Alla inlägg under oktober 2013

Av Sofi Géewe - 31 oktober 2013 14:50

Längtar till Helgen <3
Längtar efter att inte jobba och bara mysa med mina killar.
God mat ska det bli, fläskfilé och potatisgratäng. Det ska också bli efterrätt :)
Mugg Kaka. Hittade ett recept och det såg ju sååå gott ut.

Tänkte att jag skulle försöka hitta på något roligt med ev. Annars blir det bara lugnt med film mys och lek.
Är lite sugen på Kolmården men det lär väl vara några fler som har den idéen när det väl är öppet kan jag tro.

Skönt att min hemska morgon är över. Hatar sjukhus, fyyy!!
Nu blir det vänta i fyra veckor på provsvaret. Ska försöka få vår IVF läkare att ringa och tjata lite så kanske det kan gå lite snabbare ;)
Vill ha det klart bara så man vet.
Världens bäst man var ju med hela tiden så då blir jag lugn <3 så lugn man kan bli iaf. Snart får jag vara hans stöd <3 när det är hans tur att lägga upp sig ;)

Nehe dax att jobba lite kanske.
Och måla hyllan :)

Kram

Av Sofi Géewe - 31 oktober 2013 07:56

Här är vi tråkiga och firar inte Halloween. Kanske något man borde börja med till nästa år, en halloween fest :)
Milon vill klä ut sig nån Star Wars gubbe idag, hmm försöker förklara att man ska vara spöke eller monster ju.. Men men.. Bara för att reta sin mamma tog han nu den dräkt som är minst läskig, spindelmannen :) sötisen <3

Dags för jobb. Längtar till kvällen <3
Kram

Av Sofi Géewe - 30 oktober 2013 22:22

Dags att sova igen då.
Det blev inte mycket nyttigt gjort här hemma idag för mig :(
Tog mig ett långt bad och gjorde iordning mina naglar. Skönt med lite fix tid. Nu sitter jag i sängen och ser lite Skilda Världar men borde nog stänga av nu så min stackars man slipper titta, inte hans favvo program kan man säga.. Mer åt det värsta. Han klagar på dåliga skådespelare, förstår inte det som är ju jätte duktiga ;) Lilla Morgan är ju faktisk med i Mc Donalds reklam, dock vara rösten men haha.

Imorn blir det en hel dag. Sjukhuset först IGEN :( sen jobb till klockan sex. På kvällen blir det Gina Tricot med Lina, Marina och många fler :) Kul.

Kanske blir ett glas av världens godaste vin med världens finaste man imorn kväll också <3

God natt

Av Sofi Géewe - 29 oktober 2013 21:15

Vilken arbetsledare jag är va ! ;)

Fick alla andra att göra saker och själv tog jag en kopp kaffe när jag tittade på deras fina arbete ;) Fanns ju inget kvar till mig då, hihi.

Skämt åtssido, idag  var vi riktigt duktiga på jobbet. Vi fick upp lite hyllor och jag plockade in i dem och städa undan lite. Vi körde järnet allihopas <3 Tre dagar kvar att styra innan min arbetsvecka är slut!

Tänkte att jag skulle hinna med en hel del. Måla om en fin hylla jag köpte idag, den är i ek. Jag ska måla den vit med grå laserade hyllplan tänkte jag. Har provstrykigt den idag så vi får se hur det blir.   Älskar mina loppisfynd, det är mycket roligare att ha istället för ikea möbler som alla andra har när man bor i en" ikea stad". Ännu roligare när man sätter sin egna prägel på de. Ska försöka måla sängborden också, iaf ett så Tias får ett, jag snodde ju visst hans till Tiffany´s nya rum. Inte så snällt av mig kanske.... Bäst att lösa det först kanske. Får väl måla rät många strykningar på dem tyvärr tror jag. Från blått sprutlackerat till vitt brukar bli lite arbete. Men fina ska de bli :)

Kort kommer imorgon på alla mina projekt.

