Alla inlägg under maj 2013

Av Sofi Géewe - 21 maj 2013 12:30

Min kära Silvana har tagit så fina bilder på Magnolia träd så jag måste lägga upp dom här.

 Underbart med magnolia, verkligen det finaste blomman.

Och med en så duktig fotograf med :)

     

 


Av Sofi Géewe - 21 maj 2013 10:12

Nehe, det var ju länge sedan vi tapetserade om hemma ;)

Känns som att det är på tiden ju. Tycker att den här tapeten är fin att ev. ha i vårt sovrum på en vägg. Mysigt shimmer i den. Är inte jätte nöjd där inne, det är lite för kallt och stelt även fast vi har så mycket fina medaljonger.

Men det är bara ett eventuellt än sålänge ;)

   


Robin´s rum tycker jag inte heller blev så bra, det är lite för tråkigt.

Han behöver nått mörkare och coolare tänker jag mig. Den här tycker jag är så fin. Man ser inte det på bilden tyvärr men det är lime grönt shimmer på stammarna. Den kan nog bli riktigt snygg i hans rum mot det vita och svarta. Får se om han godkänner den :) I hope so 

 

Av Sofi Géewe - 20 maj 2013 22:15

Nu är det sofftajm här.

Nu har vi hållt på och grejat massor. Packat lite till, tvättat. Vi fick finbesök av mamma, farmor och Hans :)

Mamma kom och lämnade minn fina lurar som jag kan ha på resa. Perfekt till Skilda Världar vol 10 på planet ;)

Milon fick ett halsband. Värst vad han har börjat tycka om halsband lillen. Det här var jätte coolt. Det satte han på sig direkt. Han tycker visst att han ska ha på sig två nu, hmm ;)

Famor och Hans var ute på cykeltur så dom ville bara komma och säga hej. Mysig att dom kommer förbi ibland bara sådär tycker jag. Dom bara cyklar och cyklar jämt. Kanske är det man kommer sysslamed sen som pensionär ;) Tror du det älskling? Du kommer väl köra på bakhjulet då med min omogna man... hihi.


Hittade massor tatueringar i Milons rum när jag städade, men lät bli att tala om det såhan inte gör massor innan vi åker. Förra året när vi var i Turkiet hade han fe stycken eller vad det var och det var vita fläckar enda tills i vintras ju, hehe inte jätte snyggt kanske.

Söta Tiffany har ringt två gånger till mig idag, hon har väldigt mycket fjärilar i magen nu. Såklart första gången utomlands. Hon kommer nog inte sova speciellt mycket imorn natt skulle jag tro.

Imorn blir det också lite att göra innan det är sängdax. Färga håret bland annat. Kanske går upp tidigt och gör det imorn bitti för jag skulle så gärna vilja träna Zumba imorn kväll. Perfekt innan man ska sova och roligt såklart. Kommer säkert inte träna på över en vecka ju. Vi får se hur klar jag känner att jag är imorn efter jobbet. Kanske inte känner att jag hinner. Ska försöka få barnen att somna tidigt imorn iaf tänkte jag så dom får någon sömn. Så kanke dom är glada när jag är tjurig pågrund av sömnbrist ;)


Imorn är det bara att köra extra hårt på jobbet när det är sista dagen innan semestern. Det lär väl vara fullt ös igen om det är fint väder. Annars får jag hitta på lite att pyssla med så tiden går fort.

Skönt att vara ledig, underbart rättare sagt.


Dax att inte sängposition alldeles straxt.

Sov gott kära ni.


Av Sofi Géewe - 20 maj 2013 16:15

Idag händer det mycket , full fart:) Kul.

Massor på jobbet, telefonen ringer hela tiden, mycket mailande,och kunder. Har tydligen blivit någon form av ansvarig för ett projekt här av Lasse, hehe. Men det ska nog gå fint det. Roligt när det händer mycket tycker jag.


På lunchen blev det snabb shopping, en bikini överdel, äntligen. 

Gick till Twilfit där man får bra hjälp. Det behövs när man ska köpa sånna tråkiga saker.

Det blev också Morsdag present, åksjuketabletter till barnen.

Skulle fixa hörlurar ikväll tänkte jag efter jobbet, men så fick jag ett mms av min söta mamma  som hade köpt det åt mig. Så snäll och tänker på sin dotter när hon shoppar.   


