Alla inlägg under oktober 2015

Av Sofi Géewe - 27 oktober 2015 21:55

Dags att börja med alla tapet val till övervåningen. Alltid lite extra svårt när man ser tapeter hela dagarna. Men blir kräsen och vill inte ha nått som man tittar på för mycket och säljer.
Har hittat denna till Lilly som jag är lite sugen på. Tycker den är väldigt mysig. Till den kanske prickigt på de andra väggarna. Jag bara älskar prickigt!

Vad Milon ska ha har jag funderat ihjäl mig på. Vill inte att han ska ha "barn tapeter" rummen blir så stora nu med tanke på takhöjden så det får inte bli för mycket. Han fick vara med och bläddra häromdagen och var väldigt bestämt på att han skulle ha breda ränder i grått och vitt, trodde han skämtade men den ska jag ha mamma! Nu är det min tur att bestämma. Så det får väl bli så det är väl bäst :/
Blir sjuuukt högt bara med 370 i tak och randigt kommer kännas som att det är öppet upp till himlen haha!

Nu ska jag vara ledig med barnen i två dagar så de får känna av lovet lite :) Tias är hemma på fredag så der blir lång ledigt för dom.
Imorgon kommer Elon med barnen då ska vi pyssla lite med allt möjligt. Kransar, bakning och tovning. Rena rama slöjden :)

På torsdag kommer Elise med barnen så två dagar med lek både för barnen och mig ;)

Nu ska jag titta klart på cancer galan.
God natt .

Av Sofi Géewe - 21 oktober 2015 19:28

Så otroligt skönt, nu är vårt gamla hus helt tomt. Tomten och garaget lika så. Underbart att kunna koncentrera sig på detta fina hus bara. Mitt älskade Dröm hus :)
Så himla svårt att få fina bilder på kvällen, Får ta lite i dagsljus tror jag.

Idag kom en snickare hit och kollade på vår lilla friggebod som vi skulle ha som vårt eget projekt MEN var tar tiden vägen. Han får komma och göra klart det istället. Det är gör mycket annat plus att vi är lata och ohändiga :)

Idag blir det lite tappas och film i soffan med min kärlek. Jag är Tröttast i världen!

Av Sofi Géewe - 19 oktober 2015 21:53

Idag har vi kört på ordentligt. Tömt vårt gamla hus helt. Nu är det bara lite kvar i garaget sen är det klart. Köpt lite fint till vårt nya hus har vi också hunnit med.

Vi fick sätta oss till dukat bord idag hos mamma, så himla skönt. Hela familjen satt och gäspade vid matbordet. Nu är vi slut efter allt flyttande.
Var och köpte en höst bukett till henne på Blomstertorget och där var så höst fint och ordnat i höstens alla färger

Imorgon ska jag, mamma och Elon till Ullared. Behöver en dag utan flytt bestyr känner jag och vad kan vara bättre än en tripp dit!
Så nu blir det en tidig kväll i sängen här på landet :)
Det är sjukt tyst och kolsvart här ute, faktiskt väldigt mysigt, jag stortrivs redan!

God natt kära vänner
<3

Av Sofi Géewe - 18 oktober 2015 21:38

Nu har vi landat i vårt fina hus. Älskar det. Sakta börjar det ta form och bli ett hem. Men oj vad mycket saker man har samlat på sig, sjukt mycket att packa upp. Men om några dagar är nog det mesta färdigt :)

Tias skruvar och skruvar och jag har gett upp och ligger i soffan och tittar på. Snäll fru hehe. Snart ska vi lägga oss och sova i vår tillfälliga "Sov sal" med våra snarkande barn. Hårt att ha ett sovrum men rätt mysigt också :)

Tias har fått mycket "bra" hjälp av en liten donna.

Imorse va de så söta och satt vid köksbord och läste Milons läxa.

Av Sofi Géewe - 9 oktober 2015 22:35

Idag har vi tagit farväl av Mattias morfar, Jan i Vårdsbergs kyrka. Det var en jätte fin begravning i en fin kyrka med en väldigt bra präst. Kul att träffa alla men på lite fel ställe :/
Märkligt att det är då man träffar varandra i släkten på såna tillställningar.

Efter åkte vi och hämtade våra fina barn och hem en sväng sedan vidare till Taco mys hos mamma :) Det var fullt hus där idag, mamma, vi fyra,Martin, Ronja, Vincent, Kerstin, Mikael , Anna och Clara. Mysigt att avsluta dagen med dem. Nu ligger vi helt utslagna i sängen och bara vill sova MEN vi har visst en dotter som inte känner det samma om den saken. Hon klättrar just nu för fullt i vår säng PUST!!
Så njut alla som inte har små barn eller har lyckan att ha barn som vill sova på kvällar och nätter!
Natti Natti

Av Sofi Géewe - 6 oktober 2015 20:18

Så blev man lite förkyld också såklart, tillhör ju hösten och dagis. Är förvånad över att vi inte blivit det tidigare pågrund av alla nya dagis baciller.
Jag och Lilly har varit dåliga i några dagar men nu börjar vi se slutet på eländet. Vi är hemma imorgon för då är vi lediga men sen är drt dagis och jobb dags igen :)

Lilly har varit så uttråkad och arg för att hon inte fått gå ut så hon ville ha skor på sig inne . Vad gör man inte för husfriden; )

Nu packar jag för fullt här hemma, det är så sjukt mycket att packa fy. Har gett mig på vinden nu också. Där finns det mycket att rensa kan jag lova.

Ska måla klart mina sängbord också en sista strykning och sätta de nya handtagen.
De blir jätte fina :)

Av Sofi Géewe - 1 oktober 2015 21:01

Det blev visst målar studio i vardagsrummet ikväll. Skulle bara målet sängbord men det blev visst lite mer. Fint med grått ju :)
Milons rum har inredning i svart och vitt vilket jag börjar bli trött på men möblerna är väldigt bra och inte så gamla så de får nytt liv istället. Ny kulör och nya handtag får Det bli också.

Rörigt värre :)

Det är ju farligt att sitta stilla en hel kväll menar jag. Är för trött för de för då somnar jag. Ska faktiskt bli väldigt skönt med en jobb fri helg nu. Var länge sedan. Längtar efter två mornar med min man och barn. Sovmorgon blir det ju aldrig längre med småbarn men alltid skönt att inte behöva stressa på morgonen.

Imorgon börjar jag jobba klockan elva så då hinner jag och Lilly åka till huset innan jobbet och titta. Det har kommit upp kakel i köket nu som ska fogas imorgon, och alla lister och foder är på plats. De sakerna gör så mycket. Snart klart :)
Får ont i magen när jag tänker på att det är två veckor kvar tills vi ska flytta in!!!
Inte redo för det..

Efter jobbet imorgon ska vi på födelsedags kalas hos Lina. Mat och vin har utlovats :)
Gott och trevligt.

Nu blir det Inte Ok på kanal 3. Jätte roligt ju.

Sussa sött

Bilder från förra helgens middag :)

Ovido - Quiz & Flashcards