Det är fullt på jobbet med alla mina saker ;)


Innan jobbet imorgon och på torsdag blir det sjukhuset :(

Hoppas dom inte hittar något fel på mig när dom ska in och leta cellförändringar. Det räcker med att behöva vänta på svar första gånfen och fyyy så mycket värre när man måste göra det igen.  Sånt man inte själv har kontroll över är alltid jobbigt.


Nu ska jag göra ingenting :)

KRAM

Av Sofi Géewe - 29 oktober 2013 20:30

Sitter och letar efter lite roliga utbildningar.

Har ju NOLL efter gymnasiet så det vore ju bra att skaffa sig något annat.

Färgsättare är ju självklart en dröm, MEN icke så billigt att bli färdig.

Hittar mycket roligt som jag gärna skulle vilja ha från NSC hemsida.


Denna fina lilla låda skulle vra en dröm att få.. Endast 13 995 kr, hmm...

En färgkarta med glansiga prover, ger ett helt annan intryck en den vanliga matta kartan.. Vill självklart ha den med ;)

En bok om färgsättning :)

Så om någon känner för att ge mig en liten present, gå bara in på nsc hemsida och skicka på ;)



Av Sofi Géewe - 29 oktober 2013 11:36

Min söta lilla son låg och myste med min gamla nalle igår kväll när jag skulle lägga mig. Sött, vilka minnen Jag & Nalle mot världen hihi <3

Nu är jag på jobbet men ska snart ta mig en liten tur till Ikea och köpa en bokhylla. Skönt att se nått annat några minuter.

<3

Av Sofi Géewe - 28 oktober 2013 20:15

     Jag vill inte jobba när nästan alla andra i familjen är hemma och har lov. Fuskigt ju!!

Så ska man jobba till 18.00 med varje dag. Min kalender är redan fullproppad med veckans ToDo :(

inga roliga saker tyvärr.


Idag har det varit en jätte mysig dag. Har hunnit med en hel del, roliga och tråkiga saker.

Väldigt mysigt var det när Kerstin och Liam kom <3 Dom stannade på fikade och lekte. Mamma kom också efter jobbet och var med och fikade. Det har varit jätte roligt att  ha haft Clara här några dagar, hoppas hon kommer snart igen.

Jag gjorde lite våfflor till fikat.

   


Jag och Milon var på Tias jobb och fikade i förmiddags.

Milon hittade som  vanligt alla märkpennor i fina färger. Idag gjorde han såå fina teckningar.

   

Nu sitter vi och myser i soffan. Jag och Tiffany tittar på Tonnårsbossen.

Sjukt program. Jag vill också shoppa för 40 000 kr i månaden ;)

Tiffany har redan bestämmt att hon ska vara med i det när hon  är tonnåring, tror jag håller mig borta den månaden kan jag säga... Hela huset skulle iofs vara fullt med Vicktoria Secret saker ;)

Hon med alla hennes body mist´s


Ha en trevligkväll.

KRAM




Av Sofi Géewe - 27 oktober 2013 21:50

Vi missade ju Så mycket bättre igår så vi skulle se det nu MEN vårt internet är verkligen inte vad det borde vara!! För så mycket pengar tycker man ju det borde fungera men icke... Vi kollade 40 min innan det pajade helt :( får se klart i morgon då fungerar det säkert igen.
Tjejerna sitter i köket och spelar monopol. Mysigt att dom har så roligt ihop tycker jag <3
Så här snygga var dom igår kväll!

Idag blev det ansiktsmask istället.
Söta va!!

Milon och tjejerna har bakad lite idag.
Cupcakes :)

Annars har det varit rätt lugnt. Var och hittade lite julklappar på lager 157 förut och byxor till Celinne som var med.
Längtar till julafton, inte så långt kvar nu ;) snön kommer säkert snart med så då går det ännu fortare.

Imorgon är jag ledig. Tror kanske jag ska ta en sväng till Engströms bil och titta lite. På eftermiddag kommer Kerstin och Liam och fikar och hämtar Clara. Mamma kommer också efter jobbet och träffar oss alla <3 Mys.

Nu ska jag titta lite mer på Partaj sen blir det att sussa snart.
Kram

Ovido - Quiz & Flashcards