Alla inlägg under mars 2014

Av Sofi Géewe - 31 mars 2014 22:56

Milon var vaken till kvart över nio idag, han kunde verkligen inte sova! Han har inte varit på dagis sen i torsdags så det är klart att det var svårt att somna. Men är det inte konstigt att mammas säng alltid fungerar, tar alltid två minuter så sover han som en liten gris. Tillslut får man ta till det knepet när klockan blivit för mycket. Det är en förälders rätt att få lite lugnt och tyst på kvällarna ju ;) att inte ha någon som ropar mamma, mamma mamma.

Vi var och kollade in den nya lekparken förut. Rätt rolig klätterställning, det var inte bara barnen som tyckte det ;)

Jag hittade en gunga som jag faktisk fick plats i utan att få kedjor inskurna i sidfläsket :)
Underbart att sitta och gunga och titta upp mot en blå himmel.

Nu väntar en kort jobb vecka. Bara tre dagars jobb. Det väntas också ett sista samtal på dagis innan det är dags för skolan, ultraljud, spruttagning med Tiffany, stickkurs. På fredag ska jag och Milon hänga med Lina och August ;)
Det blir Björkö och 4H gården. Om vädret tycker som vi.
Det ska bli jätte kul att åka dit igen, var ett antal år sedan. Jag var mycket där när jag var liten och bodde i Berg så det blir kul att se om det ser lika dant ut som då. För hemskt nog typ 20år sedan. Gahhhhh jag är gammal!!
Jaja vad gör det när min man är äldre mohahaha, där fick du en älskling ;)

Ska försöka sova lite nu är planen, är inte trött men jag är bäst på att somna. Behöver bara bestämma mig för det och gosa in mig i Tias så somnar jag på 2 röda :) extremt skönt för mig men lite tråkigt för honom kanske att alltid behöva somna till mitt små snarkande ;) hihi.

God natt <3

Vil

Av Sofi Géewe - 31 mars 2014 11:20

Lite vil efter helgen blev otroligt välkommet idag, skönt att vara lediga.
Lördagen var jätte rolig och lyckad hela dagen. Det var folk här från klockan två till sängtajm :) jätte roligt att så många ville komma och fira min kära man <3
Det var perfekt att ha en egen hemhjälp när allt skulle ställas fram och förberedas :) min lilla Tiffany <3

Maten blev bra tycker jag och mycket över som vanligt. Är bra på att alltid fixa för mycket, men mycket hellre så än att det tar slut. Tårtorna var utsökta, fransk Chokladtårta. Don skulle jag kunna leva på mmmmm!!

Igår var vi helt slut, jag sov middag tom :) kände mig bakis hihi, kanske var av medlidande för dom andra ;)

Nu riktar vi in oss på lördag, då är det dags för underbara London :)
Ska bli så kul, hoppas på fint väder hela tiden vi är där.
Milon längtar med jätte mycket så att han äntligen får sina dagar med både farmor och mormor. Semester tycker han haha. Dom får det tufft kan jag säga så mycket han har på listan hihi, speciell mat och många utflykter. Han tyckte att han och mormor skulle åka till Martin men där får jag rycka in och säga NEJ, inte flyga iväg utan mamma inte!! Det får vänta många år det ;)

Nu sitter den lilla sötnosen och spelar Alfons data spel som vi lånade på biblioteket, det är bra med nått lärorikt spel för omväxling.

Funderar på om vi ska åka en sväng till Ekholmens bibliotek och låna lite nytt kanske. Rätt mysigt för honom att vara där. Tyvärr läser jag alldeles för lite, tycker inte det är roligt alls. Men ska nig gräva fram min gamla favvo bok med Mia Skäringer inför flygresan. Då kan det vara skönt att ha nått. Jag har så svårt att ha hörlurar eftersom att jag måste ha mina öronproppar för tryckutjämningen så då blir det läsning :)

