Alla inlägg under januari 2013

Av Sofi Géewe - 31 januari 2013 19:39

Jag blir TOKIG på windows 8.. åhh dåligt skit, fattar inget.

Jag är lite trög när det gäller datorer ,men det här är faktiskt bara iriterande och jbbigt.


Nu ligger mina älsklingar i soffan, Milon ska sova men det kan han tydligen inte göra i sin säng!! ;)

 


Idag kännner jag mig jätte trött, vill bara lägga min ner, blunda och sova.

Vet inte varför men hoppas jag är pigg och glad imorgon igen. Jobbar bara till fyra imorn, det lir skönt. Då blir det fullt ös, målarfrukost och massa sommar varor har kommit hem som ska packas upp. Sen måste jag dricka kaffe och prata skit med Silvana :) och det kan ta tid om nått.

Idag fick jag besök på jobbet. Mysigt.

Lina, Agust och Oliver kom och hämtade tapeter, fikade och lekte lite.

 


Beställde lite nya mobilskal för ett tag sen, nu har ett kommit hem.

Fint va !

 


Det här köpte jag i London.

 


Nu ska jag ta hand om den super tråkiga tvätten. Känns som jag ska hänga den i sömnen.


  

Av Sofi Géewe - 30 januari 2013 19:52

Tillbaka från vår underbara London resa.

Vi hade det jätte bra, skönt väder utan snö. Lite regn sista dagen men annars var det vår påväg.

Snö droppar i fina Kensington Park

 

Vi var super turistiga ;) allt som är värt att se i London har vi nu sett, hehe och har kort på.

Vilken underbar shopping stad. Blev inte så mycket som fick följa med hem som jag skulle velat för väska var proppfull, nästa gång ska jag ta med en tom väska eller köpa en ny där  och shoppa gärnet. Dit måste vi åka snart igen. Då får lilla mamma följa med så ska vi shoppa och ha picknick i någon av dom mysiga parkerna.

Jag blev helt knäpp när vi var på Harrods, jag vill med ha alla fina saker som finns där inne. Åhh alla underbara aftonklänningar , väskor, skor...  Men vilka fina priser det är där med...

Vi åkte på guidade turer i dom fina bussarna och tittade på allt, ett väldigt bra sätt att ta sig runt där. Man missade inget som var värt att se. Det blir verkligen nått helt annat att se allt på riktigt än alla bilder.

Åk dit om du inte vart där !!

 

   

 

Jag och min älskade man

  

 


Det var väldigt skönt att få tillbaka sin lilla son igen igår. Saknat honom massor.   

Han hade haft det jätte bra hos mormor och farmor, fullt upp som vanligt :)

Men saknat sin mamma och pappa sa han lillen.  Jätte mysigt för han har vart jätte kramig och extra gosig nu.

Nu sover han gott i sin säng.


Fick lite fika sällskap på jobbet idag.

 

<3

Av Sofi Géewe - 24 januari 2013 16:10

Idag är min lilla mysunge redo för lek med kompis Oliver.

Väskan är packad.

 


Jag är på jobbet och väntar på att klockan ska slå sex då jag också ska hem till Oliver och Co  

Pussa min lilla älskling hur mycket som helst ikväll för att jag kommer sakna honom så mycket. 

Man blir väldigt larvig när det gäller att vara utan barnen. Eller det kanske mest är vi mammor  som blir specielt larviga hihi ;)


Ska dricka kaffe med min underbara chef Lasse om en stund. Han bestäler lite nya varor sen har vi date vid kaffebaren :)

Blir nog en lugn eftermiddag tror jag. Kanske tom kan smita en kvart tidigare idag.  Jag har lovat honom lite mms från London, hur han nu ska kunna öppna dom, haha. Jag brukar få hjälpa honom att öppna sins sms och missade samtal, gamla gubben.  Ibland lyckas han faktiskt själv men då får man inget skrivet svar utan han ringer upp och svara istället :)


Min dator blev jätte fin med med lite Sofi stickers¨på :)

Tjejig ;) !!?

 


Var på apotek en sväng förut och handlade det vanliga resekittet, öronproppar som tryckutjämnar, liten tandkrämstub, liten sprayflaska, värktabletter :)

Ska sitta och mysa med min bok och försvinna bort på flyget så det lär nog gå väldigt fort den flygresan.

Älskling ska med läsa fast lite tråkigare bok, OZZY Osbourne.


Vi hörs när vi hörs.

Säkerligen när vi är hemma igen.

Ha en mysig helg.

Kramar


Av Sofi Géewe - 23 januari 2013 20:59

Nu har vi bestämmt oss för att det blir London iaf. Vädret ser bra ut igen och alla flyg går som dom ska. Super kul.

Nu känner jag mig mer peppad än någonsin, Sillan och jag har bara pratat London idag. Och skrivit listor såklart. Vi är lika galna båda två när det gäller sånt :)

Så nu har vi listor på vad vi ska göra.

