Alla inlägg under maj 2016

Av Sofi Géewe - 31 maj 2016 20:15

En hektiskt dag fick ett underbart avslut med middag ute i solen som min Fin man fixat. Underbara sommar kvällar <3

Imorgon är jag ledig sedan blir det konferens två dagar på Vann hotell i Brastad. Hoppas det blir lyckat och inte bara en massa prat om siffror
Dagen idag började lite märkligt med ett samtal från Tias som frågade om det var min färg som låg överallt på vägen vid Braskens bro? Och tyvärr så visade det sig att så var fallet :/ 330 liter färg låg det på vägen!
Så sedan kunde dagen bara bli bättre:)

Av Sofi Géewe - 24 maj 2016 19:02

Vilken underbar dag det varit. Barnen har haft studiedag så jag har varit hemma med dom idag. Sen frukost med mys sedan shopping på blomsteetorget till våra land. Det blev mycket smått och gott, jordgubbar, smultron, morötter, rädisor, sallad, tomat och blandade kryddor.
Alla hjälpte till med landet:)

Det blev en lunchpaus på stångebro gatukök, så skönt att sitta ute och äta lunch. Vi bestämde att fröknarna skulle få ett fint armband på skolavslutningen så vi handlade lite pärlor på #medmerabutiken innan vi åkte hem igen. Barnen tyckte det var allra roligast att sitta och rita i butik vid deras lilla barnhörna. ( ska nog göra en till barnhörna på jobbet bara för ritning)

Vi hann med en tur till kyrkogården och Milon la ett hjärta han Köpt på graven. Han tyckte det behövdes vattnas lite också :)

Sedan blev det en fika med Tias innan han åkte iväg igen, speedway i Motala med kunder. När han åkte drog vi till hjulsbro badet. Milon ville så gärna bada och kors i taket så vågade han! Trodde jag faktiskt inte . Vi andra satt och hejjade på bryggan, det var så skönt. Ett perfekt sätt att avsluta dagen på.

Nu sitter jag och Milon och är helst slut och Lilly sover. Hon orkade inte alls vara vaken ikväll. Jätte skönt haha. Lilleman ska med upp och sova om en stund innan han somnar i soffan.

Imorgon väntar skola dagis och jobb. Får en härlig lunch paus med min Lasse imorgon. Efter jobbet ska vi på dagis fest och Milon ska på kalas så den dagen kommer också springa förbi. Jag ska lämna in min bil på tvätt imorgon innan också. Det behövs verkligen!

Hej hej :)

Av Sofi Géewe - 22 maj 2016 22:21

Äntligen fick vi tillbaka värmen och den härliga solen. 

Vi har haft en jätte skön dag idag. Låg i sängen enda tills klockan var nio (vaknade 06.40 av prinsessan men hon var med lat). Sedan blev det en seg frukost följt av en segare förmiddag. Jag och tjejerna tog en tur till Tornby på en liten shopping runda medans killarna var och handlade mer virke till allt byggande här hemma. Efter lite fika och ny energi började vi fixa iordning våra blivande trädgårdsland. Mamma och jag ska så och fixa på tisdag, det blir våra gemensamma odlingar :) Jätte roligt. 

  


Medans vi höll på med det var det full byggarbetsplats/bageri i sandlådan ;)

 

Vad härligt det är när sommaren äntligen kommer och allt blir grönt och vi hsr färger överallt. Har nog aldrig sett så mycket blommande syrener som detta år, det är överallt och det doftar såå gott. Vi kanske borde sätts en buske på vår tomt med en vit syren. Mycket gröna träd  har vi i vår lilla skogs dunge iaf.  

och en fin solnedgång över lilla kohagen:)

 


Med den säger jag godnatt, och sov gott. 


Av Sofi Géewe - 21 maj 2016 23:35

Nu ligger vi i sängen, äntligen sömn! Jag lyckades titta på Hobbit filmen, uppdelat på två dagar men iallafall;) nu är det bara två filmer kvar haha. Men den var faktiskt väldigt bra så det blir nog inga problem med de andra.
Idag har vi haft en jätte mysig dag i Söderköping. Barnens dag, lite olika barnaktiviteter och god fika. Tom Ekektrik Banana Band dansade vi lite till. Förstår dock inte hur dom orkar stå på scenen fortfarande haha

Milon fångades inte på något kort när vi var där men när vi kom hem så :)
Han försöker få Robin att köpa kläder som han säljer för fotbollen haha. Gick inte så bra dock, storebror var snål och pank ;)

Väl hemma höll vi på lite ute. Våra trädgårdsland behövde planeras och få stå på rätt plats i trädgården. Men nu tror jag vi hittade en bra plats så nu fattas bara innehållet i våra fina såkragar:)

Extremt svårt att planera en så stor tomt men det känns som att vi äntligen börjat komma i fas. Vi har matjord över snart hela tomten och ett färdig grävt pool hål :)

Av Sofi Géewe - 20 maj 2016 21:01

Igår var det "Springtime " i skolan. Alla elever med familjer sprang och gick olika spår och samlade på så sätt poäng till klasserna. Milon var helt otrolig och sprang samanlagt 7.4 km! Så duktig

Hela hans vecka har handlat om träning. Fotboll spring och gympa. Tänk om jag hade lite av den energin och självdisciplinen haha.
Lilly var mer intresserad av att hejja och dricka vatten. Bubbelvatten som vanligt det andra duger inte åt fröken.

Tias och jag var inte fullt så duktiga som Milon men vi har fortfarande förhoppningar om att vi ska börja springa igen haha:)

Imorse tyckte Lilly att det var en bra idé att lägga sig på katten Flora och höra hur hon låter. Det gick bra en stund tills Flora tyckte att det fick räcka då blev det ett bett i huvet. Smart bebis vi har...

Nu är det soffhäng med film och cola. Ska försöka att se Hobbit en gång för alla. Jag somnar alltid. Tror dock det blir lika idag men jag ska göra ett tappert försök iaf :)

Imorgon blir det jobb igen, hoppas på fint väder så det blir mycket folk :)
Och Fin kulörer:)

Av Sofi Géewe - 17 maj 2016 20:40

Idag fick jag lite lust att blogga igen :)
Just nu är det mycket i livet, högsäsong på jobbet och hemma är det fullt ös med vår tomt som nu börjar förändras från en leråker till en trädgård. Tias håller på vår trall som ska bli altan mm och gräv gubben håller på med förberedelser för pilen som kommer om några veckor. Jätte spännande. Jag längtar tills det är dags att få plantera i våra land :)

Idag träffade jag mamma för lunch vid Tannefors sluss. En räksallad i solen var en perfekt paus på min hektiska dag.

Efter jobbet var vi på Ikea och handlade lite små saker till garderoben och passade på att äta middag där. Väldigt skönt att slippa laga mat ibland.
Nu blir det lite soffhäng med tvättning i pauserna.

Ha en skön kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards