Alla inlägg under februari 2013

Av Sofi Géewe - 26 februari 2013 21:21

Lilla sötnosen har inte haft någon ferber idag. jätte skönt så imorn är vi tillbaka :)

24 timmars feber eller nått i den stilen. Bra att det inte blev mer än så.

Idag har vi spelat mer spel, badat, gosat i sängen, klippt Milons hår, han har bakat bullar.

En mysig dag med hosta och snor ;)

Milon snorklade lite i badkaret. Väldigt söt.

 


Fina bullar

 

     

Mysig fika med mina killar.


Jag hann med att städa och organisera lite i pysselrummet också. Det behövs verkligen för fy vad jag stökar till. Saker överallt visst. Men fina saker :)

Fixade en ny låda med till fina papper. Den med rosor och fina saker på.

Jag köpte lite nya vita boxar när jag och Lina var på Ikea här om dagen. Det blev bra :)

     

  

Fixade till ett skal till mamma som ligger och torkar nu. Får se om det kommer att hålla.

Fint blev det iallafall tycker jag :) Blommor såklart.

Det finns ju inga skal till hennes mobil knappt, inga roliga. Då får man försöka komma på nått själv.

 


Jag och älsklingen har ätit lite sallad precis. Det blev sen mat idag för jag var på Zumba. Lika kul idag med som alla andra gånger. Skönt  nu när jag håller på att lära mig stegen lite bättre då kan jag ta i lite mer och bli ännu svettigare :)

Nu kommer jag inte kunna var med på jätte länge för jag jobbar när det är :(


XoXo

  


Av Sofi Géewe - 25 februari 2013 21:46

Det blev en mysig spelkväll med lilla sjuklingen och min fina man.

Milon fuskade bara två gånger, framsteg ;)

       

Imorn blir vi hemma med så då lär det bli mer spelande :)

Så har jag lovar att att vi ska läsa lite Alfons med.

Det blir mysigt trots allt. Mormor skulle nog komma och hälsa på lite med innan jobbet. En liten snabb kaffe och en spelomgång får hon :)

Nu ligger jag och älkling i sängen och ska sova.

Natti Natti

Av Sofi Géewe - 25 februari 2013 12:50

Vi har haft en jätte bra helg. Lugnt ock skönt med ändå fullt upp med roliga saker.

Kul som vanligt hos Lina och CO i lördagskväll.

Fullt ös, med benämning på fullt, haha.

     

 

Våra coola män ;)

Vi orkade inte gå hem den här gången så det blev taxi. Latmaskar :)

På morgonen när vi vaknade, eller ja förmiddagen va det. Klockan tio, helt sjukt att Milon sov så länge då fick jag och Milon frukost på sängen av vår underbara älskling. Så såg vi på Sammys ävenyr 2 och myste alla tre.

Vi latade oss massor.

En viss person var så bakis så det blev tom pizza i sängen till lunch, hehe. Jag var duktig oc höll mig från det.

Snygg och bakis :)

 

Sen kom gänget och lekte och fikade. Lina och jag åkte en sväng till Ikea och köpte lite onödiga saker :) Det är vi bäst på.

Såhär fin blev sängen med nya sängkläder.

 

Vi hitttade ett väldigt fint kakfat som jag mste ha tror jag. Får nog åka snart igen och köpa det :)

 


Elon har varit här idag och pratat skit och ätit lunch.

Jag lagade kyckling wok och ris. Det var jätte länge sedan jag åt det, var gott faktiskt.

Måste göra räkwok någon dag det blev jag väldigt sugen på.


Minn lilla älskling är lite varm idag. Han har varit snorig ett tag nu ju så det kommer väl kanske nu att han blir sjuk.

Inget kul med feber. Han är lite mellan nu så man vet inte riktigt om det blir nått.

Han är jätte rastlös nu, försöker tvinga han att ligga och slappa och ta det lugnt med det är ju inte det lättaste.

Han är iaf nerbädddad i sängen framför en film nu

 



Av Sofi Géewe - 23 februari 2013 16:11

Sitter i Milons säng och tittar på när han och mormor spelar Skylander.

Han är rätt inne i spelat kan man säga. Han tycker inte mormor är så bra men att han ska lära henne så hon blir bra säger han. Hahah rätt söta. Får väl se när han blir arg på henne. Känns som att det är nära.


Igår träffades vi en snabbis och fikade lite och var på leksaksaffären och köpte present till Emir.

 


   

 


Igår var jag på världens hemskaste pass, kan knappt röra mig idag. Trappen är ett helt äventyr att ta sig upp och ner i. Fruktansvärt, jag har aldrig har sån träningsvärk som idag, fy vågar inte tänka mig hur det kommer vara imorn. Som tur är har vi inget planerat då så jag kan ligga i sängen orörlig hela dagen ;)

Men det ska tilläggas att jag bangade inte för dagens tränigs pass. 1,5 timma av massa rolig träning. Zumba är verkligen kul man tänker inte alls på att man tränar.


