Alla inlägg under januari 2014

Av Sofi Géewe - 30 januari 2014 17:34

Igår var en händelserik dag. Full fart hela dagen :)
Det började med blod prover på kvinnohälsan. Inte så roligt men jag klarade det utan tårar iaf ;)

Sen träffade jag Elon för lunch och en massa girl talk.. Rolig :) vi förberedde oss inför kvällens stickkurs.
Sen blev det provkörning av en bil som Tias tyckte jag skulle ha :)
Impuls par som vi är så är bilen nu vår haha. Jätte roligt att äntligen få byta. Den största bilen jag sett haha. Inte en tant bil iaf :)

Igår var ju också vår stickkurs :)
Jätte roligt, hihi.
Tant Sofi & Tant Elin :)
Hemläxa till nästa gång blir att sticka en sjal. Jag valde grått garn med paljetter i. Sofi garn :)

När man kom hem låg ju glossyboxen i brevlådan med :)
Roligt. Älskar nr den kommer. Måste hem och prova det sista :)

Jobb en halvtimma till sen blir det dunder mys med mina killar
<3

Av Sofi Géewe - 28 januari 2014 20:30

Milon har med sig en kompis hem efter dagis idag och jag tänkte att dom skulle få lyxa lite till maten med lite onyttigt! Pommer, lökingar och korv. Dom är som två tanter när dom är tillsammans, pratar ovavbrutet och flamsar hehe.. Så jag satte mig i soffan istället så fick tanterna vara ifred med allt sitt tjatter..

När dom nästan har ätit klart kom Milon till mig och frågade -mamma är det fläsk i korven? Ja absoliut hur visste du det svarade jag ( tyckte att det var ju duktigt av honom att veta det). - Emir  äter bara det. Jaha vad konstigt tänkte jag, det är ju inte så vanligt men det kanske är nått han fått för sig. Då kom min lilla son springandes tillbaka och sa - Neej mamma! Det är ju det han inte får äta för sin mamma han är ju från Bosnien!!

Helvete också dååå!! Han är ju muslim!! Det kom ju inte jag ihåg!! Nu är man rökt kära nån, stackars barn. Tänk om det blir som Meet the Foockers filmen att barnet bara ligger och kräks när han kommer hem nu för att hans mage inte är van vid det.. Kära nån!! Nästa gång blir det pannkakor!!

 


Har spenderat hela min dag i soffan, framför massor gamla avsnitt av  " Familjen Annorlunda".

Jätte roligt tycker jag.  Önskar att man hade det så i sin gen familj. Dom är så mysiga mot varandra syskonen emellan, och dom hjälps åt hemma utan en massa onödigt bråk för föräldrarna har ett så härligt lugn i sig. Verkar inte hettsa upp sig på små saker som så många av oss andra. Lite mjölk här och där och kladd och lera spelar inte så stor roll det är ju faktiskt bara att tvätta.Härliga familje utflykter som inte kostar pengar, man tar vad man har hemma gör lite picknick och drar. Det är vi dåliga på, fyy!! Önskar man var bättre på det. Vi ska bli bättre på det!! Har t.om börjat med en lista på saker någon i familjen vill göra fast vi aldrig gör.

Man borde umgås mycket mer hela familjen än vad man gör. Eller iaf saker som alla kan följa med på om dom vill.

Att vara förälder är trixigt ibland och det är bra att kunna lära sig av varandra :)


Min man har varit så duktig de senaste dagarna. Han håller på gärnet nere i källaren och grejar med barnens rum. Han gör om och fixar. Ibland är dte ju så att man behöver bo ett tag för att veta vad dte är som inte blev bra. Och i denna familj är vi ju bra på att göra om lite ;)

Milon hjälpte till i en minut ungefär tror jag..

 


Imorgon blir det kvinnohälsan för att ta massa blodprover, ursch. Man kunde ju tro att jag skullevant mig lite nu efter alla nålar jag fått i mig men NEJ. Lite bättre har det ju blivit, jag känner mig inte så nervös. Det går säkert bra. Ska ju föda barn snart så det är bra att vänja sig med smärta. Inte för att det finns nån smärta man kan jämnföra med det men ;)


Nu blir det soffhäng med min man om han kan slita sig från källaren det vill säga ;)


KRAM


Av Sofi Géewe - 26 januari 2014 22:05

Tias och jag hade en väldigt skön förmiddag, först stor frukost på Söderköpings Brunn sedan kollade vi in lite bebis saker. Svårt att välja vagn, speciellt när man inte vill ha samma ;)
Min favvo är den här Emmaljunga
( än så länge iaf ) inte med denna sufflett dock.

Söt liten shopping sidokorg tyckte jag. Perfekt eftersom att man alltid har för mycket saker ;)

Tias fastande för denna fula sak ;)
Han måste ha det dyraste hmm!!
Väldigt spacig hehe..