Vi bor nära Notting Hill så dit ska vi självklart  gå och titta, lägligt nog så går den filmen på tv NU.

Älskar den, jätte  mysig film.

Så nu ska jag kolla på den. Får bli Mia på Grötö imorn på lunchen :)

Sov gott



Av Sofi Géewe - 23 januari 2013 13:02

Idag blev det äckel lunch på Mc Donalds. Orkade inte åka iväg någonstan och köpa nått så det fick bli grannen. Men fy det är ju inte gott alltså. Onödigt..


Nu tittar vi gärnet på alla vädersidor vi hittar om vädret i London. Nu ser det betydligt mycket bättre ut så hoppas vi åker.

Ska försöka övertala min man ;) Min fina flygrädda man.

Det är väldigt svårt att komma på nått annan att göra i helgen här hemma i Sverige när man är beredd på äventyr i London. Det är lite pirrigt när man aldrig vart i nån stor stad innan.

Ska vara så turistig om vi åker. Ta kort på allt.

Milon tyckte inte alls om att höra att vi eventuellt inte skulle åka. -Men mamma jag ska sova hos en kompis, jag måste sova hos Oliver. Ni får sova själva hemma annars..

Hehe så ja, han har redan bestämmt att vi ska iväg tror jag.  Sen är det ju mormor och farmor som gäller med ju. Han tycker det ska bli jätte kul att åka på semester han med som han säger.

  


Idag jobbar jag till klockan sex. Hade velat sluta tidigt och åkt och köpt nya skor till helgen, och en väska kanske ;)

Som tur är finns ju det i London med ;)

Måste växla pengar imorn med ju, har ställt in mig på att vi inte ska åka så jag har inte gjort nått.

Packa lite med kanske :) Packa Milons Blixte resväska. Den är för söt


Idag blir det soppa till middag hemma. Kära Tias var hos tandläkaren förut och är verkligen hel bedövad i hela ansiktet, hehe.. Så soppa är nog det enda rätta idag. Det tycker barnen om med så då slipper man mat skriket att någon inte vill ha.

Nu ska jag ner och jobba igen efter lunchen, dax för Sillan att få äta.

Kram

Av Sofi Géewe - 22 januari 2013 19:26

Köpte en ny dator idag. Var sugen på en ny :)

Alltid lika kul att börja om med en ny. Men den här gången lite svårt med allt nytt hehe.

Imorn blir det Panduro så jag kan köpa nått fint och pimpa den.

Den här kanske. Har den i en annan färg på en möbel i sovrummet och jag älskar den, så varför inte ha två :)

Idag har det inte hänt så mycket annat, jobbat och letat dator. Blev ännu mer bebis sugen idag när jag hae kunder som var höggravida. Mysigt. Hjälpte dom att välja till hela sitt nya hus.  Sånna jobb tycker jag är kul, när jag får hjälpa till från start med färgval och tapeter. Även golv, kök och lite möblering.  


 Det är verkligen som finast ute när det är kallt. Allt ser så lugnt och fridfullt ut.

   



Mina sötingar provade 3D tv när vi var på datorjakt.

  

 


Fruktansvärt tråkigt med våran London resa, vädret är skit där och flygen går inte riktigt som dom ska tyvärr.

Så vi vet inte hur vi ska göra. Med tanke på barnvakt och så om vi skulle bli kvar om flyget skjuts fram. Vi får se hur det blir annars får vi hitta på nått hemma i Sverige itället.

Känns dock lite svårt att hitta på nått här när man är inställd på ett London äventyr.


Nu ska jag dricka kaffe


Av Sofi Géewe - 21 januari 2013 18:56

Hemma igen med min lilla gullunge i soffan.

Kvällsgos innan det är dax för honom att sova. Timothy fyller år idag så vi ska fika var det tänkt, men han kommer ju aldrig hem och ingen mobil har han med sig, hmm. Jag som är fika sugen :)


Har varit en riktigt bra shopping dag idag :)

Först saker på Unnersta som jag inte behövde betala för jag hade presentkort.

Sen stan med mamma och där blev jag ju bortskämd som vanligt   

Jätte snygga virkade benvärmare i ljusgrått fick jag. Och en resväska till London :)

Tack sötaste mamma   

Sen blev det Gina Tricot och där shopade jag gärnet, hade presentkort där med ;)

Kläder, smink och örhängen.

 


Och ett litet halsband att ha till mina nya snygga skjorta.

 



En riktig lyxdag som kostade mig 54 kronor :)

 Tänk om det alltid kunde vara så vas roligt det skulle vara då.


Nu ska jag ta mig en dusch, eller när jag orkar resa mig igen rättare sagt.

Natti Natti



<3

Av Sofi Géewe - 21 januari 2013 18:50

Milon blev väldigt glad över sitt nya munspel   


 

Ovido - Quiz & Flashcards