Ikväll är det familjen Tonström/ Lindgren  som står på agendan. Vin och mat hemma hos dom :)

Mysigt, och väldigt roligt. Vi har alltid väldigt kul så det blir det garanterat idag med.


Iåg smällde vi i oss godis, mmm. Man måste få ha en godisdag i veckan. Klarar mig inte utan godis.

 


Vi fick massor fina saker av mamma som hon handlat till oss, vi är verkligen bortskämda. Jag fick en jätte fin kimono i rosa ( självklart ) med massor fina mönster på. Rosa solglasögon, två mobilskal, en sharong.

Och detta underbara Kosta Boda läppstift som är samma serie som läpparna jag fick i 25-års present.

Ska nog sätta upp en hylla i badrummet som jag kan ha hela serien på. Lyxigt.

Älskar det.


Milon och Tias fick också massor fint. Tias fick en absolut vodka vanilj, mmm. Den ska jag nog låna lite av, han kan ju få låna min kimono ;) 


Nu ska jag försöka resa mig upp och byta kläder och sätta på mig lite smink.

Trevlig kväll



Av Sofi Géewe - 21 februari 2013 18:52

Nu är jag LEDIG, åh vad skönt. Flera dagar i rad.

Imorn ska jag mysa med min lilla son. Äntligen. Känns som att jag inte har vart hemma och träfffat honom nått i veckan. Kommer hem så sent och han somnar tidgt. 

Han är lite förkyld imorn så han behöver vara hemma och kurera sig. Han ska på kalas på busfabriken på lördag så då måste han vara redo och pigg :) Hoppas att han inte blir sjuk lilleman.


Idag har jag målat stolar igen. Den turkosa är klar med nu. Om inte den med behöver en strykning till.

Men åhhh vad cool den blir. Jag tycker det är så rolitg att höra folks komentarer när den står i butiken. Dom flesta tycker den är väldigt häftig och vissa förstår inte hur jag kan förstöra en så fin stol.

          

 

f<ick köttbullar när jag kom hem idag. Min man har fått laga mycket mat i veckan så jag antar att jag får ta igen det i helgen. Ska laga fläskfilé och nytt gott med kycklingfilé också. Någon god soppa kanske.

Får Milon bestämma mat i hegen blir det väl kina mat någon dag. Vi får se helt enkelt vad det blir av det.

Ska vilket fall som helst bli mysigt med helg med mina finingar.

Längtar till mitt träningspass på lördag, ska bli jätte kul.


Mamma och jag har bestämmt att vi ska till London snart. Längtar. Då ska det shoppas gärnet. Får se om det blir bara över dagen eller om det blir ne natt. Har ju väldigt svårt att sova utan min underbara man, så hmm vi får se.

Hoppas vi hittar några billiga resor iaf. Ska bli kul att få visa henne nått för en gång skull, annars är det alltid tvärt om känns det som.

Vi ska åka helt bagage lösa iaf. Så man kan handla så mycket som bara går :)

Får väl ha en mascara och en tandborste i fickan kanske ;)

 


Hittade så mycket fina rosa saker idag sm jag vill ha. Farligt att nät låtsas shoppa ;)

 

   

 


   

Skapligt cool verktygs låda. Den skulle passa mig fin fint.

Säkert jätte billig...

Kanske kan måla alla skaft på våra befintliga verktyg, hihi. Tias är ju ändå färgblind så det är ju bara att säga att dem är grå ;)

Riktigt manligt grått ;)


Nu ska jag gå och pussa min lilla som godnatt för nu är det dax för nattt.

 

Av Sofi Géewe - 20 februari 2013 14:42

Äntligen har jag fått se min kära mamma och krama på henne   

En riktig pepparkaka var hon, jätte brun och fin. Konstigt vore det annars kanske , hih.

Det var så skönt att få kramas med henne, två veckor utan henne är alldeles för långt, blir värre när man vet hur långt borta hon är.

Jag fick ett jätte fint armband. Ett Pandora :)

Älskar det.

Hon kommer hem till oss på Lördag efter jobbet, mysigt. Då får vi träffa henne lite längre än bara en stund på jobbet.

Skulle aldrig klara mig utan min underbara mamma, hon är det bästa som finna.

Knäppisen börjar jobba redan imorn igen. Jetlag släng dig i väggen tycket hon.;)

  Lördagen är räddad :)


Min stol börjar bli färdig nu, kanske får bli en till strykning tyvärr men det får man ta när man väljer så härliga starka färger.

Fint blir det iaf...

     


Nästa stol är redan på G. Den blir också målad i en väldigt stark färg, turkos.

Den kommer bli läcker med när den gröna lasyren är historia.

 


Sillan och jag fick hem våra skal igår. Massa roliga. Jag har en liten skal fetisch tror jaf ;) Som jag nu försöker smitta va på Sillan, går väldigt bra för det slutade med att hon bestälde fler än jag :)

Titt vad mycket fint, Prima Hong Kong kvalité.

