Alla inlägg under februari 2015

Av Sofi Géewe - 27 februari 2015 19:49

Tacon är bortdukad, chipsen ska fram, tv:n är på så ja här är det verkligen fredags anda!
Men först lite disco i vardagsrummet, tom Lilly har fått en knäpp som sina syskon och gapar och hoppar haha. Rätt söta!

Den som saknas massor är vår älskade pappa och man, äntligen är det lördag imorgon och han kommer hem <3

Mot chipsen!!!

Av Sofi Géewe - 25 februari 2015 22:27

Idag har hag varit hos min kära vän på landet.
Min fårbonde vän haha. Vi stod och pratade om att det var precis såhär hon inte skulle bli. Det bestämde hon när vi var tonåringar att någon bonde skulle hon inte bli. Hon skulle bo i stan och ha städat och rent omkring sig, haha. Så extra kul att det inte blev så. Älskar att vara därute i den rena sköna luften. Får för mig att jag tycker det är så skön luft där ute, får alltid lust att gå ut ch springa... hmm borde åka dit oftare och nästa gång i träningskläder och med löpardojorna på ;)
En till som älskar att åka dit är Milon. Idag fick han hjälpa till med fåren också så det gjorde det hela ännu bättre. Precis inna vi skulle gå sa han till Elon att han kommer snart igen och då vill han gärna hjälpa till igen hos fåren!

Lilly tyckte inte alls om att vara hos fåren, hon blev bara rädd för de lät för mycket!
Hade inte packat in vagnen idag så extra vagnen åkte fram, hihi söt va!

Idag är det tomt här hemma :( Tias har åkt till fjällen. Hatara att vara hemma utan min man ju. Har tre barn hemma iaf så slipper vara själv. Sängen är full kan man säga hehe. En stor kille har lagt sig bredvid mamma! Det var det ända som var bra när pappa åkte iväg tyckte han! Den lilla sessan ligger i sin säng men känner jag henne rät blir det inte speciellt lång tid hon tänker vara där. Några timmar på sin höjd.
Robin sitter vid datorn och lär nog göra några timmar till. Ändrar lite påreglerna idag och tillåter lite mer dator än vanligt, Nått bra måste det ju vara med att ha extra mamma hemma själv ;)

Nehe nu ska jag titta lite på tv innan det är sovtajm.
Imorgon blir en intressant dag, jobbintervju för en tjänst jag nog inte vill ha. Då kan man ställa bra krav iaf eftersom att dem vill ha mig ;)
God natt på er

Av Sofi Géewe - 23 februari 2015 08:24

Vår kille var super duktig igår trots innebandy en hel vecka var det roligt :)
Ett mål fick han in också så då blev det ännu bättre. Det har blivit stor skillnad på honom på bara denna vecka, de har tränat och verkar faktiskt ha lyssnat haha.

Nu blir det soffhäng med Lilly.
Jag är så förkyld och hemsk huvud som inte vill försvinna. Hon verkar tyvärr bara villa öva på sin röst och alla nya HÖGA ljud hon kommit på att hon kan. Hon bryr sig inte alls om mitt huvud ;)

Ha en bra dag på era jobb

Av Sofi Géewe - 22 februari 2015 09:24

Idag är det dags för innebandy i sporthallen igen, femte gången denna vecka!
Milon var så trött idag så vi fick väcka honom. Som tur är det inte så många timmar idag. Bildbomb på vår fina kille när han såelar kommer ikväll :)

Idag blev man inte jätte lycklig när man vaknade när allt var vitt igen!
Jag som var så sugen på att plocka fram allt pastell jag köpt och lagt undan i väntan på våren. Kunde inte motstå att ställa fram denna underbara bricka jag shoppade häromdagen, jag bara ÄLSKAR den. Den gör mig glad!

Får se om jag kan hålla mig från att plocka upp det andra annars får det helt enkelt bli vårkänslor här inne.
Jag såg i rabatten igår att det kommer upp knoppar av lite allt möjligt. Hoppas alla tulpaner kommer upp som vi satte ner innan vintern. Vi fick massor fina vita och rosa olika sorter av Silvana som en föräldra present när Lilly kom. Det kommer bli så "SOFI" i våra rabatter snart.

Av Sofi Géewe - 20 februari 2015 20:45

Tiden rusar som alltid nuför tiden bara iväg.