En söt baby sitter ned vibrator, många melodier och olika gung sett. Den kan säkert mata bebisen också ;)

Nu kollar vi på bridesmates hihi rolig film.
Imorn blir det sängläge hela dagen :(
Kram

Av Sofi Géewe - 25 januari 2014 21:57

Milon åkte till farmor idag och skulle sova tills imorgon så jag och min man blev själva och passade på att ta en tur till Söderköpings brunn. Vi har det jätte mysigt här. Vi har bubblat bubbel pol, slappat, ätit en hel massa och bara njutit <3 druckit vin också såklart, jätte bra vin för mig ingen huvudvärk imorgon :) dom hade faktiskt ett rätt gott alkoholfritt vin här. Vi har suttit framför brasan och haft det mysigt <3

Lilla Milon och farmor skulle gå på bio, Bamse. Sen skulle dom köpa hem mat och mysa hemma :)
Han ringde för en stund sen och sa god natt. Vi får väl höra imorgon hur han haft det när han har tid att prata ;)

Kram

Av Sofi Géewe - 24 januari 2014 15:13

Sitter ute på trappan och tittar på Milon innebandy match och njuter av snön :) mysigt när det inte är så kallt. Kanske dock räcker med snö nu tycker jag nu är det tillräckligt.

Idag har vi varit en snabbis på tornby och bytt mina skor som gick sönder direkt. Men nu har jag nya igen :)
Vi träffade mamma också en stund och åt fet lunch tillsammans på Max.

Glass monstret med choklad överallt :)

Nu är vi påväg till Gusum, Tias har kommit på att vi behövde trummor. Hmm det håller jag inte med om kanske ;)

Imorgon ska Milon vara med sin farmor, dom ska gå på bio och se Bamse sen ska han följa med henne hem och sova över. Han är väldigt peppad, längtar <3

Jag ska vara ledig hela helgen, underbart. Vi passar nog på att gå ut och äta imorgon när vi blev själva, jätte mysigt :)

Nu ska jag kolla på vägen.
Kram

Av Sofi Géewe - 21 januari 2014 19:48

Längtar så fruktasvärt mycket tillbaka till London.

Vi hade det så mysigt där jag och min älskade man. Underbart mysig resa med mycket skratt.

Hoppas verkligen vi kommer tillbaka dit snart. Min önskan är att vi kan åka när min man fyller jämt snart. Möta våren i London vore en perfekt födelsedag ( enligt mig ) hihih.

  

           

Av Sofi Géewe - 21 januari 2014 16:44

Hur hemsk var inte denna nyhet då, fyy!!

Helt plötsligt kändes det sådär över att vara gravid ;) hehe. Fick ju iofs en stor klump förra gången på över fyra kilo så det kanske går det där med ;)

Idag är det rätt lugnt på jobbet, finns som alltid nått att göra om man vill men vill man inte idag så kan man titta på dom andra när don jobbar ;)
Har målat upp lite färg prover till målare iaf. Roligt när man skälv får bestämma annars får dom måla upp prover själva ;)

Letar och letar tapet till Lill prinsens rum. Han vill såklart ha spindelmannen eller Hulken, men sånt är ju det fulaste jag vet att h hemma hos mig själv. Jag vill ha lite mera stil rent än så.. Tycker om den här tex. Med vitt och grått till.

Hans rum behöver verkligen en uppfräschning, det har blivit fula sprickor och fläckigt vid sängen. Är lite sugen på att ta bort allt svart kanske.. Vi får se vad det blir. Det lär bli en lång diskussion med båda mina pojkar när det är dags hehe..

Inte så långt kvar på jobb dagen nu, när jag kommer hem blir det tårta :) Timpa fyller idag och Robin fyllde i fredags men idag kan förhoppningsvis alla vara hemma så vi kan fira lite.

Av Sofi Géewe - 20 januari 2014 08:56

Så var det tyvärr måndag idag igen :( känner mig inte alls peppad för att jobba när det är så skönt att vara hemma och vara ledig..
Men men det är bara att köra gärnet fyra dagar nu sen blir det ledigt igen :)

För stackars Milon gick det inte alls bra på innebandy träningen igår, han grät och var alldeles förstörd så vi fick åka och hämta honom :(
Han kände sig lite ensam för att han inte kände någon.
Men vi gör ett nytt försök nästa vecka då ska jag vara med och titta och heja så kanske det går bättre.

Väldigt söt var han i sin mundering iaf vår lilla spelare :)

Idag ska jag anmäla mig till en stick kurs :) jag fick hem papper i brevlådan om att det skulle börja en den 29 januari. Jätte roligt ska det bli :) får se om jag har några av mormors stick gener i mig :)

Dags att inta jobb golvet.
Kram

Ovido - Quiz & Flashcards