Alla inlägg under mars 2013

Av Sofi Géewe - 30 mars 2013 11:54

Äntligen lite vår i rabatten :)

 

Av Sofi Géewe - 30 mars 2013 09:42

Står på mitt kära jobb och är inte alls så nöjd över att vara här...Ville bara ligga kvar i sängen idag.

Milon åkte till sin farmor igår istället så Vi gick och sa hej till Lina & Jesper igår med en packad väska :)

Så idag mår jag INTE så bra.

 


Men vi hade som vanligt roligt :)

Vi spelade spel, Med andra ord. Jätte roligt älskar det spelet. Flickorna mot pojkarana blev det ;)

Lina blir ju lite knäpp dock, hon gjorde väldigt klart för mig att hon aldrig förlorat detta spel så det var bara för mig att visa mina bästa sidor hahha. Och självklart så vann vi. Dom andra två fuskade mest hela tiden och fnitrade som två små flickor.

        .


Oliver somnade gott han i soffan efter att ha legat och lyssnat på oss ett tag.

 

Tias fick en lite försenad födelsedags present av familjen, hahah. Kändes inte alls märkligt att gå hem med ett basebollträ mitt i natten genom Berga, herregud. Lina försökte få på Tias ett pannband men dte matchade inte så bra med basebollträ. Så Två fulla föräldrar med basebollträ. haha. Undra vad farbror blå hade sagt om det om dom åkt förbi.

Det gjorde dom ju typ, eller hur Älskling ;)

 


Tack för en trevlig kväll kära vänner

  


Nu ska jag försöka jobba lite kanske.

Hej så länge

Av Sofi Géewe - 29 mars 2013 18:47

Imorse fick jag göra min lilla älskling till påskgubbe, han var sååå söt älsklingen.

Han kliade bort den mesta färgen på några minuter men men :)

 

En påskgubbe med varma kläder med :)

 


Efter en lång och mysig frukost, passade Milon på att spela lite på telefonerna.

 


Påskfika hos mamma blev det idag :)


Hon hade bakat en god choklad tårta med hallon och grädde, jätte gott.

 


Den snälla påskharen hade visst hittat hem till mormor istället för där stod det en ny cykel till lilleman :)

Han blev jätte glad. Äntligen en cykel för mig när jag är stor, sa han.

Snuttisen med sin nya bike :)

     

Nu ska jag verkligen ta tag i hans cyklande så han lär sig det snart. Måste vänta tills det soppas bort lite grus bara så han inte börjar med att ramla åt all håll ;)

Lilla Pepsi fick vara med på kort idag också.

   

Och världens bästa mamma med sina blommor hon fick av oss.

 

Påskharen var väldigt snälll mot mig också för jag fick Ullareds bidrag, hihi :)

Han är bra den där påskharen tycker jag :)

Milon tyckte det var så konstigt att påskharen visste att han behövde en ny cykel och att pappa tycker så mycket om punchpraliner, haha. Märkligt sånt där.


Efter fikat gick vi till kanalen och letade efter änderna för att ge dom lite bröd :)

Vi hittade dom halvvägs till Berg där isen var borta, där simmade runt lite.

Men först premiärturen :)

 


   

Tias skrämde bara dom stackars fåglarna så han fick inte vara med och mata tillslut. Han slängde i hela mackor så dom blev livrädda och bara flög iväg eller kasta han massvis små bitar så dom med blev så rädda och drog, hmm. Mycket är han bra på men INTE att mata änder.

Han fick tittta på :)

     


Glad påsk

 

Bloppis-annons
Av Sofi Géewe - 28 mars 2013 21:42

Vit stol och spegel med gammalrosa magnolia blommor.

1000 kr för både stol och spegel.

 



En vit vägghylla med rosknoppar.

450 kr

   

Finns för avhämtning i Linköping


Möbler & Heminredning, Säljes - Linköping (Östergötlands län)
Pris:    450:-
Telefon:    0739939512
 
Av Sofi Géewe - 28 mars 2013 20:56


Så här blev det, min spegel och stol. Blev såå nöjd. Nu skulle man haft en torp att ha detta i.

Ska göra liknande till oss själva fast i andra färger. Riktigt pilligt men jätte kul. Min smak på pyssel :)


 


Så här såg stolen ut när jag köpte den, ful ockra färg..

 


Sen vit

 


Slutligen underbart  blommig

 


Nu ska jag se på Revenge :)

Av Sofi Géewe - 28 mars 2013 19:22

Jag och pojkarna myste till det lite extra idag med kina mat :)

Jättte gott. Vi kollade på ice age 4 till maten. Jag och Milon har sett den förut men han ville hyra den igen så det gjorde vi. Den är ju bra så det gick för sig ;)

Roligast i hela filmen är ju när jorden håller på att rasa samma och alla ska fly och en av mamuttarna frågar om nån har några frågor innan dom ska springa för livet. och ett litet djur räcker upp hande och frågar - När du dricker vatten ur snabeln smakar vattnet snor då? Hahahah så sött att han tänkte på det mitt i krisen.

Det har bara kommit två små påsk kärringar hit idag, grannarna Ida och Amanda :)

Milon skulle bli påskgubbe imorn sa han. Vi får väl se, hehe.


Ska försöka hitta lite ork och gå ut utanför och slipa av min stol lite innan jag kan böra limma fast blommor.

Är jätte sugen på det men inte på att gå ut bara. Ser mörkt och kallt ut nu ju.


Idag är det äntligen Revenge igen :) Kul.

Tias lär ligga och läsa som vanligt när det är, hehe. Hans absolut värsta program.



Nu ska jag gå upp och pussa god natt till lilleman.

  


Av Sofi Géewe - 28 mars 2013 14:53

Såhär blev det med min lilla vägg på jobbet. Den blev lite kul.

 


Fortsatte med en liten vägg till det var så kul  att få nått nytt att titta på.

Mer rosa.

 


Målade klart en stol till idag, en vit som jag ska hem och fixa fin idag efter jobbet tänkte jag.


Men  innan det ska jag och min pojkar åka och handla lite mat och godis.

Man vet ju aldrig om det kommer några små påskkärringar :) Hoppas det.

Jag vill så gärna att Milon med ska vara påskgubbe men det vill han inte. Hoppas han har ändrat sig till idag. Jag köpte lite kritor för ansiktsmålning på lunchen iaf så jag ska göra mitt bästa för att få kladda lite :)

Köpte påskägg också, fy vad många barn det är att handla till ;) Blev många ägg. Dom färdiga såg så goda ut så dom fick det blir. Ångrar att jag inte köpte ett till mig själv med ;)

Kanske får bli imorn det.


Skönt idag när solen skiner och mer snö smälter bort, underbart.

Ska nog kanske sätta mig på trappen med en kopp kaffe sen.


Nu ska jag jobbaen stund till innan det är dax för hemfärd

 

Bloppis-annons
Av Sofi Géewe - 27 mars 2013 22:39

Säljer min fina matgrupp.

Ett vitt bord med en rosa, en cerise, en turkos och en ljusgrå stol.

Nymålat med halvblank färg.

Finns för avhämtning i Linköping.

 

Möbler & Heminredning, Säljes - Linköping (Östergötlands län)
Pris:    2 500:-
Telefon:    0739939512
 
Ovido - Quiz & Flashcards