Dags att fixa iordning sig lite nu kanske, jobbiga ljud nerifrån källaren. Det slipas för fullt inför att dom ska lägga klinkers. Hoppas det är färdigt i veckan så jag kan få tvätta lite. Annars får jag fixa någon annans tvättmaskin till fredag tror jag om det är nått speciellt som ska med till resan.
Ska bara hitta lite ork för att sätta på mig smink, fy vad jag tycker det är tråkigt nu... Men men det är bara att dra på sig skiten så prickig jag är i ansiktet för denna lilla unge i magen!! ;)

Av Sofi Géewe - 29 mars 2014 09:56

Idag gjorde det ingenting att gå upp tidigt med denna underbara sol utanför.
Började med ett frisörbesök klockan nio och nu en kaffe på Espresso house.

Ska förbi hm en snabbis sen ska jag hämta tårtor och köpa is till dagen.
Blir en rolig dag med mycket folk och mat. Hoppas älsklingen blir ordentligt firad av alla <3

Av Sofi Géewe - 28 mars 2014 21:37

Åh vad jag är slut nu. Hållt på sen jag vaknade med allt möjligt, massor förberedelser inför morgondagens fest :) fick sällskap imorse av Milon och mamma till Mantorp. Jätte mysigt.
Mamma och jag har hunnit med att fixa naglar också. Partade till det lite extra nu inför fest och resa med vitt och guld. Kul att variera sig lite.

Jag har försökt att göra så mycket som bara går här hemma inför imorgon. Ska hinna klippa mig tänkte jag innan dagen börjar :)
Mycket frukt att skära imorgon och plocka fram. Det andra har jag nog hunnit med redan nu :)

Fina nya kakfatet ska imorgon fyllas med god Chokladtårta.
Har beställt jätte fina tårtor på Östensson.

Man skulle milt sagt kunna säga att vi har ett ordentligt kaos hemma, igår kom hastigt och lustigt en plattsättare och började riva vår tvättstuga och dusch. Så här såg derbyt när jag kom hem från jobbet igår...
Fest fint!?

Det är tur att man känner alla som kommer ;) fint med täckpappa i halva huset hahah. Jaja det är väl bara att blunda för det, vi måste få klart hemma så det får bli såhär. Det kommer så himla snyggt när allt är klart där nere.

Nu ska jag sitta och skratta lite till jalla jalla innan jag somnar av utmattning från dagen.
Kram kram

Av Sofi Géewe - 26 mars 2014 21:55

Äntligen är världens bästa mamma hemma igen <3
Jätte skönt och mysigt att träffa henne igen. Det är tufft när hon borta, pratar alltid med henne minst en gång om dagen annars. Milon tyckte med det var väldigt kul att mormor är hemma igen. Blev mycket gos <3
Vi blev allihopa som vanligt bortskämda med saker. Jag fick en väska som jag önskar mig.
Snyggare och bättre kvalité än vad jag trott att trodde att hon hitta.

Fick lite annat smått och gott med, en tunika och en jätte fin scarf med fjärilar och blommor på. Tias fick sina födelsedags presenter, han blev bortskämd om någon kan man säga, en Landman gasolgrill!! Jätte fin.
Ingen liten present.

Han fick också äntligen sina byxor som han tjatat om att han vill ha i present. Fast kanske inte riktigt sånna han tänka hahah. Vi tog på oss varsitt par sen tog Milon kort, snygga va hihi.

Lillen fick fotbollskläder, skor, plånbok, T-shirt, bandanna eller vad det heter. Han bytte om direkt :)

Det blev lite mackor, kaffe och bildvisning :)

Välkommen hem underbara mamma och tack för alla fina saker <3
Och Välkommen på grillning i sommar hur mycket du vill <3
Puss

Av Sofi Géewe - 26 mars 2014 10:09

Det blev en väldigt mysig dag igår med min fina man <3
Milon och jag började med champagne och tårta på sängen för födelsedagsbarnet och lite sång klämde vi in tom.
Mest åt Milon själv såklart, sockerungen.

