Alla inlägg under september 2014

Av Sofi Géewe - 29 september 2014 21:30

Så fort jag tänker blogga vill inte min lilla tjej att jag gör det, alltid matning eller det lilla kvällsskriket som gör att det inte hinns med när jag väl har satt mig ner för att göra det. Alaa som ammat vet vilken hemsk koma man hamnar i, man blir så trött av det. Eftersom att denna lilla tjej inte heller vill göra något annat så är kvällarna lite dimmiga kan man säga.

Nu ligger hon iaf bredvid mig här i soffan och sover lite.

 


Fick ett roligt besked idag, att jag ska få gå på arbetsintervju på jobbet jag sökte. Ska bli så kul och jag längtar verkligen. Läskigt och spännande på samma gång, men det är ju så det ska kännas när man ska på intervju. Kan inte riktigt förstå att jag blev utagen och ska få gå dit. Skulle jag få et blir det stora förändringar här hemma och min mammaledighet blir betydligt kortare. Men jag känner att skulle så bli fallet är jag redo och taggat till 1000! Håll tummarna för mig!


Idag kom min underbara man hem med massor röda rosor till mig. Han är för söt. Tänk att lite blommor gör en sådär extra glad och lycklig   Vardagslyx att bli bortskämd som jag. Häromdagen var han och Milon och handlade och nör de gick förbi Lindex såg Tias en jacka som hängde där och tnäkte att det skulle vara fin på mig så den köpte han.  Min perfekta  Tyvärr har jag ju så långa armar så jag kunde inte ha den :( Men jag blev ändå jätte glad över att han kom hem med en sådan oväntat sak.

 


I helgen hade Milon fotbollscup, de var jätte duktiga. Han gjorde 10 mål! Det var bra för hans självförtroende, behövs i den åldern. Vi som stod på sidan höll på att blåsa bort, det var storm! Sm tur var märkte inte de små fotbollsspelarna av det dom var alldeles för inne i spelet. Lilly sov sig egenom hela dagen utom de sista tio minuterna av sista matchen själcklart då hon höll på att hungra ihjäl efter alla timmars sömn. Så tyvärr hade jag inte så mycket val än att gå iväg och ge henne mat och missa det sista.


 

Nu är dedn sista fotbollen spelad för säsongen och det är dags för innebandy istället. Hoppas att det går bättre med innebandy denna gång än förra året. Nu känner han alla som är med och så är de lika gamla så det ska nog gå fint. Han längtar iaf och har redan plockat fram sina innebandy glasögon.


Imorgon ska vi till BVC och väga snärtan, gissar på nästan 6 kg hehe. Vi får ju redan börja plocka fram 62 kläder. Shoppa nytt :)Det roliga är ju att man kan köpa massor fina höst klänningar nu och söta strumpbyxor.


Avslutar med En glad och rund tjej!

suddig bild tyvärr, jag försökte fånga ett smile så korten blev inte så bra alla när jag bara satt och klickade hela tiden hehe.

 


Av Sofi Géewe - 24 september 2014 22:45

Idag har vi tagit bebis selfies jag och dockan hehe. Mitt tjocka lilla barn  

 


I förmiddags var vi och träffade Elon på ikea för lite brunch. Väldigt gott och trevligt.

Vi ses alldeles för sällan pågrund av att vi har så olika tider att hämta barnen på. Men förmiddagrana passar perfekt.

Annars har jag inte gjort mycket alls idag, är lite krasslig fortfarande så det blev soffan igen... Stackrs Milon får ta det väldigt lugnt efter lekis på dagarna nu. Tur att han är en lika stor film nörd som övriga familjen och stortrivs när jag vill ligga i soffan och han får välja filmer :) Idag blev det flygplan.


Det var avslutning på fotbollen idag för pojkarna. Föräldrarnavar med och spelade match mot dem. Tyvärr ösregnade det så jag och lillan fick vara hemma så vi inte blir sjukare. Vi missade tydligen när Tias gjorde en rejäl vurpa på planen, mycket synd det hade ju jag vela se ;)

Milon hade med sig ett diplom hem och så hade de fått festis, kakor och kexchoklad. Vi avslutade dagen med pizza också så det blev en riktig lyckodag för Milon.


