Alla inlägg under januari 2017

Av Sofi Géewe - 31 januari 2017 17:45

Redan tisdag, att det kan gå så fort fastän man är hemma. Kommer saknar mina hemmadagar lite, väldigt skönt faktiskt. Vi har nog aldrig haft det så undanplockat hemma som nu. När man har en stor tjej hemma behöver man ju inte vaka varje sekund som i början när man har bebis eller precis när dom börjar gå.. Skönt att den tiden är över och avklarad!

Lilly trivs också väldigt bra med att vara hemma med sin ammam men nu börjar hon bli lite dagis sugen. Vi ska hälsa på på fredag och vara med på sångstunden :)

Igår var mamma här en sväng så vi tog en promenad i det fina vädret, gungade lite och spelade fotboll! Och lite fika såklart, jag är så svag för chokladbollar och det hade vi tyvärr i frysen eller vad man ska säga haha!!


   

Solen var härlig igår. Känndes nästan lite som vår!

 


När Milon slutade skolan glömde han att ta skolbussen kom han på så han ringde och frågade om han fick ta nästa buss och vara kvar och leka lite. Sen kom sötnosen äntligen hem med bussen. Jag var nere och mötte upp honom vid vägen så han skulle få lite sällskap. Inte så poppulärt alltid men nu blev han faktiskt glad över att se sin mamma :)

   


Tias ligger här hemma och är sååå sjuk ;) Nejvars idag är han nog faktiskt lite sjuk och inte bara en gnällig karl haha. Hög feber och hosta :/ Håller alla tummar för att jag inte ska bli smittad och få om allt igen, det orkar jag inte med. Vore ju underbart om barnen också kunde klara sig undan. Räcker med alla bacciller som kommer atackera oss när Lilly börjar dagis igen. Blir som omskolning all over haha! Hemskt!


Imorgon ska jag och Lilly åka till farmor och fika på fm. Min farmor :)

Sedan ska vi hämta upp ett paket från hm som kommir. Skulle hämta det idag men glömde ju sälvklart att det var en pappers avi jag fått så det var bara att åka hem igen. Uråldrigt att få en pappersavi ju, undrar varför :/

Nya handdukar , sängkläder och lite kuddar. Kom på att det var dags att byta färg lite här nere så det blir lite grönt. Har jag aldrig haft förut men den var så fin. Min 30-års kris som börjar haha!


Ha en mysig kväll, nu ska jag titta på Emil i Lönneberga( för andra gången idag, pust)

Av Sofi Géewe - 28 januari 2017 19:45

Efter en slapp dag fick det bli tortilla Pizza och lite bubbel.
Vi blev bara fyra till middag idag. Milon Tiffany och Timpa sover alla borta :/ skönt att slippa laga mat till alla dock haha.

Tias kämpar med den lilla där upp och försöker få henne att sova vore ju skönt att se en film och passa på när huset är så tomt. Vi hittade en gammal Arkiv X film vi ska se. Godis vet jag inte om jag orkar mer, var på bio förut så då blev det godis :)
Jag milon Lina och Clara var och tittade på Markus & Martinius. Den var helt okej måste jag säga. Sjukt duktiga killar!
Clara vägrade vara med på kort men hon sitter här också;)

Sen blev det lite shopping till Linas kläd och smink rum. Vi hittade rätt mycket saker så snart är det helt färdigt.
Fick visst bara kassa kort haha.

Imorgon blir det lunch med nyfunna vänner från Finspång. Jätte roligt.

Ha en mysig kväll.

Av Sofi Géewe - 26 januari 2017 16:00

Lilly och jag soitter och väntar på att klockan ska bli halv fem, då är et dags för dans. Första tillfället idag. Ska bli så gulligt att se småttingarna dansa!

Hoppas man får ta lite kort.

Idag har vi träffat Elise och barnen, fikat och ätit lunch :)

Var jätte kul att träffa dom, alldeles för länge sedan såd et blev mycket prat så vi hann ikappallt som händer i livet. Jonn barn, giftmål var självklart den viktigaste punket. I sommar ska dom äntligen gifta sig, ska bli sååå roligt!


Igår var jag och mamma i Stockholm, hon var så snäll och följde med mig dit så jag slapp åka själv på min anställningsintervju. Självklart passade vi på att shoppa lite när vi ändå var där. Blev Mall og Scandinavia. Stort , man kan hitta allt!

Till lunch blev det kycklingspett och sushi.

 


Häromdagen spelade jag och Milon spel. Tror vi hann med Monoplo fem gånger. Världens sämsta förlorare som han är min son var vi tvungna att spela så pass många gånger att han vann majoriteten av gångerna! Den där alltså haha!

Fick även kort på när han övade på sina fulaste miner. Måste säga att han är bra på det för han ser ju inte klok ut haha!

 


Lilly fick rita sålänge så vi fick lite ensam tid han och ja utan att han tog alla grejer på spelplanen.


 


Nu blir det dans hej hej!


Av Sofi Géewe - 22 januari 2017 18:15

Så var även denna helg snart slut. Why!?

Vi har hunnit med lite saker men vårt mål denna helg vara att umgås bara och inte ha en massa planer. I fredagsvar jag och Lilly på Ikano med Lasse och köpte ny mobil till honom. Det var verkligen på tiden så nu kan ha ta fina kort och faktiskt kanske svara för att allt funkar i den haha! Stackarn fick dock sitta och lägga in alla nummer manuellt för hans Iphone han hade var för gammal för att klara av programmen som man överför all data med. Men nu kan du ju det Lasse ;) Det blev lunch och lite shopping med innan det var dags att hämta den store!

Äntligen fredag för Milon, som han väntat!! Kläderna var på och frillan fixad ( så gott det gick med det långa håret). Han var så nervös för vem han skulle dansa med och om någon skulle fråga honom eller om han skulle bjuda upp. Och tänk om någon frågade chans på honom, herregud vad skulle han då göra!? Kände nästan hans fjärilar i magen så nervös var han haha. Så söt.

Han kom hem med ett stort flin så man såg direkt att något kul hänt! Mycket riktigt hade han frågat en tjej om hon ville dansa och en hade frågat honom. Lycka! Det bästa var att tjejen som han tycker om lite i smyg frågade chans på honom. Han sa självklart JA, så nu har han sin första flickvän min lilla plutt. Frågan är bara vad händer nu undrade han? Tänker väl det att dom ska väl hålla sig borta från varandra och absolut inte prata för det var väl så man gjorde när man var lien och ihop haha.

Fortsättning följer ;)

Milon   Tuva

 

Igår blev det en väldigt lugn dag, vi tvättade bilen utvändnigt och handlade det var väl det typ.

Plockade lite i garaget med för att förbereda att kunna måla invändigt. Jag hade en plan att sätta på en värmfläkt och börja måla men vi hittade ingen och jag orkade inte åka och köpa en. Tornby är lite jobbigt ibland. Tog en kvällspromenad medans de andra handlade china mat. Milon bestämmde mat och det är hans favvo. Vi andra säger inte nej det till det :)

Lite fil och godismys efter det såklart.

 

Idag har vi damsugit bilen och letat lite i kartonger till Celinne´s kommande flytt den 1 februari.  Dags för henna att även hon flytta hemifrån. Hon ska ta över Robin´s lägenhet och han ska flytta ihop med en kompis till en nyrenoverad lägenhet i Ryd. Så win win situation för båda två

Hittade dock inte så mycket grejer för det har nog hamnat i husvagnen det mesta så vi får shoppa loss på Ikea. Någon som vill bli av med fina saker så är ni välkomna att dumpa det på Solängen haha!

 

Vi bakade lite efter lunchen, jag och barnen chokladbollar och Lilly och Tias drog ihop en sockerkaka igen.

 

Vi fick fika besök på em av Tobbe och Sara. Var alldeles för länge sedan jag träffade dom så det var trevligt. Jag och Sara satt mest och pratade sommar så man fick lite längtan. Men snart är vi där igen.

Vi behöver inte planera så mycket semester i år iaf för den kommer spenderas mesta dels på Tättö Havsbad. Familjen husvagnsnördar haha! Blir kul att bygga iordning ny trall och fixa för sammaren snart. Jag har börjar planera hur jag vill ha det i förtältet eller förhuden som Milons farfar säger haha. Det är viktgit för oss nördar att allt blir bra så man får plats med så mycket som möjligt förstår ni ;)

 

Nu har vi ätit och de små sitter i badkaret och förhoppningsvis blir lite rena innan det är läggdags.

 

     


 

 

Av Sofi Géewe - 19 januari 2017 20:30

Hemma igen efter en lite turné idag. Har hälsat på gamla kollegor i Norrköping och Nyköping.  Blev fika i Norrköping med gubbarna och lunch i Nyköping med min flugger Jessica :)

Dom hade så fin skyltning i deras butik i Nyköping, var tvungen att ta lite kort.

   

Annars har det inte hänt jätte mycket idag. Somnade i soffan lite skönt innan Farmen haha! Slut som artist ;)


Igår hade jag och Lilly så mycisgt när vi var på lunch hos Lasse och Lida. God mat och trevligt sällskap. Är så glad över att ha så underbara människor i våra liv. Lilly kändes sig som hemma och lekte för fullt.

De hade gjort Lillys favvoritmat till henne ( hon är lite pipplig för tillfället)Snabbmakaroner och bullens korv, loka cruch hallon och piggelin. Hennes liv kunde inte blivit bättre med den lunchen.

Imorgon ska vi träffa Lasse på ikano och äntligen skaffa ny telefon åt honom. Höll på att bli tokig över hans nuvarande när jag skulle göra något så då får det bli ny! Han skulle ligga sömnlös inatt och vara orolig inför sin nya telefon haha. Tänkte att han får ha en likadan son mig så kan ag lättare supporta honom sen haha.

Lilly ville att vi skulle äta på ikea när vi var klara med så det får väl bli en lunch där så lillan blir nöjd.


Nu ska jag skriva morgondagens handlingslista.

God natt på er!

Av Sofi Géewe - 17 januari 2017 21:05

Tillbaka i soffan efter en lugn och skön dag. VI började med en promenad till busshållplatsen för att lämna Milon, sedan hem för frukostmys och lite härligt tvättande. Såklart hann vi med att leka med dockor och klä på och av några gången, mata och söva haha. De där små dockorna är verkligen hela hennes värld just nu.

Vi åkte till mamma och hämtade upp henne för en inbokad lunch på Jade, en ny Thai restaurang som öppnat. Var väldigt gott och en fin restaurang. Lilly stortrivdes med buffén och framför allt med efterrätterna, mjukglass och frukt.

Hennes favvorätt blev tydligen kyckling i jordnötssås, annars brukar det vara friterad kyckling som hennes storebror. Vi bestämmde att vi skulle ta med honom och Tias snart och åka dit en kväll :)


Efter maten tog vi en liten tur till Ikano, skulle byta kallingar som jag köpte till Tias i julklapp på Gant. Blev lite mer shopping med såklart, mamma shoppade lite till sina barnbarn och även till Lilly´s dockor haha! Bra med rea! ;)

Jag köpte två toppar på Vero Moda, fick presentkort av mamma där i julklapp och jag hade lite kvar på det så då passade jag på. Hade också turen att Lilly bestämde sig för att sova middag så det blev väldigt lugnt och skönt. Kunde tom prova utan att någon öppnade dörren hela tiden ;)

När hon vaknade till vaknade även hennes shopping sug ( det underbara arvet från mamma och mig haha), Hon behövde tydligen några nya toffsar som hon betalade själv och fick egen påse att bära runt på. Så söt!

 


På vägen hem fick jag ett roligt telefonsamtal från en av företagen jag var på intervju hos. Jag har gått visare för slutintervjuer i tockholm på deras huvudkontor. Jätte spännande!

Nu är det bara att hålla tummarna   


Idag är det Robins födelsedan, 22 år. Sjukt!!

Han ville komma hem och umgås med oss lite på sin dag. Jätte mysigt. Hade nog dock lite med att göra att han festat upp sina pengar och var hungerig också haha! Nu är han matad och fick även med sig 12 matlådor så han bör klara sig till löning :)

Hoppas att pengarna han fick i present nu går till en tattuering som han önskade och inte för att överleva månaden .


Fick lite hjälp med min nya dator också som är sååå seg, mennu så hanr den fått lite Robin kärlek så nu verkar den funka bra! Tur att man har nördar i familjen hehe. Han fixar åt sin bonus, konto till både netflix och spotify har han också ordnat. Känns lite illa att snåla på hans konton haha. Jag se ju iofs till att han får mat   


Imorgon ska vi på lunch hos Lasse och Lida jag och Lilly.

Blir tomt på dagarna utan Milon, skolan förstör vår ledighet haha! Han hade en jätte bra dag i ksolan idag, de tog bussen till stan och tittade på gamla byggnader och platser. Buss är en av hans favvoriter!

Hna peppar gärnet inför fredag då det äntligen är disco. Kan tro att vi imorgon ska titta ut kläder så han blir nöjd. Mycket viktigt. Den stora pengadiskussionen lär väl med komma, hur mycket pengar till godis!? Skulle han själv få bestämma vore nog en 500- hundring lagon, i min värld 30 kronor.

