Alla inlägg under december 2015

Av Sofi Géewe - 29 december 2015 16:05

Julen är över och den har varit jätte lugn och härlig med familjen. Som tur är finns det fortfarande lite lediga dagar att njuta av.
Vi har som vanligt ätit alldeles för mycket, fått sååå mycket fina klappar till oss och framförallt till barnen. Äntligen hunnit umgås lite utan att styra med huset, det behövdes verkligen en paus från allt.

Jag fick massor fina klappar, bla en ny telefon så bilderna lfrån jul ligger på den gamla telefonen.
Alltid kul med ny telefon, man behöver börja om lite ibland med allt skit man har i dem.

Tack allihopa som gjorde alla juldagarna så bra :)

Nu ser vi fram emot en rolig nyårsafton OM alla håller sig friska tills dess ;)

Av Sofi Géewe - 22 december 2015 22:03

Äntligen några minuter i soffan innan det är dags för en biltur för att hämta Celinne. Jag har städar och plockar som en tok. Finns lixom ingenstans att lägga saker än, ingen har fått sin rätta plats. Känns som att jag bara flyttar runt allt. Ska bli skönt att få tillbaka sin garderob och slippa alla julklappar i den snart. Det är trångt :)

Igår kom lite julklappar, en jätte korg med blommor med bud och champagne och choklad av Hjältevadshus. Trevliga killar det där :)

Imorgon blir det äntligen lite jul mys och julstreswen börjar lägga sig :)
Lasse och Lida kommer på besök nt lunch och på eftermiddagen kommer äntligen fasters lilla kille och hälsar på med sina fina föräldrar såklart. Saknar dom.... det är inget kul att bo så längtar ifrån varandra men dock blir der desto roligare när vi ses :)

Vi ska äta rökt lax, spela bingolotto och paketleken. Dricka glögg också såklart ja :)
Vi har fått två i julklapp, den ena har Tias fått av mina konkurrenter så den får han väl dricka själv ;) den andra av en av mina anställda som han gjort själv. Blir spännande av prova, inte dricka för mycket av den iaf för det står 35% på den haha.

Ska hinna göra mina naglar imorgon också på förmiddagen. Var sjukt länge sedan men nu var det dags kände jag. Ska bara komma på vad jag ska göra..

Nu blir der biltur.

Natti natti

Av Sofi Géewe - 20 december 2015 20:50

Nu börjar julen närma sig och fick pysslar här henna för fullt. Idag har Milon och Tiffany bakat pepparkakor och vi har fixat med julgran. Även lite mer klappar har blivit inslagna :)

Häromdagen hade vi jullunch på jobbet för över 100 målare, maten var jätte god och allt blev lyckat. Kunderna verkade vara mätta och glada :)
Tack alla som var i blandade och gjorde dagen så bra. Min favvo pensionär var med och fixade och fick en alldeles speciell namnskylt så ingen skulle köra för mycket med honom hehe.

Nu sitter vi och myser framför julfilmen Elf, den är ju så kul haha :) SE DEN!!

Av Sofi Géewe - 15 december 2015 22:31

Pixies lilla kök börjar bli klart nu. Det blir jätte fint. Sedan är det Lillys som ska hinnas färdigt också. Färgen tog visst slut så måste ta hem lite mer :) hennes ska ha guld detaljer och lite mer grått tror jag.

Visst blir det väl gulligt!?

Imorgon är det dags igen då, lilla årliga jullunch på jobbet för ca 140 målare. Blir kul och intressant kan man säga.
Alltid lika spännande att se hur vi klarar ut det :)

Tittade på massor bilder på mina barn, kolla in detta hahahah små kinder. Snäll jag är som gjorde så haha!!
Hon kommer inte gilla detta kort när hon blir äldre tror jag!! Milon tycker det är roligt iaf

Med det snygga kortet säger jag godnatt!

Av Sofi Géewe - 14 december 2015 21:55

Idag har jag och Elon målat på våra små kök till prinsessorna som de ska få i julklapp. Ikeas barnkök är ju så fina förutom färgerna, de är lite tråkiga så nu blir det lite annorlunda :)
Men tid tar det tyvärr, önskar jag hade mer av den varan bara...

När Tias kom hem tog vi en tur till Ikano för jul mer klapp shopping. Alla barn är nu klara, så himla skönt!
Jag är faktiskt färdig me de flesta nu :) Snart redo för julafton.
Har slagit in typ 20 klappar idag också.