Nehe nu är det bara att fortsätta ta hand om mina kunder.

Sen ska jag hem och börja med min To Do lista inför resan. Skönt att kunna bocka av lite saker iaf :)

Av Sofi Géewe - 19 maj 2013 16:30

Milon tog ett "kärlekskort" på mamma och pappa.

En duktig lite fotograf.


Nu håller jag på att packa och tvätta så allt är klart för nu är det inte många dagar kvar tills vi åker.

Äntligen, äntligen får jag krama på Martin .

Hoppas jag kommer ihåg att ta med allt, det är väl säkert så att något kommer glömmas och att jag packar ner alldeles för mycket kläder ;) Men men vi har ju våra nya stora väskor så det får vi plats med.


Pysslade lite förut :) Gjorde ett armband till mig själv. Tyckte det blev rätt fint faktiskt. Snyggt med lite läder, jag brukar inte ha det så det kan ju vara kul med nått annat som omväxling. Kanske blir ett i brunt läder med.  

Här är det

 


Idag har jag och älskling tagit en tur på stan, köpte flipflops och tofflor till honom och Timpa. Och en piké självklart ;) Tias är piké besatt kan man sägta. Till skillnad mot mig som vill shoppa allt iofs ;)

Efter stan blev det lunch och Motor GP sen en tur i Vidingsjö spåret. Det behövdes efter allt jag smält i mig denna helg.

Dax att bli duktig igen nu. Nu får det bli sallad och shaker några dagar igen tills vi drar. Hoppas dom har mycket god mat där nere. Så man kan köra lite GI. Tyvärr finns det ju också chokladfontän på hotellet, hmm farligt gott.

Alltid lika fint att gå i spåret, hade dock inte gjort nått om det inte regnade.


   


Dax att fortsätta med mina sysslor.





Av Sofi Géewe - 19 maj 2013 14:00

Vi har haft en jätte mysig helg jag och mina killar

  

Nu har vi gjort Kolmården. Super mysigt.

Det är något som varje år ärnlika mysigt tycker jag. Skönt att gå där och strosa och titta på alla djur. Milon har lekt väldigt mycket i parkerna, kört bil, klappat djur. Otroligt lyckad var det. Soligt hela tiden, vi har tom fått lite solbränna :)

Milon tyckte bäst om delfinerna och piraterna vid brådjupet.

God mat har vi också ätit och alldeles för mycket godis och glass :)

Här kommer en massa fina bilder från Kolmården.

                             


Av Sofi Géewe - 16 maj 2013 22:11

Fotograf Mormor :)

Av Sofi Géewe - 16 maj 2013 22:00

Ligger i soffan och är helt slut.

Jobbat, tränat, packat, vikt ett ton tvätt typ. Jag kommer ha sjuk träningsvärk imorn herregud. Det var ett jätte jobbigt Trx pass med Lisa. Väldigt roligt. Får se hur lite jag kommer kunna röra mig i helgen.

Längtar till imorn massor. Då blir det mys med mina killar =)


Jag och Tiffany gick igeno hennes packning, honn har packat för en månad typ. Men det är klart, första gången utomlands å är det ju så. Hon har ju ingen anig om vad hon ska vänta sig. Det kommer bli jätte roligt och se vad hon tycker :)

Timpa tänker inte riktigt lika kan jag säga, han ställde fram en parfym han skulle ha med sig sen var det inte så noga.

Dom har kört gärnet med skolarbete nu så dom inte behöver göra så mycket när vi är borta. Förhoppningsvis behöver dom inte ta med böckerna. Tiffany lär väl vilja det för hon älskar ju skolan :) Den enda tyvärr.


Nu får min stackars man sitta och våndas framför Revenge igen, hihi.

Det måste vi se självklart.


Milon och mamma har varit i Valla i flera timmar. Han hade ätit konstant som vanligt haha. Plättar, risifrutti, bullar. Snutten. Man blir hungerig av att leka ju. Dom hade smitit in i stallet och tittat på ridskola. Ha kanske kan bli en häst kille ;) Eller vad tycker du min kära man?

Idag har jag inte tagit ett enda kort, men jag ska ta desto mer imorn.


Natti Natti

Ovido - Quiz & Flashcards