Denna gång kanske det också kan bli lite dans med någon tjej. Hna vill så gärnamen vågar inte riktigt än.

  

Av Sofi Géewe - 16 januari 2017 20:39

Idag hade Milon studiedag. Vi passade på att ta frukost i soffan, lite hemma lek och sedan packade vi ihop oss till Biblioteket. Det var jätte mysigt, kanske lite mer uppskattad av den lilla damen men även Milon tyckte det var mysigt att krypa upp i en soffan och lyssna när jag läste Alfons. Ibland vill även de stora vara små för en stund.

Lilly var väldigt faccinerad av den stora Alfons som satt i en soffa. Hon läste fem böcker för honom :)

 

 

 

Efter all läsinng tog vi en tur till mamma och åt lunch och fikade. Barnen körde som vanligt gärnet. Jag och mamma fick också dra vårt strå till stacken och leka :) Kurragömma såklart!

Tillslut gömmde barnen oss istället haha! Lilly skrattade lika mycket varhe gång hon hittade oss trots att hon själv gömt oss!

 

 

På eftermiddagen hade jag en väldigt spännande arbets intervju på scandic. Kändes skit bra föratt tala klarspråk, vi får väl se om de kände likadant haha. Väntar med spänning! Förra veckan hade jag också en intervju som kändes lika klockren den så vi får väl se vad framtiden har att erbjuda. Så roligt att känna att man faktiskt är lite attraktiv på jobbmarknaden.  Vad jag förstått på mina två intervjuer nu är det bra att vara kvinna och i min ålder iaf! KUL!

 

Nu sitter jag och kollar på alla Farmen avsnitt jag missat, hade helt enkelt glömt att det börjat. Tycker det är ett kul program, dock känns det lite väl larvigt och tjaffsigt denna säsong :/

 

Imorgon ska jag, mamma och Lilly äta thai lunch. Skönt att det är min enda plan för morgondagen haha!

  

Av Sofi Géewe - 15 januari 2017 21:27

Det härligaste med att blogga det är att kunna gå tillbaka och läsa om vad man gjort och titta på bilder. Saknar det lite nu känner jag så tänkte göra ett litet försök till att blogga igen.
Här händer det som vanligt en massa saker i familjen Géewes liv.. Senaste är väl att mina barn är sååå stora, tider springer förbi mig. Min lilla pluttiga Milon fyller ju 9 år detta år! Helt sjukt.

Jag älskar åldern han är i nu. Allt som innebär någit nytt han får göra pågrund av att han blivit större gör så att hans ögon glittrar och han sträcker på sig lite extra. Som skolbussen han längtat så efter att få åka. (Fick lite tårar i ögonen första gången han åkte iväg helt själv och stor) Denna vecka har han åkt både till och från skolan. I slutet av veckan gick han själv från busshållplatsen hem. Det är inte så många hundra meter men iaf :) Jag hade helst mött honom men det fick jag inte så det var bara att acceptera det faktum att han är stor nu.

Lilla Lilly är stora bruden med den extrema egna viljan. Henne bestämmer man inte över i första taget haha.
Idag har han varit utan blöja hela dagen och gått i sina små söta trosor :) går upp och ner så imorgon är det säkert blöja som gäller igen haha. Bara att hänga med i svängarna!

Idag har hon bakat sockerkaka med sin pappa. Hon gjorde ett eget recept där men tydligen inte skulle knäcka äggen innan man la i dom haha. Man skulle också hälla i väldigt mycket mjölk. Hon blev osams och skrek på sin pappa som tydligen smörjde in formen på fel sätt, inte lätt att baka med den donnan haha! Var väldigt nöjd vi köksön där jag bara satt och iakttog;)

Men Gott blev det :)

Helgen har varit lugn och mest på hemma plan. En liten fika med Lina och co igår och planering inför fortsatt fix med hennes walk in closet. Fick en glimt av Julia i hennes fina balklänning. Vilken prinsessa alltså! Vågar inte lägga upp någon bild och visa innan baldagen då råkar jag nog ut för en olycka haha eller vad tror du Lina ;)

Nu blir det lite film i soffan och fortsatt läsning i min spännande men hemska bok.
Imorgon är det studiedag då kommer även Clara och leker lite med sina kussar :)

Natti natti på er

Ovido - Quiz & Flashcards