Passade mig i färgerna otroligt bra också ;) En bra bröllopspresent jag fick va min man som jag får njuta av varje månad. Tack honey!

 

Snart är det dags att åka till skolan och hämta världens bästa 6-åring  

Vi har även lovat en uppvisning av Lilly för Tiffany och hennes kompisar hehe.

Milon älskar att vara i skolan, så könt. Roligt för honom med allt nytt och alla kompisar.  Ikväll är det fotboll också, det näst roliga i livet nu :)  Sedan blir det taco hos mormor. Mysigt.

När vi hämtat Milon blir et en tur till Engströms för att kolla på ny bil, vi skulle gjort det imorse men jag och Lilly ville visst inte vakna utan sov till nio så det fick bli ändrade planer.

Otroligt skönt att vakna och vara pigg så dags.


Nu ska jag göra mig iordning lite.

Kram Kram

Av Sofi Géewe - 24 augusti 2014 21:00

En lugn dag blev det, eller nästan iaf ;)

Började med en mysig frukost följt av en timmas promenad, jätte skönt att kunna röra på sig igen. Gick i snigeltempo men jag gick iaf.

Sedan gick vi hem och Milon och jag hade bestämt att Tias skulle göra pannkakor till oss :) vilket han självklart gjorde vår underbara.

 

Efter lunchen kom Yve och hälsade på. Lilly fick jätte fina kläder i present och en liten nalle och Milon fick storebror presenter, pysselböcker. Tack snälla.  

 

Efter henne kom Lina, Jesper och barnne och hälsade på :)

Mysigt med lite folk i huset. August hade gjort ett armband som det stod Lilly på. Jätte sött. Vi fick en chokladkartong om nog ska ta och öppnas nu, mmmm.


Milon var en trött storebror idag, somnade på fem minuter.

Han är så otroligt mysig med syster, mycket pussar och gos. Idag har han burit lite på henne också. Lite nervöst men han är så duktig! Vi har inte köpt någon ny babysitter eller gunga än så ifag åkte Milons gamla sak fram just för att ha nått att lägga henne att sova i när man är här nere. Praktisk men ful ;)

Bra att gosa i tyckte Milon :)

 

Nu har jag och Tias suttit och ätit god mat och skrattat åt parlamentet och solsidan.

Mysigt med lite egentid på kvällarna nu när vardagen är tillbaka.


Dags för blöjbyte!

God Natt

Av Sofi Géewe - 24 augusti 2014 09:15

Lilly Sigrid Géewe blir namnet som vår lilla prinsessa får.

Efter mycket tänkande var det dags att bara välja något, så Lilly fick det bli.

Det var det första namnet vi tänkte på för ett halvår sedan. Sigrid var bestämmt sedan då vi fick reda på att vi skulle ha barn. Det är efter min mamma, mormor, hennes mamma och tror kanske tom hennes mamma. Bara jag som inte fick heta det i andranamn. Så tyckte det var lite mysigt att Lilly får heta det i andra namn.

  

Inatt ville hon inte sova, vi skröt visst lite för mycket igår om hur skönt det var att vi fick sova hela natten utan skrik hehe. Inatt ville hon bara ligga på oss och sova hela tiden pluttan. Mysigt men samtidigt lite frustrerande när man inte får sova.

Men är man såhär söt kommer man undan med det mesta.

   

Söt pussmun.


Så idag blir det rätt lugn här på hemmaplanen tror jag med tanke på natten. Har inte vant oss vid det än ju ;)

Lite besök blir det under dagen och lite promenad med vagnen satsar vi på.


Milon chockar oss totalt här och leker med lego! Han som aldrig leker inne, det är lego i hela hans rum och halva vardagsrummet men det får det vara sålänge han leker och har roligt  känner jag.


Nu ska jag försöka få upp min man för lite frukost.


Kram

Av Sofi Géewe - 23 augusti 2014 20:50

Idag har vi varit på barnens dag i trädgårdsföreningen. Väldigt mysigt bortsett från allt regn som givetvis var tvunget att komma ner just då!
Milon provade på lite olika saker och fick fina priser.

På bår runda gick vi in till domkyrkan och Milon ville tända ett ljus för Christer.
Tycker träder är så fint dem har därinne. Inte ofta man är i kyrkan direkt men den är väldigt fin vår kyrka.

Imorse hade vi mysigt frukost besök av mormor som kom med massor presenter till oss alla. Milon fick storebror present :) ett eget monopol och en tröja. Vi fick jätte fina blommor , en riktigt flickbukett.
Lillan fick massor kläder och en speldosa.
Tack världens bästa <3

Vi hann också med ett besök på BB. Hon hade gått upp i vikt som hon skulle och så gjorde dom det där blodprovet.

Nu blir det en sen film och legobygge i soffan :)

Av Sofi Géewe - 21 augusti 2014 20:15

Nu är hon äntligen här vår fina lilla dotter.
3530 gram och 51 cm lång.
Hon valde att göra en snabb entré när det väl var dags i tisdags.
Vi var på kontrollen vid halv ett för att vattnet hade gått men då hade jag knappt sammandragningar ens utan mådde lite för bra.
Väl hemma efter det när jag började med maten halv fyra kände jag att det började komma lite värkar.
Sedan gick det undan, klockan fem stod jag hängd över sängen med tårar i ögonen av smärta.
 Sex hämtade mamma barnen och jag tog en dusch sedan hann vi inte så mycket mer. Jag gav mig den på att inte åka någonstans innan klockan sju iaf,
så halv åtta åkte vi mot förlossningen. Där möttes vi upp vid dörren och lustgasen hälsade mig välkommen ;)
Var öppen 6 cm när vi kom in, en halvtimma senare 8 cm. Slängde då lustgasen åt fanders och det blev inget smärtlindring alls visst.
( blev superkvinnan! )
Vi väntade på vår barnmorska som vi önskat som började jobba klockan nio.
När hon kom in kvart över nio var jag öppen 10 cm så hennes arbetspass började ordentligt kan man säga.
Klockan 21:50 kom vår fina lilla dotter ut.

Det som tyvärr inte ville komma ut var moderkakan så efter mycket problem med den
och en läkare som tillslut fick stoppa in handenoch dra ut den var vi klara :) Då blev det special BB pågrund av att det gick lite fort och lilla bebben hann inte få i
sig antibiotika som hon skulle så fick vi vara kvar i 48 timmar.
Men  nu är vi äntligen hemma och jag mår oförskämt bra. Nu ska det njutas för fullt av denna lilla sockertopp och gosa extra mycket med min stora Milon som jag saknat sååå mycket!
Tack bästa barnmorskan Lina för att du hjälpte vår dotter att komma till världen på ett så bra sätt som bara gick.


 

   

              

       

 

      

Första bilresan hem var uppskattad :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards