Alla inlägg under maj 2015

Av Sofi Géewe - 28 maj 2015 21:50

Förmiddagen idag blev lugn och mysig med en tur i trädgårdsföreningen och på stan med vår Lasse. Lilly blev lika glad som alltid över att se honom <3
Allt blommade så fint där inne nu.

Stolt bonus morfar

Som vanligt blev vi bortskämda med fina kläder till Lilly och fika på stan.
En hel hög med kläder blev det, här är en av de fina plaggen. Klänning till sommaren.

Eftermiddagen blev väldigt annorlunda än de vanliga vi brukar ha. Vi sålde vårt fina hus. Jätte konstig känsla att sitta på den sidan av bordet och veta att några andra ska ha vårt hus. Men jätte roligt och skönt att vi kommit dit efter de svängar som varit nu.
Dem tyckte vi hade så fint så de skulle flytta direkt in utan att ändra på nått. Alltid roligt att höra att det passar fler i smaken.

Imorgon ska jag till jobbet på fm (som vanligt nuförtiden tiden hehe ) och pilla med scheman och lite annat. Frukost får det bli också för på fredagar har vi målar frukost för våra vit klädda kunder :)
Sedan ska jag hämta min Milon som ska ta med kompis hem och leka några timmar.

God natt på er.
Avslutar med en liten fika tjej :)

Av Sofi Géewe - 25 maj 2015 07:41

Om vi längtar efter att ha vårt fina hus här på den gröna ängen!

Milon provade grusvägen om det är en bra spring sträcka, verkade för övrigt vara helt okej ;)

Nu ska jag och Lilly åka mot skogen till våra vänner i Stjärnorp.
Ha en bra måndag

Av Sofi Géewe - 23 maj 2015 18:20

Då var det dags för visning igen, och denna hemska städning och plockning man måste göra. FYYY!! Det är hemskt tråkigt med der idag känner jag. Först en väldigt intensiv jobbdag sedan detta. Var tvungen att ta en liten paus innan jag ska laga mat... Nästan så der får bli ett samtal till en pizzeria eller nått idag..

Dagarna två i Göteborg var lyckade, roliga med mycket skratt och vin ;) Lite jobb va det ju också ja; ) Väldigt annorlunda konferens, vi fick gå runt i Göteborgs innerstad på olika ställen där vi fick olika info med olika avdelningar. På kvällen åkte vi båt i 45 min ut till en liten ö där vi åt skaldjurs frossa. Jag var duktig och drack väldigt lagom så jag var pigg och alert på morgonen när det var dags för frukost och lite mer info :)

Jag hade fått lite hjälp med packningen innan jag åkte.. om jag skulle sakna honom för mycket kunde jag lukta på nalle och så behövde jag inte vara ensam. Sötaste killen!

Nehe söt på vilet :)

Av Sofi Géewe - 20 maj 2015 22:10

Fy nu sitter jag i soffan och har ont i magen inför morgondagen. Konferens i Göteborg. Ska bli jätte roligt MEN att sova utan min familj är inte roligt. Jag är världens värsta hemma nörd, eller hemma nörd kanske inte men jag vill inte sova utan dem som finns i mitt hem :)
I fredags sov Tias borta, Milon lördag till måndag och nu jag. Alldeles för mycket! Vad händer hahah.

Imorgon åker iaf gubbarna med mig i svarta familjebilen. Skönt att de förstår att ska vi komma fram är det bäst att kvinnan i samlingen kör hehe. Eller hur Lasse, så är det väl?

Jag ska lämna av barnen hos mamma runt sju imorgon bitti. Stackars dem som måste väckas tidigt och stackars mamma som får gå upp så tidigt på son lediga dag. Men tror de alla blir glada över att få vara med varandra iaf :)


Nu ska jag packa det sista sedan blir det sängen. Våra barn sover sött så dem ska jag pussa upp lite också innan :)
Godnatt

Lite härliga sol bilder från måndagens fotbolls träning och promenad.

Av Sofi Géewe - 17 maj 2015 20:49

Idag har jag och min man varit jätte duktigt, vi packade färg och grejade i flera timmar. Tillslut ville inte vår dotter vara med mer så då blev det hemfärd. Men mycket hann vi med. Får nog bli en till tur i veckan.
Häromdagen var jag och Milon på Ikea och köpte en bokhylla till jobbet Som vi skruvade ihop. Han var så duktig och ville göra allt själv Och prova alla olika moment. Har vi tur kanske han kan bli snickare, alltid bra att ha en sån i familjen :)

Han vill ju dock inte bli snickare utan hans Drömjobb är Pizza bagare hehe. Drömmar ska man ha det är viktigt. Hans pizzor ska vara så dyra så han ska bli rik på det. Sötkille!
Mamma och han var ock köpte pizza förut och självklart tog han fram en stol och tittade

Fick precis ett sms av mamma att lilleman sover gott i hennes säng nu.
Den lilla donnan ligger här och snarkar så skönt. Snart snarkar nog jag också ;)

Av Sofi Géewe - 17 maj 2015 09:50

Full rulle som vanligt här hemma!
Jag Tias och Lilly har ätit lång frukost idag helt själva. Milon är hos sin farmor och har varit över natten. Han ville visst ha semester från sina föräldrar för han ringde mormor och frågade om han kunde sova där inatt hahah. Inte bara mammor och pappor som blir trötta!
De andra barnen är hos sin mamma så det är tyst och tomt.

Vi ska åka och packa färg idag i lilla Flugger butiken så den blir tom någon Gång :)
Bäst att passa på när en liten son inte är hemma ;)

Igår var vi i Berg på kanal kalaset. Det var tyvärr inte så mycket att hänga i julgranen men alltid mysigt att komma ut dit. Milon hittade sockervadd så hans dag var räddad.

Av Sofi Géewe - 11 maj 2015 22:05

Idag har jag mamma och Lilly varit på Mio och tittat på möbler och rolig ontedning. Lilly provhoppade sängar. Hon var så sjukt söt när hon hoppade och skrattade.

Måste lära henna att man bara får hoppa i andras sängar aldrig i dom hemma ;)
Hotell sängar är ett måste att hoppa i när man är barn.

Vi hann med lunch på ikea också innan den lille arga 6- åringen slutade skolan. Hans humör är på topp vissa dagar kan man säga ;) Jag åkte till jobbet och tog lite ledig så att säga från mamma jobbet. Väldigt skönt och roligt på jobbet. Sedan åkte jag och hämtade en jätte glad kille som haft fotbolls träning. Då är man glad när man fått spela lite :)
Hoppas på en solig dag imorgon med glada barn :)

Av Sofi Géewe - 10 maj 2015 22:14

Häromdagen kom min underbara man hem med en present till mig bara sådär. Ett jätte fint Thomas Sabo armband i silver med evighets tecknet. Love it!
Tack min älskling

Nu sitter vi i soffan och avslutar helgen med Falk filmen som går på fyran, kodnamn Lisa.
Vi har sett den massor gånger men dem är så bra.
Imorgon ska jag och Lilly åka och lämna in vår bil för lite byte av broms grejer. De hade visst "glömt " att fixa det innan de sålde den. Morrrr!
Milon har fotbolls träning på kvällen så vi hoppas på fint väder då :)

Ha en bra vecka

Ovido - Quiz & Flashcards