Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Sofftajm

Av Sofi Géewe - 28 april 2013 19:08

Nu har jag äntligen slängt mig i soffan.

Super skönt, skulle gärna somna här nu, men blir kanske lite tidigt kvart över sju.


Nu har vi haft lite födelsedagsfika för Tiffany. Hon fick lite pengar, en jätte fin sommar kläning, rosa kort byxor en scarf.

Honn har en stor reskassa nu tills vi ska åka. Jätte roligt för henne att kunna köpa lite onödiga saker där nere :)

Jag hade ingen lust alls att baka idag så det fick bli färdig köpt. En vinbärskaka bakade jag men sen fick det vara nog.

Dom brydde sig inte om det så mycket som tur var. Våra barn är ju vana vid det här.

       


Vi har gått på en promenad till nu, Milon vill inte göra nått annat är att cykla så det är bara att hänga med.

Han är super duktig ju. Han kör dock lite fort kan jag tycka. Men men han lär ssig väl.

Det är kul att gå runt i området nu när det är ljust och alla börjar plocka fram ute grejer speciellt vi som håller på att gör aiordning ute. Man kan få lite tips och trix :)

Det var ett hus som hade en jätte snygg gjuten trappa. Den skulle man ha, men fy vad dyrt att fixa en sådan.

Hoppas att vårat blir bra också.

Det kommer bli jätte spännande att börja greja med det.

Nu har tulpanerna börjar blomma, jäte mysigt. Det ska jag komma ihåg att sätta i höst så det kommer upp lite fint i rabatterna.  Då ska det komma upp rosa tulpaner istället :)

 


Som vanligt är det bara skit på tv så vi får väl se om det blir nått kul annars borde man kanske börja med en ny bok. Eller pyssla lite kan ju med funka om jag blir lite piggare vill säga.

Hoppas att Skila Världar volym 10 kommer ut i veckan att ladda ner. Längtar efter min gamla serie, det är ju jätte bra. Där blir det alltid bra tv ;) Och vilka skådespelare sen, haha.


Kramar

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi Géewe - 12 mars 2017 19:26

Blir visst bara helg blogg. Även fast jag har så mycket tid i veckorna är jag rätt trött och försöker ägna mer tid åt barnen och matlagning. Idag har jag lagat köttgryta för första gången. Bättre sent än aldrig haha! Måste vara en trettio års kris so...

Av Sofi Géewe - 5 mars 2017 18:22

I helgen fick vi mysigt besök från Jönköping av Martin och lilla Vincent. En väldigt faster kär unge kom denna gång så jag fick massor gos! Vi var på Tropicariumet i Kolmården, jätte kul! I shoppen fanns det jätte snygga solglasögon! Haha! ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:15


Söndag, fick sova enda fram tills klockan var 07.10 idag. Då var det tänt ute sa Lilly och bara att pallra sig upp ur sängen varken sig man ville eller inte. Dem vanliga morgonrutinen - hon lägger sig i soffan, skriker LALLA, jag går halvdöd och gör ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:04

Igår morse var vi effektiva, frukost vikning av två tvättmaskiner, städning, läxor innan klockan nio. Sedan kom ett samtal från en desperat Lina, som inte kunde öppna dörren, stackarn! Låset hade gått sönder, var typ sedan 1971 så det hade nog gjor...

Av Sofi Géewe - 20 februari 2017 19:00

Helgen bestod av mestadels av att göra inget, men lite fotboll fick vi in på söndagen. Världens bästa Milon körde på som vanligt, två mål på tre matcher. Han var inte jätte nöjd över det resultat men jag tyckte han var fantastisk. Svårt att spela i...

Ovido - Quiz & Flashcards