 

Idag blir det nog en lugn kväll efter jobbet. Kanske en promenad om jag orkar. Annars lite pyssel i mitt fina rum kanske.  Och lite skilda världar borde man kanske festa till det med, onsdag och allt. Mmm ett glas vin skulle sitta fint med. Ja jo den här kvällen kommer nog lösa sig fint den med ;)


Nu ska jag fylla på lite färg i hyllorna.

Puss

Av Sofi Géewe - 19 februari 2013 21:40

Imorn kommer jag ha sjuk träningsvärk känner jag, vill inte tänka på hur det kommer bli på torsdag..Kära hjärtanens.

Det var såå kul på Zumban. Det tänker jag verkligen försöka träna minst en gång i veckan. Den här blir det två gånger, har bokat ett pass på lördag med. Det är 1,5 timme. 30 min Zumba, 30 min Afro och 30 min Core. Ska bli jätte kul. Snacka om att jag kommer vara helt slut då.



På lördag ska Milon på kalas på Busfabriken. Emir fyller år, Milon´s bästis :)

Han vill absolut inte att mamma eller pappa är med på kalaset den här gången. Han är för stor säger han, hahaha.

Hoppas att vi kan träffa Lina, Jesper och barnen lite med i helgen. Länge sen vi sågs allihopa.

Vi kan ju inte bara vara ute och gå, vi måste ju vara onyttiga med och dricka vin :)


Idag har jag varit och köpt ännu fler stolar på lunchen :)

En ful pinnstol som nu håller på att bli en jätte fin stol. ROSA såklart.

Imorn ska jag måla den en gång till, sen ska jag börja med en till som ska vara i någon annan stark färg. Har inte bestämt vilken men jag ska nog komma på nått :)


Idag var Milon hos kusinerna Clara och Jack och faster Lina. Han åt dom ur huset och lekte :)

Han fick en jätte fin bok av faster. En Blixten bok såklart :) Snällt.


Efter träningen tog jag en efterlängtad dusch och en skön bastu. Älskling hade satt på den så den var varm när jag kom hem. Det var väldigt skönt.  Vi har faktiskt bastat några gånger sen vi flytta in. Man lär väl sluta med det om ett tag, nyhetens behag antar jag. Ingen av oss är bastu fan direkt så det kanske slängs ut i framtiden istället.


Jag har blivit beroende av ett nytt spel på min telefon. -Vem är jag?

Jätte kul. Ni vet det här spelet när man med hjälp av frågor ska försöka lista ut vem den andra spelaren är.

Vem där? heter det väl i "vanligt spel"

Ladda hem den appen!!!





Av Sofi Géewe - 18 februari 2013 22:30

Dagen började med att min lilla Lasse gjorde mig väldigt stolt.

Han frågade mig om pyssel. Han skulle köpa saker till sitt barnbarn. Han stod tom och bläddrade i Panduro katalogen :)

Hur stolt kan man egentligen bli över sin chef.

Påskpyssel och vattenfärg letade vi efter :)

 


Var och köpte två stolar på lunchen idag som jag ska göra iordning.

Jätte fula ockra färgade.

Dom ska bli vita nu med lite fin decopage på tänkte jag. Vi får se.

En är grundmålad ni iaf. Det tar ju sin lilla tid. Har klippt till massor fjärilar här nu som jag funderar på att sätta på.

 

Är sugen på att börja renovera lite möbler, så om någon har nått gammalt som behöver ett nytt liv så säg till :) 

Eller önskemål om någon fin möbel.

Har en jätte rolig idé om en mat grupp som jag bara måste göra. Så imorn får det bli lunch shopping igen :) Bäst att börja när man har idéerna färska.  Hoppas jag att jag hittar det jag söker och så ska jag blanda massa roliga kulörer med :)

KUL    


Idag lästa jag och Milon Lotta på Bråkmakar gatan innan han skulle sova :) Mysigt att ligga i sängen och läsa när man jobbat hela dagen och inte sett honom. Det värsta med att joba till sex är att man inte hinner med honom nått.

Imorn jobbar jag med till sex sen ska jag träna vid sju så då blir dte önnnu mindre :( Får sittta som en igel på honom i helgen.

Älskling satte upp en tavelhylla till Milon´s Skylanders igår. Jätte fint.

Dom ligger ju överallt annars dom där gubbarna.

 


När han somna tog jag en promenad med Lina. Jätte skönt var det. Lite kallt först men vi pratar så mycket och gick fort så vi fick up värmen. Vi gick i Vimanshäll, gud vilka stora och annorlunda hus det ligger där. Inget ställe jag själv skulle vilja bo på men det finns många hus man gärna skulle vilja ha.

Mysigt att man hinner träffa sin kära vän en sväng på kvällskvisten   


Nu är det sängen som står överst på liten, fy vad trött jag är.

God Natt


ZzZzZzZzZzZzZzZzZz



Ovido - Quiz & Flashcards