Sen åkte vi iväg på ultraljud för att kolla in bebisen, jag längtade ihjäl mig efter att få se vilket kön det är. MEN den där lilla skitungen höll för ned både händer och fötter så det var helt omöjligt att se :(
Kändes jobbigt jag som så gärna vill veta. Hittar inget ställe som kan kolla heller...

Efter ultraljudet åkte vi till badhotellet i Tranås för att spendera dagen i spat. Det var underbart skönt. Efter badet satt vi i salongerna och fikade. Älskar atmosfären där.

På kvällen fick han lite mer presenter då kom också den bästa, samsung klockan :)
Den var poppis den.

Till middag blev det kalv med massor gott till :) vin och soffmys.

Idag landade mamma i Sverige, skönt att hon är hemma igen <3
Pratade med henne en kortis påväg till jobbet, hon skulle komma ikväll när jag jobbat och hälsa på och gratta Tias.

Nu ska jag städa lite på tapetavdelningen för massor nyheter som kommer :)

Av Sofi Géewe - 25 mars 2014 07:30

Idag fyller världens bästa människa år.


Grattis min underbara man på din stora dag   

Nu ska vi fira för fullt hela dagen, massor god mat, paket, champagne.

 


Av Sofi Géewe - 23 mars 2014 20:45

Det har varit en underbar helg, jag har mått så bra :)
Länge sedan det var såhär bra. Bebisen kör gärnet där inne med karatesparkar., livlig en.
Jag Blir trött för minsta lilla och ont lite här och var men bara man tar det i sitt tempo går det jätte bra. Gäller att inse sina begränsningar såatt säga :)
Morgonen började tidigt, kunde inte alls sova så Tias fick gå upp tidigt trots söndag, han väckte ju mig hela förra helgen med F1 så tyckte bara det var rättvist, eller !?
Efter en lång frukost var det dags för vissa i familjen att träna haha, rätt söt.
Tänk om man kunde få lite av den viljan och energin. Kan ju för gudskull inte ens göra en armhävning...
 
Efter träningen åkte Milon till Emil för massor lek. Han stannade nästan hela dagen.
Vi passade på att åka till blomstertorget och köpa massor dyra tråkiga saker. Gödsel, gräs, jord blev lite fina blommor också i den nya krukan. Vår :)
 
Det är tydligt att man har konstiga hormoner i kroppen alltså, påskliljor JAG!! Brukar bara ha vita blommor men nu var jag jätte sugen på påskliljor eller pärlhyacinter. Vad är det för fel på mig ;)
 
Tiffany fick inte med sig alla syskon men Celinne följde med iaf så vi var på stan vi tre i ett antal timmar. Det blev många paket till födelsedagsbarnet :)
Snygg Tiffany hittad sina drömbrillor ;)
 
Efter många timmars letande  behövde vi lite ny energi och provade det nya frozen yoghurt ställe, åhhh vad gott det var PROVA!! Vi kunde valt ett lite nyttigare alternativ men Nae det tänkte vi inte på just då ;)
 
 
När jag kom hem blev det provbak av chokladtårta till lördag.
Fick välsigt mycket hjälp med disken så att säga, det blev renslickat haha.
 
Ett tips till alla kvinnor, ställ en platta på fläkten och låt mannen laga mat, perfekt :)
Tias tyckte det var jätte roligt att laga mat för engångs skull. Kanske kan ställa han vid ett riktigt långkok någon dag.
 
Jag fick en liten hårbehandling förut. Otroligt skönt.
 
Imorgon ska jag jobba till 18 sedan måste det fixas en massa inför tisdag och hjärtats stora dag.
Måste vara en perfekt dag då när man fyller stort :)
Kanske kan ta en lång lunch så jag hinner med lite då. Känns lite fel medtanke på att jag jobbade en dag förra vckan. Vi får se hur snälla dom är mina arbetskamrater. När jag väl är hamma måste jag baka tårta igen :)
Behövs fyra stycken så det är bara att köra gärnet.
 
Nu ska jag glida ner i den nya sköna soffan och titta på 4:ans film.
Bra köp för övrigt :)
 
 
 

Ovido - Quiz & Flashcards