Alla inlägg under november 2015

Av Sofi Géewe - 7 november 2015 18:50

Idag har jag spenderat nästan hela dagen på mitt kära jobb. Kom alldeles för mycket varor häromdagen och rörigt är inte min grej så var tvungen att fixa till det idag.
13 pall är nu klara :)
Alla i familjen var med i några timmar, hehe stackars dom .
Men dom hade rätt roligt iaf :)
(Tias är inte full på kortet hah)

Sedan kom även mormor förbi på kaffe och lek med barnen.

Så nu kan jag vara helt lugn på måndag när jag kommer till jobbet, såå skönt!

Nu är maten i ugnen så snart blir det lördags mys för hela slanten

Av Sofi Géewe - 6 november 2015 11:27

Idag har jag haft besök av banken och en mäklare för att värdera huset så vi blir av med byggkrediten. Ska bli spännande att se vad dom tycker sen.
Vår bank kvinna är ju för snäll, hon hade med denna fina inflyttnings blomma när hon kom.

Nu sitter jag och väntar på att nästa ska komma, larm killen. Idag blir det dunder larm på vårt fina hus.
Sedan blir det jobb för min del :) konstig dag idag. Men jag har ju "äran" att vara där till klockan 18 iaf ;)

Milon ska till farfar och Eva och sova över där inatt. De skulle äta pizza och mysa :)
Här hemma blir det fullt hus när alla barn kommer. Vi får väl se vilka som kommer hem, de är så stora så de har fullt upp på helgerna nu.

Man sover skönt här på landet.
Två små sovande barn i varsin säng men i vårt sovrum självklart haha. #snartfårövervåningenvaraklar !!!
Världens sötaste

Av Sofi Géewe - 4 november 2015 22:13

Idag har jag haft en lugn och skön dag. En social dag :)
Började med att vara hemma några timmar och leka med Lilly styra lite hemma och fjäska för hantverkarna med både frukost och fika.
Det händer grejer där uppe nu. Tittar man upp ser man lite väggar växa fram :)

Det är sååå högt upp till taket :)

Vid lunch tid åkte jag och Lilly till stan och träffa dagens första Lina för lunch på Cafe Clara. Jätte gott och trevligt. Lilly märkte inte att vi var på stan nästan tre timmar, hon sov så gott den där lilla sömn tutan.
Lite handling och hämtning i skolan av världens bästa Milon innan vi begav oss hem och fixade lite middag. Dagens andra Lina ;) och Erik kom och åt med oss idag. Dom var så duktiga och cyklade hit i mörkret så vi kunde pimpla lite vin också :) Trevligt som alltid !

Vet ni hur sjukt mycket pengar man lägger på Ikea vid flytt?! Helt sanslöst.
Många meter kvitton...
Men vi är väl inte klara än antar jag så det blir väl några meter till med ikea kvitton.

Av Sofi Géewe - 3 november 2015 22:15

Sakta men säkert händer der grejer här hemma nu. Det börjar synas rum på övervåningen och man kan börja tänka på hur det ska vara däruppe. Jätte roligt. Håller tummarna för att det blir som vi tänkt oss någon sånär iaf.
Det blir en vecka till för alla barn att bo i kaos men sen hoppas jag det börjar ordna till sig :)
Milon och Lilly har vant sig och Milon tycker det är jätte mysigt att vara nära oss hela tiden! Sitter mest vid köksbordet och ritar fina teckningar och pratar. Väldigt mysigt.

Idag var det tyst och stilla på jobbet.
Finns mycket att styra med iaf så att underhålla sig där är inga problem.
Har suttit hemma och fixat med inbjudningar till ett målar event och hade hjälp av min bästa lilla sekreterare Milon som räknade och stoppade ner inbjudningarna i kuvert :)

Imorgon är jag ledig och då ska jag och Lilly ta det lugnt och vara hemma. Fixa lite tvätt och styra hemma :)


Nu blir det sängen och sova.
Natti Natti

Ovido - Quiz & Flashcards