Igår va vår lilla prinsessa 6 månader! Hon som precis kom ut. Hon har blivit så stor, sitter själv, två små huggtänder, äter mat, pratar och leker med sina leksaker, lilla stumpan.

Titta vilken liten va!?

         

Och världens bästa son har nu varit storebror 6 månader. en väldigt duktig sådan som älskar sin lilla syster sååå mycket.

Hans egna lilla docka ;)

 


Av Sofi Géewe - 18 februari 2015 22:24

Det har varit en hård lov vecka för vår lilla Milon. Han är helt slut efter en veckas sportande nu. Ikväll blev det alldeles för sent, alla som går på winter camp fick gå gratis på matchen som var. Den var inte slut förens efter nio så han kom i säng sent. Vi får väl se hur lätt det kommer vara att få upp honom.
Pingis var gårdagens prova-på sport.

rätt söt att han att han innebandy glasögonen på sig, det är min son det, för slö för att ta av dom haha. Varje dag har bara blivit bättre så vi får hoppas att det blir den bästa dagen imorgon då det också är den sista :)

Jag var självklart tvungen att köpa lite tyg häromdagen och prova att sy en till mössa och dregglis. Hittade ett så sött tyg som jag blev kär i. Rosa såklart ;)

Imorgon blir det en tur till skogen och min vän Elin. Det var länge sedan nu, hennes barn har varit sjuka i omgångar men nu så vågar vi oss dit ;)

Efter bandyn imorgon ska Milon och ha kusin häng igen. Slumber party!
Tias har fixat barnvakt till Lilly så han och jag ska ut och äta helt självla, sjukt!!! Bästa mormor tar lillan. Det blev ju bara ett barn kvar för henne att passa så det blir en lätt match ;)


Nu ska det snarkas här. Natti natti

Av Sofi Géewe - 15 februari 2015 22:15

Om det är så att skratt förlänger livet kommer vi leva för alltid här!

Det är så underbart att få njuta av de små bebis skratten igen. Man blir såå lycklig ju!

Blödiga som vi är här blir vi gråtmilda varje gång nästan hehe.

Försökte ladda upp en härlig skrattfilm men det misslyckades tyvärr.

Milon kan också få till ett så härligt bebis skratt som smittar, när han bli kittlad av sin kära pappa. Skratt är nyttigt för kropp och själ så bara är det!

  

Nu är det sportlov här, hela stora familjen är hemma! Utom Tias såklart som tyvärr jobbar. Hade varit skönt om han med hade sportlov. Milon ska faktiskt på wintercamp måndag-torsdag i sporthallen. Det är innebandy men också lite andra provapå sporter. Han är taggad för morgondagen och väskan är packad :) Han är för rastlös för lov haha, inte hans grej. Så det passar honom perfekt med detta. Han var ute och tränade lite förut med klubba och boll han fick av mormor i alla hjärtans dag present!


Vad jag ska göra i veckan kan man ju undra! På tisdag ska jag och Becca förhopningsvis åka till Söderköping och tygaffären där. Jag var hos henne förra veckan och hon var så gullig som lärde mig sy mössor och dregglisar. Så mycket dreggel min dotter spottar ut hela dagarana blir det väldigt bra att kunna göra lite egna. Jag byter ungefär 3-4 gånger om dagen!

Titta så fint det blev :)

 


Skulle träffat Elon och Pixie imorgon men Pixie blev sjuk. Stakars lilla pluttan! Tyvärr börjar det se ut som att vår lilla också ska bli förkyld. En täppt liten näsa! Hoppas det går över så det inte blir nått av det.


Nu ska jag försöka sova så jag orkar upp imorgon, är ju som vanligt jag som är tröttast och lider mest av att gå upp på mornarna.


God natt på er

  

Av Sofi Géewe - 9 februari 2015 22:22

Jaha råkade visst hitta en ny hobby idag, pärla #supermario prylar :) Jätte roligt hihi. Får se vad det blir av grejerna sen, Milon är väldigt glad över mammas pysslande till hans rum. Han älskar Super Mario för tillfället, spelar på wii, ds och xbox.

Dags för sängen känner jag, är trött efter allt skapande; )
Milon sover gott efter första dagen på skolveckan. Han ville inte gå upp imorse alls så han behövde sova. Hoppas han är lite piggare imorgon bitti. Imorgon efter skolan ska han och mormor åka och köpa bandy klubba till skolan :)

God natt på er

Ovido - Quiz & Flashcards