Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Valborg

Av Sofi Géewe - 30 april 2013 16:40

I detta kalla väder känns det inte alls lockane att gå ut och stå vid en eld och titta.

Man kommer ju frysa ihjäl, blåsigt och svinkallt.

Tanken är ju att vi ska grilla här med, men det finns ju lock på grillen som tur är. För det måste man ju när det är valborg, det hör lixom till tycker jag.

Jag ska göra lite sallad snart och fixa med chmpinjoner och majskolvar. Marinera kött kan ju vara bra med.

Lite tzatsiki ska vi göra med men jag glömde sjukt nog att köpa turkisk youghurt igår, hmm. Det tar familjen Lindgren med sig när dom kommer.  Tur att man kommer på saker innan det ska ätas iaf ;) Man får ju se det så.


Idag fyller Jesper år med men har visst inte köpt någon tårta det borde jag verkligen ha gjort känner jag. Kanske ska dra iväg och fixa det nu lite fort innan dom kommer. Annars är det ju rätt taskigt. Eller så får han en stadig grogg istället ;)


Jag fick sluta tidigt idag för mina snälla kolegor, det var gulligt av dom. Redan kvart i fyra fast jag egentligen skulle kört till klockan sex. Skönt att hinna med lite innan det kommer lite folk.

Sillan och jag var och shoppade lite på lunchen. Hon ska på bröllop snart så det behövdes lite nya smycken, och ojjjj vilka fina vi hittade. Hon kommer vara finare än bruden    

Jag köpte ett halsband och en scarf :)

 


Nehe nu ska jag ta tag i allt här.

Ha en trevlig valborg.

Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi Géewe - 12 mars 2017 19:26

Blir visst bara helg blogg. Även fast jag har så mycket tid i veckorna är jag rätt trött och försöker ägna mer tid åt barnen och matlagning. Idag har jag lagat köttgryta för första gången. Bättre sent än aldrig haha! Måste vara en trettio års kris so...

Av Sofi Géewe - 5 mars 2017 18:22

I helgen fick vi mysigt besök från Jönköping av Martin och lilla Vincent. En väldigt faster kär unge kom denna gång så jag fick massor gos! Vi var på Tropicariumet i Kolmården, jätte kul! I shoppen fanns det jätte snygga solglasögon! Haha! ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:15


Söndag, fick sova enda fram tills klockan var 07.10 idag. Då var det tänt ute sa Lilly och bara att pallra sig upp ur sängen varken sig man ville eller inte. Dem vanliga morgonrutinen - hon lägger sig i soffan, skriker LALLA, jag går halvdöd och gör ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:04

Igår morse var vi effektiva, frukost vikning av två tvättmaskiner, städning, läxor innan klockan nio. Sedan kom ett samtal från en desperat Lina, som inte kunde öppna dörren, stackarn! Låset hade gått sönder, var typ sedan 1971 så det hade nog gjor...

Av Sofi Géewe - 20 februari 2017 19:00

Helgen bestod av mestadels av att göra inget, men lite fotboll fick vi in på söndagen. Världens bästa Milon körde på som vanligt, två mål på tre matcher. Han var inte jätte nöjd över det resultat men jag tyckte han var fantastisk. Svårt att spela i...

Ovido - Quiz & Flashcards