Nu ligger det två sovande här hos mig, Tias och lilla Lilly som kors i taket ligger i sin vagga. Inatt sov hon hela natten i den. Otroligt skönt att sova ordentligt en natt, inte behöv tänka på vart hon är i sängen hela tiden. Hon sov också mycket bättre, vaknade klockan tre och ville ha mat bara sedan la jag ner henne igen. Lite normala mattider det behöver hon verkligen, annars kommer jag väl få köpa vinterkläder i storlek 110 i vinter ;)


Nu ska jag nog göra de sällskap i sömnlandet.

God natt mina vänner

Av Sofi Géewe - 23 september 2014 16:45

Idag har jag varit och shoppat en overall till Lilly med Lina och Milon. Blev köttbular till lunch på ikea också.  

En jättefin Newbie i gråt overall ble dett. Kunde inte motstå dessa små söta mössor heller såklart.

 

Dom hade fått in så mycket fina kläder nu överallt till småttigar, hade kunnat handla upp halva ikano!

Får nog bli lite klänningar nu när hon är lite större. Så mycket söta strumpbyxor som kommit in nu till hösten med, åhh shoppa shoppa!! ;)


Jag har precis bakad en minisats med bullar så vi hade lite eftermiddagsfika, jag och mina killar.  Snart ska jag till jobbet och vara med på personalmötet, kan ju inte släppa dom helt måste ha koll ;) Inget kontrollfreak jag inte hehe.

Vi ska öta smörgåstårta som jag och Sillan var och shoppade i förmiddags innan allt skvaller börjar.

Lite ångest över att vara borta från min lilla Fideli men det ska nog gå. Sjukt vad larvig man blir med barn nummer två när det gäller att vara borta. Gör lite ont i mamma hjärtat .


Nu blir det en panodil drink så att mitt huvud vaknar till. Börjar bli förkyld, ursch!!!

Av Sofi Géewe - 22 september 2014 21:15

Igår fick vi äran att se vår lilla dotters första leende, så otroligt mysigt.

Vi blev alldeles tårögda båda två. En mysig tid som börjar när man kan få de små att le, man blir alldeles varm inombords.

Tiden går så fort, vår lilla tjej är redan fem veckor imorgon. Fortfarande är det så underbart att bara sitta och titta och lukta på henne.

Idag har jag suttit med henne  sovandes i mitt knä och min älskade lilla Milon tätt intill mig och gosat med dom. Underbara barn! Det är det mysiga med hösten att sitta i soffan med filt och mysa, tända lite ljus.


Nya outfiten köpt av mormor.

 

Stor har hon verkligen blivit, gått upp massor, som ni ser på hakorna ;) heheh.

Redan dags att lägga undan massor kläder som är för små nu.

 


Idag kom vardagn igen och det blev lite tomt är hemma, Tias och Milon åkte iväg till sitt och jag och lillan var hemma. I helgen har det varit fult hus när Martin, Ronja och mamma varit här :)

Vi har ätit massor god mat och varit på stan.

Mamma och jag drack det godaste rödvinet, det måste ni köpa!

Som ni förstår på flaskan köpt vi det lite för att den var så fin hehe men också för att det lät gott.

Martin och Ronja gosar med Lilly
 
 
Nu blir det film igen och mys me min älskade   
Av Sofi Géewe - 20 september 2014 20:38

Igår var jag och Milon hos frissan och han fick ny frilla. Sötaste killen

På kvällen fick vi fin besök av Martin och Ronja :)

Nu sitter vi och umgås och pratar ifatt, äter massor kräftor och gott efter en dag på stan.

Av Sofi Géewe - 18 september 2014 22:45

Igår åkte jag och köpte en bärsele som gick hem hos vår lilla Lilly.

Hon somnade så gott i den idag när jag gick runt ute och styrde. Man är ju väldigt begränsad i vad man kan göra när man är så svag som jag men bra träning är det iaf.

Söta prinsessan Lilly Sigrid.

 

Idag beställde jag lite saker till dopinbjudningarna jag tänkte göra. Måste på jakt efter lite också när korten kommit hem. Förhoppningsvis kommer de redan på måndag, roligt :)

Vi får väl se om det blir som jag tänkt mig annars blir det nått gjort på datorn.


Vi var jätte duktiga förut och rensade och städadde massor ute. Nu är alla möbler bortplockade, redo för vintern... Fy.

Ska försöka hinna att åka till blomsteraffären imorgon och shoppa lite ljung och jord till framsidan. Kan inte få nog av höstblommor det är så fint. Ska plantera tulpanlökar i helgen med som vi fick av Silvana i present :) Bra tajming att mamma ska vara här mycket i helgen tänkte jag ;)


Vår lilla docka ligger nu på Tias och sover och vi hoppas innerligt på att hon sover inatt så vi kan få bli människor igen!

Gör hon det så blir det nog frukost på jobbet imorgon följt av lite shopping och klippning med Milon. Han slutar tidigt imorgon.

Sen kommer Martin och Ronja äntligen och hälsar på :)

Milon tycker et ska bli jätte roligt och har längtat efter dem. Han ska visa upp sin lillasyster också so dom inte träffat en.


Nu ska jag gosa in mig i min man och titta lite på tv innan vi förhoppningsvis får sova lite.

Av Sofi Géewe - 18 september 2014 15:45

Små killarna var jätte duktiga på matchen igår. Alla på bollen som yra små höns hehe.
Dom vann och det var självklart huvudsaken, jo man får faktiskt säga så ;)

Lilly var inte jätte intresserad av fotbollen utan tog en liten lur istället.

Inatt bestämde sig vår lilla prinsessa sig för att inte sova alls. Så vi är helt stendöda idag. Hittade lite energi i kroppen så nu blir det rensning och höst plockning på trädgården. Imorgon kommer det taktvättare. Vårt tak är hemskt smutsigt och fullt med mossa så det ska bli skönt att få ordning på det innan vintern.


Av Sofi Géewe - 17 september 2014 13:45

Igår när jag var och hämtade Milon tog vi vagnen jag och lillan när det var så fint väder.

Hon var dock mest bara arg och hungrig hela vägen så det blev akutmatning efter att vi hämtat Milon.

Så i Trollskogen blev det mat och lek paus :)

   

När jag lämnat Milon i skolan igår så åkte jag till Tias jobb och blev serverad frukost :)

Mysigt. Efter några koppar kaffe när jag vaknat till lite så åkte jag till Lager 157 och shoppade lite. Det var så tyst och skönt därinne på fm. Gick alldeles för länge och strosade. Köpte mig ett par svarta jenas och en tröja. Lilly fick en sparkdräkt och Milon en mössa. Dem hade massor roligt där nu. Ska nog ta en liten tripp i helgen igen nu när jag gått igeneom vad det behövs för påfyllnad i barnens garderober :)

Ska upp på vinden snart tänkte jag och kolla på ytterkläder till Milon. Har väl i nte sådan tur att han kan ha sina vinterkläder sen förra året, han har ju blivit så sjukt lång den där lilla ungen.

Annars blir det lite nytt sånt också. Hittade jätte fina ytterkläder där också. Nu kommer den årliga overall diskutionen hos familjen Géewe. Jag vill alltid att hans ka det på vintern, då åker inget upp och han håller sig varm. Han har ju så sjukt bråttom när han ska klä på sig, alltid en tävling. Tias tycker han är lite stor för overall iår och vägrar låta han ha det hehe. Milon själv ville inte h det förra året men jag tvingade honom ;) iår vill han kors i taket ha det, kanske är för mina övertygande tal han hörde förra året hehe. Vi får väl se hur det slutar   


Idag har Milon en kompis med sig hem, dom sitter och äter mackor med sylt på. Snäll mamma idag ;)

Sedan är det fotbolls match klockan fem. Milon ör redo till 1000 kan man säga! Allt är framlagt och klart för att bara hoppa i. 

Roligt att titta när dem spelar match småttingarna.


Jag har försökt vara lite duktig idag och tvättar massor och städat. Jag är sjukt lat kan jag erkänna nuförtiden. Stackars min man som får jobba och ta hand om hemmet ;) Men nu så börjar jag ordna till mig igen hehe.


Lilla sockertoppen sitter i sin gunga och sover lite. Bästa inköpet!!  Hon har suttit där i snart en timma hehe. Jag har hunnit med massor bra under den tiden. Eftersom att den gungar blir det ingen konstig sitt tällning för henne, svin braaaaa!!

Ska åka och köpa en bärsele sen ikväll. Hitar verkligen inte våran, märkligt. Men jag känner att jag vill ha en nu för jag vill så gärna åka till skogen och plocka lite svamp, eller leta efter svamp iaf ;) Smidigt också när man ska tvätta och greja om lilla fröken är på dåligt humör.

Imorse var det kallt så då fick det bli varm mössa och jacka :)

 



Ovido - Quiz & Flashcards