Direktlänk till inlägg 22 januari 2017

Fredag, lördag, söndag...

Av Sofi Géewe - 22 januari 2017 18:15

Så var även denna helg snart slut. Why!?

Vi har hunnit med lite saker men vårt mål denna helg vara att umgås bara och inte ha en massa planer. I fredagsvar jag och Lilly på Ikano med Lasse och köpte ny mobil till honom. Det var verkligen på tiden så nu kan ha ta fina kort och faktiskt kanske svara för att allt funkar i den haha! Stackarn fick dock sitta och lägga in alla nummer manuellt för hans Iphone han hade var för gammal för att klara av programmen som man överför all data med. Men nu kan du ju det Lasse ;) Det blev lunch och lite shopping med innan det var dags att hämta den store!

Äntligen fredag för Milon, som han väntat!! Kläderna var på och frillan fixad ( så gott det gick med det långa håret). Han var så nervös för vem han skulle dansa med och om någon skulle fråga honom eller om han skulle bjuda upp. Och tänk om någon frågade chans på honom, herregud vad skulle han då göra!? Kände nästan hans fjärilar i magen så nervös var han haha. Så söt.

Han kom hem med ett stort flin så man såg direkt att något kul hänt! Mycket riktigt hade han frågat en tjej om hon ville dansa och en hade frågat honom. Lycka! Det bästa var att tjejen som han tycker om lite i smyg frågade chans på honom. Han sa självklart JA, så nu har han sin första flickvän min lilla plutt. Frågan är bara vad händer nu undrade han? Tänker väl det att dom ska väl hålla sig borta från varandra och absolut inte prata för det var väl så man gjorde när man var lien och ihop haha.

Fortsättning följer ;)

Milon   Tuva

 

Igår blev det en väldigt lugn dag, vi tvättade bilen utvändnigt och handlade det var väl det typ.

Plockade lite i garaget med för att förbereda att kunna måla invändigt. Jag hade en plan att sätta på en värmfläkt och börja måla men vi hittade ingen och jag orkade inte åka och köpa en. Tornby är lite jobbigt ibland. Tog en kvällspromenad medans de andra handlade china mat. Milon bestämmde mat och det är hans favvo. Vi andra säger inte nej det till det :)

Lite fil och godismys efter det såklart.

 

Idag har vi damsugit bilen och letat lite i kartonger till Celinne´s kommande flytt den 1 februari.  Dags för henna att även hon flytta hemifrån. Hon ska ta över Robin´s lägenhet och han ska flytta ihop med en kompis till en nyrenoverad lägenhet i Ryd. Så win win situation för båda två

Hittade dock inte så mycket grejer för det har nog hamnat i husvagnen det mesta så vi får shoppa loss på Ikea. Någon som vill bli av med fina saker så är ni välkomna att dumpa det på Solängen haha!

 

Vi bakade lite efter lunchen, jag och barnen chokladbollar och Lilly och Tias drog ihop en sockerkaka igen.

 

Vi fick fika besök på em av Tobbe och Sara. Var alldeles för länge sedan jag träffade dom så det var trevligt. Jag och Sara satt mest och pratade sommar så man fick lite längtan. Men snart är vi där igen.

Vi behöver inte planera så mycket semester i år iaf för den kommer spenderas mesta dels på Tättö Havsbad. Familjen husvagnsnördar haha! Blir kul att bygga iordning ny trall och fixa för sammaren snart. Jag har börjar planera hur jag vill ha det i förtältet eller förhuden som Milons farfar säger haha. Det är viktgit för oss nördar att allt blir bra så man får plats med så mycket som möjligt förstår ni ;)

 

Nu har vi ätit och de små sitter i badkaret och förhoppningsvis blir lite rena innan det är läggdags.

 

     


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi Géewe - 12 mars 2017 19:26

Blir visst bara helg blogg. Även fast jag har så mycket tid i veckorna är jag rätt trött och försöker ägna mer tid åt barnen och matlagning. Idag har jag lagat köttgryta för första gången. Bättre sent än aldrig haha! Måste vara en trettio års kris so...

Av Sofi Géewe - 5 mars 2017 18:22

I helgen fick vi mysigt besök från Jönköping av Martin och lilla Vincent. En väldigt faster kär unge kom denna gång så jag fick massor gos! Vi var på Tropicariumet i Kolmården, jätte kul! I shoppen fanns det jätte snygga solglasögon! Haha! ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:15


Söndag, fick sova enda fram tills klockan var 07.10 idag. Då var det tänt ute sa Lilly och bara att pallra sig upp ur sängen varken sig man ville eller inte. Dem vanliga morgonrutinen - hon lägger sig i soffan, skriker LALLA, jag går halvdöd och gör ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:04

Igår morse var vi effektiva, frukost vikning av två tvättmaskiner, städning, läxor innan klockan nio. Sedan kom ett samtal från en desperat Lina, som inte kunde öppna dörren, stackarn! Låset hade gått sönder, var typ sedan 1971 så det hade nog gjor...

Av Sofi Géewe - 20 februari 2017 19:00

Helgen bestod av mestadels av att göra inget, men lite fotboll fick vi in på söndagen. Världens bästa Milon körde på som vanligt, två mål på tre matcher. Han var inte jätte nöjd över det resultat men jag tyckte han var fantastisk. Svårt att spela i...

Ovido - Quiz & Flashcards