Imorgon har jag massor att göra på Jobbet så den dagen kommer bara försvinna iväg! Ska börja med att handla dricka till onsdagens jullunch till ca 140 personer... Sedan rullar det på med förberedelser och annat kul. På onsdag blir vi fullt hus på jobbet, tom Lasse kommer och gäst spelar en stund över lunchen. Blir jätte mysigt.

..................


Mina små barn är så otroligt söta på mornarna när de tittar på tv och myser i soffan.
Fina morgon frisyrer hahah!

Nu ska vi titta klart på en film sedan blir det sängen.

Av Sofi Géewe - 13 december 2015 22:19

En dag i köket blev det idag :)
Mamma kom hit efter att hon sovit klart och vi bakade saffranskaka,lussekatter, ischoklad och lingon kola :)

Barnen tröttnade fort men jag och mamma höll i :)
Tias jobbade på här uppe på övervåningen med allt möjligt, klädkammaren dörrhandtag lampor mm. Nu ser der ut som ett hem även däruppe. Lite kvar men det börjar lika något.
Jag håller mer än tummarna för att det dimper in en hel hög med hantverkare här imorgon bitti. Tror jag ju tyvärr inte men hoppas kan man ju alltid.
Vill så gärna ha ett badrum däruppe nu och det sista av listningen på plats. Doften av avlopp börjar bli lite trist så att säga :/

Lilly har hjälpt oss med allt möjligt här idag... lite skrivning och städning. Duktig tjej :) självklart i lite rosa och tyll med!

Jag är lika trött som vanligt så det får bli sängen snart. Tias sitter och skrattar så han gråter av all bajs humor som är på filmen vi ser på, en mogen karl det där ;)

Hoppas ni haft en underbar helg för imorgon väntar vardagen igen.

Kramar

Av Sofi Géewe - 12 december 2015 14:11

Igår var vi på dagis och tittade på ett väldigt sött lucia tåg. Lilly klarade av att vara med på två sånger innan hon såg sin mamma och började gråta hehe :) sedan fick hon med vara åskådare.
Tyvärr får man ju aldrig ta kort längre men jag smög och tog ett när hon stod själv och lekte iaf.
Hon fick vara en liten tomte.

I torsdags var vi på Milons skola på julbasar. Jätte mysigt :) mycket fika blev det och fiskdamms fiskande.
Milon ville mest leka på skolgården :)

Idag har vi haft storrensning på undervånigen och försökt få bort lite mer flyttkartonger. Så sedan blir det dammig och dammsugning. Trååååkigt!
Nu är vi påväg till ikano, Milon ska handla julklappar och vi lite smått och gott på ikea. Vi lär inte vara ensamma kan jag tro! ;)

På återhörande för nu blir jag åksjuk ;)

Av Sofi Géewe - 9 december 2015 21:15

Idag började dagen tidigt, Tias åkte iväg 05.30 för en tripp till Kalmar. Som tur var somnade jag om en liten stund och vaknade igen 06.30 :) alltid lika skönt när man kan somna om en stund. Som på nätterna när Lilly vaknar och man inser att klockan inte alls är mycket och att då får somna om flera timmar, underbart!
Men upp måste man tyvärr tillslut och mot skolan med barnen. Full bil imorse och alla till olika skolor. Lilly och jag åkte och handlade när vi lämnat de andra. Frukost till fredagens målarfrukost och lite smått till jul lunchen vi har på jobbet nästa vecka.

Klockan 09.15 träffade vi Lasse på stan för frukost och lite shopping :)
Alltid lika mysigt att träffa min Lasse <3
Som ni ser har han fler beundrare :)

Jag är trött på Lillys vagn igen så vi var och provade lite nya. Hittade en favorit :) En britax, kanske behöver ha den tror jag ;)
Lilly tyckte med om den, hon sa faktiskt
- måste ha, eller hahah!

Fotbolls träning idag också när det är onsdag på Pema Arena. Tur att de kör gärnet hela tiden för jag och Tiffany höll på att frysa fast på sidan efter 3 min.
Inte många alls som kör vinter träningen men självklart min son, som avgudar fotboll :)

Nu ska jag slöa i soffan framför filmen chocolate innan det är dags att Sussa.
Imorgon en fullspäckad dag med jobb skola dagis och lucia basar :)
Världens bästa mamma hjälper till och hämtar och passar barn.

Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards