Alla inlägg under november 2012

Av Sofi Géewe - 30 november 2012 13:49

Nu är det Ullared för hela slanten :) as kul :)

Av Sofi Géewe - 29 november 2012 19:47

  Grattis pappa på 50 års dagen =)

Hoppas du har det bra på din resa, vi ses nästa vecka.

Nu är du dubbelt så gammal som mig ;) hihi.


 


Idag har jag vart lite duktig, fast egentligen för tidigt. Satte upp lite stjärnor. Blir så mysigt ljus överallt i huset. Måste dock köpa lite nya för vi hade inte så det räkte. Vill ha mycket mysiga lampor i jul.

 

Måste köpa lite nya tomtar med, har inget kul. Bara gamla fula. Undrar om jag missat någon kartong, hmm.

Ska köpa lite nytt imorn i Ullared. Hoppas vi kommer iväg så det inte blir nått knäpp väder. Är sugen på att handla julklappar med. Det räckte med att snön kom så kom jul känslan.


Här är Milons önskelista, än så länge.. Bara att börja pricka av imorn =)

Tiffanys fick jag för en månad sen. hihi.

  

 



Idag är älskling på  "info träff " på Flugger. Dom skulle kolla på lite nya produkter och äta god mat och dricka öl. fuskigt ;) Milon och Tiffany ligger i sängarna dom var jätte tröttta idag. Vi hade lite mysigt och tittade på Ice Age 4.

Jag somnade dock några minuter, haha. Tröttast som vanligt. Blir tidigt i säng idag så jag orkar upp hyfsat tidigt.


Sov Gott


Av Sofi Géewe - 28 november 2012 17:00

Äntligen kom det lite snö, sååå mysigt. Nu får man lite julkänsla igen. En ny årstid äntligen. Känns som att hösten varit för lång.
Milon var jätte glad över att det snöade imorse, tills vi gick ut då va det visst inte så kul hehe. Han ville inte vara ute och leka för han fick snö i ögonen. Snutten....

Idag blir det pasta och god sås till middag. Hoppas älsklingen har fixat tills jag kommer hem ;) slutar sex idag.

Imorn ska jag göra lite jul kort tänkte jag. Roligare att göra egna tycker jag än att gå och köpa. Får se hur många jag orkar göra :)
Roligt med lite personligare med egna färger.

Ska försöka ta en lång promenad ikväll, behöver komma ut och få luft. Vi har så dålig luft på jobbet så man blir lite extra trött och små ont i huvet.

Längtar hem till mina hjärtat.

Kram

Av Sofi Géewe - 27 november 2012 16:20

Idag blev det pannkakor till lunch som älskling lagat. Han stod länge och stekte igår, 18 dl mjölk haha. Vi är några i familjen. Dom var jätte goda :)
Är jätte trött idag, fy. Känns som jag håller på att bli sjuk. La mig i soffan på lunchen tom, och det brukar jag aldrig göra. Såg på Så mycket bättre på telefonen, missade ju det i lördags.
Skyltade om lite igen? Måste ju bli lite juligt för all del :) Glitter och silver såklart, mina jul favoriter :)

Så mörkt det är ute redan, och grått och regn hela dagen. Fy inte konstigt man är trött. Skulle behövas snö eller sol nu.

Längtar till min lilla älskling idag. Vi myste massor i morse, och tittade på Barnkanalen i sängen. Gosigt värre <3

Måste ta tag och måla om vår nya skänk hemma. Vi fick en jätte fin av mamma i ettårig bröllops present. Hon är för söt min kära mamma.

Ska röra lite på mig nu innan jag somnar i kaffekoppen här.

God kväll

Av Sofi Géewe - 27 november 2012 08:01

Så var det tisdag igen, skönt att veckan går fort.
Sitter och lyssnar på Milons söta morgon babbel " här i Sverige går det ju inte att sola, måste vi bo här, det är ju bara mörkt"
Så berättar han för tredje dagen i rad hur advents kalendern fungerar och vilka siffror det är när det är julafton :)
Nu börjar han längta efter tomten, åh så mysigt.

Nu blir det jobb och dagis.

Av Sofi Géewe - 26 november 2012 19:58

Milon köpte blommor åt mamma och pappa. Här får ni på bröllopsdagen kom han och sa. Mormor fick hjälpa till lite <3

Sötisarna

Av Sofi Géewe - 26 november 2012 19:02

         

Idag har jag och min underbara man vairt gifta i ett år.

Det var en helt sagolik dag som jag gärna skulle vilja göra igen. fin klänning, smink hår och blommor. Och det bästa av allt stå framför mitt allt och lova att älska honom i nöd och lust.



           


  

Mattias, jag vill älska dig.

Dela glädje och sorg med dig,

och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt.


  


 


  

Jag älskar varje sekund med dig mitt underbara hjärta.

Du kommer alltid vara mitt allt. Utan dig skulle jag inte kunna andas.

Längtar till allt vi har framför oss i livet min älskling.

  


 



Av Sofi Géewe - 26 november 2012 11:34

Har varit dålig på att skriva i helgen. Hade fullt upp i lördags, först jobb sedan städning och handla, laga mat.En liten springtur och sedan middag med Tobbe och Sara. Jätte trevligt va det. Det blev prat och dryck i många timmar :) Milon hade fullt upp med godis och film :)

Igår var Milon hoa sin farfar några timmar och vi låg och slöade i soffan. Lite bakis va vi allt då med ;)
Det blev Vampire diarys för hela slanten. Tias hade laddat hem hela säsong tre. Såååå bra ju.

Idag är det en speciel dag så det blir någon hos lunch någon stans :) mer om det sen.

Mamma ska hämta lillen det är ju måndag;) mysigt för dom. Dom skulle komma och hälsa på mig efter dagis.

Ovido - Quiz & Flashcards