Alla inlägg under maj 2013

Av Sofi Géewe - 31 maj 2013 22:53

Efter sjuk karantänen blev det en kväll med våra kära vänner <3
Mysigt att träffa dom efter att vi varit borta. Vi var på deras land, jag och Lina badade, kallare än svin kallt kan jag berätta. Sen tog vi faktiskt en liten tur med båten . Älskar tystnaden ute på landet. Vill så gärna ha ett litet torp.

Nu blir det en lugn helg med min fina man och lillen. Vi börjar med Ben & Jerry och den nya Wallander filmen, skönt med soffmys.

Av Sofi Géewe - 31 maj 2013 14:59

Av Sofi Géewe - 30 maj 2013 19:45

Nu mår han lite bättre min lilla kille. Inga mera kräkningar bara lite feber. Han sitter och leker med sina kulor och studsbollar i badet, sina favvon. Vet inte hur många studsbollar han köpt på resan faktiskt. Dom hade automater på hotellet med sånna, som tuggummi automater.

Var och handlade förut och hittde så fina pajformar så en i rosa fick det bli, fint va!? :)

 


Det blev en väldigt fin trall på framsidan tyckte jag, precis som vi tänkt oss faktiskt. Brunt och fint med :)

Ett snyggt steg gjorde dom med.  Behövs lite nya krukor och ljuslyktor kanske ett parasoll med. Så Nu är det bara för  oss att ta tag i staketet så börjar framsidan snart likna nått.

     

Av Sofi Géewe - 30 maj 2013 13:50

Gran Canaria var underbart. Träffa Martin igen var självklart det allra bästa med resan. Att få se hur han har det, hur han bor mysigt. Han bodde jätte fint i ett radhus typ. Perfekt storlek för han och hans kompis Jocke. Utanför huset hade dem en stor pol. Skönt att bo så, vilken lyx. Vi har provbadad där med. Milon var i och "simmade" lite med sina puffar. Han fick sova hos Martin en natt med det tycte han var jätte roliugt att äntligen få göra det.

Vårt Hotell var helt sjukt fint, vi hade en bongalow med tre rum och kök. En egen uteplats med möbler och solsängar. Finaste vi bott på. Och maten var jätte bra, vi åt hela tiden tyvärr ;)  Stora buffé bord varje måltid. Vi drack alldeles för mycket goda drinkar, vin och öl. Vågar inte ställa mig på vågen nu iaf, hmm. Jajaj det var underbart så det var värt det.  Barnen tyckte med om allt så det var skönt. Skönaste med all inclusive är ju att man aldrig behöver bry sig om vad alla äter. Det finns alltid nått för alla, mycket glass och dricka när man vill.

Resan hem var dock inget bra, stackars Milon fick maginfluensa pån flyget och spydde rakt ut :( Det blev spy påse hela vägen hem på flyget och i bilen. Så synd om honom, nu ligger han i sängen med hög feber hoppas att han inte kräks mer nu, han har redan gjort det 10-12 gånger nu. Mammas pluttis :(


       


På morsdag fick jag jätte fina presenter. En nring med en stor fjäril i strass, halsband och örhängen och en jätte fin handväska som såg ut som en svart ros. Söta <3                                    

  På kvällen åkte vi till en jätte cool restaurang. Lite orientalisk kan man säga. Sjukt konstig var den iaf men oj vilken mat. Man beställde in rätter och delade på dom. Barnen fick kalkon och ris med sina namn på talrikarna. Tydligen så är kocken där även konstnär så han la ner väldigt mycket tid på design på tallrikarna och upplägget. Dom frågade oss vart vi var ifrån och om det var nått speciellt vi firade, nså när n våra tallrikar kom in såg dom ut så när. Jätte mysigt. Dom hade letat upp vad allt hette på svenska :)

         

 

Lite shopping hann vi självlart med. Även Primark :) Jätte kul. Vi hittade självklart mycket fint där.

   


Här kommer en massa andra bilder från vår underbara vecka.

                                             

 

Av Sofi Géewe - 26 maj 2013 10:00

Grattis min underbara mamma på mors-dag.

Du är allt en mamma ska vara.

Du förtjänar allt idag, önskar jag kunde ge dig världen min lilla mamma.

Det kommer bli en extra underbar mors-dag idag, Att få vara tillsammans allihopa här hos Martin.

Åka till Puerto Rico och bada på en underbar strand och ikväll äta på en fin restaurang som Martin bokat.

Puss min fina mamma, älskar dig.


Av Sofi Géewe - 24 maj 2013 11:34

Här är det underbart. Äntligen fick jag träffa min Martin. Vi har solar alldeles för mycket alla ser ut som nykokta kräftor ;) Jätte god mat och många drinkar.

Här kommer en massa bilder :)
Får se om det fungerar att ladda upp dem bara.

Av Sofi Géewe - 22 maj 2013 07:23

God morgon alla ni sOm precis vaknat, själv har jag nu varit uppe i 4,5 timmar. Vi sitter på Arlanda och ska alldeles straxt gå på planet :)
Skönt att åka härifrån nu när det regnar. Allihop är vakna och glada :) Milon sov en kvart i bilen förut, sjukt att han alltid ska hålla sig vaken den där lille <3

Puss och hej nu drar vi

Av Sofi Géewe - 21 maj 2013 21:32

Äntligen!!

Väskorna är packade, barnen sover, håret är färgat, naglarna målade, nyduschad efter träning och färdig för några timmars sömn.

Nu är det inte lång tid kvar tills ja äntligen får krama på min kära bror   

Halv fyra bär det av till Arlanda för en tripp till Gran Canaria   . Nu är vi peppade till 1000. Trodde aldrig barnen skulle somna men det gjorde dom faktiskt :) Två iaf ;)


Hoppas ni får en kall och regning vecka ;)

Massor kramar från bleka mig.

      






Ovido - Quiz & Flashcards