Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Härliga påsk

Av Sofi Géewe - 20 april 2014 22:00

Idag har vi haft en till jätte mysig påskdag. Varit ute i solen och njutit. Men vi har också varit inne och försökt att röja lite i källaren som aldrig slutar vara ett kaos. Hoppas vi får iordning på tvättstugan snart så vi kan få in allt där igen. Men det är mycket som ska göras och mycket som ska handlas och framförallt väljas. Det är lite svårt tycker jag för jag vill verkligen ha det som är bäst nu för organiseringen av alla kläder, vi är ju några stycken så det blir många högar med kläder att vika och lägga någonstan. Vore ju inga problem om man var villig att lägga mer typ 25 000 men det är jag icke... Dyrt med inredning och garderober.
Vi fixade också med vår nya lilla toa i källaren, det blev jätte bra. Alla saker fick bli svarta eftersom att det är tonårs toaletten :)
Kanske mascara fläckarna syns lite mindre ;)

Vi tog en sväng till rusta ovh Tias hittade självklart en liten bubbel pol som han gärna ville ha med sig hem. Kan ju inte neka att det vore rätt skönt att ligga däri och bubbla när jag är höggravid :) men jag kände att vi har lite annat att spendera våra pengar på nu..

Milon behövde ett par skor till nu i värmen, han har velat ha dessa fula jätte länge och jag har sagt NEJ varje gång. Tycker dom är skit fula ärligt talat men men jag väljer nästan alltid vad han ska ha så han och hans kära pappa valde idag. Dock var jag väldigt emot det ska jag säga!!!
Syns ju iaf hahah. Han provade att träna lite med dom när vi var på rusta..


Häromdagen fick jag det sköna beskedet att jag fick havandeskaps penning.  Så skönt att slippa gå och gnälla och stöna hela sommaren. Nu får jag vara hemma med Tias som nästan alltid är hamma hela sommaren medans jag jobbar. Lite konstigt dock att bara ha två månader till med Lasse, kanske är det sista vi jobbat ihop innan jag går och han pensionerar sig. Hoppas att han är kvar när jag kommer tillbaka.  Jag vet ju att jag alltid kommer att ha honom i mitt liv men det är rätt kul att träffa han varje dag, härliga människa.   


Nu blir det snart sängen, jag är så sjukt trött hela dagarna. Skulle kunna varva mellan att sova och kissa hela dygnet tror jag ;)

Nu har vår lilla bebis varit lite lugnare några  nätter så jag fått sova skönt. Inte konstigt att hon blir sur kanske när hon blir mosad bak i min rygg för att jag sover på mage hehe. När hon kommer ut får hon bestämmahur hon ska sova men nu är det my way som gäller ;)


God natt på er.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi Géewe - 12 mars 2017 19:26

Blir visst bara helg blogg. Även fast jag har så mycket tid i veckorna är jag rätt trött och försöker ägna mer tid åt barnen och matlagning. Idag har jag lagat köttgryta för första gången. Bättre sent än aldrig haha! Måste vara en trettio års kris so...

Av Sofi Géewe - 5 mars 2017 18:22

I helgen fick vi mysigt besök från Jönköping av Martin och lilla Vincent. En väldigt faster kär unge kom denna gång så jag fick massor gos! Vi var på Tropicariumet i Kolmården, jätte kul! I shoppen fanns det jätte snygga solglasögon! Haha! ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:15


Söndag, fick sova enda fram tills klockan var 07.10 idag. Då var det tänt ute sa Lilly och bara att pallra sig upp ur sängen varken sig man ville eller inte. Dem vanliga morgonrutinen - hon lägger sig i soffan, skriker LALLA, jag går halvdöd och gör ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:04

Igår morse var vi effektiva, frukost vikning av två tvättmaskiner, städning, läxor innan klockan nio. Sedan kom ett samtal från en desperat Lina, som inte kunde öppna dörren, stackarn! Låset hade gått sönder, var typ sedan 1971 så det hade nog gjor...

Av Sofi Géewe - 20 februari 2017 19:00

Helgen bestod av mestadels av att göra inget, men lite fotboll fick vi in på söndagen. Världens bästa Milon körde på som vanligt, två mål på tre matcher. Han var inte jätte nöjd över det resultat men jag tyckte han var fantastisk. Svårt att spela i...

Ovido - Quiz & Flashcards