Alla inlägg den 15 juni 2014

Av Sofi Géewe - 15 juni 2014 17:15

Idag fyller världens bästa mamma 55-år.

Vi har haft en jätte mysig helg och började fira henne redan igår med presenter, mat och familj :)

Igår var vi i gamla Linköping och gick runt lite och tittade i affärerna och köpte halsband och lördagsgodis.

   

Vi tog sådan lång tid på oss att gå runt så fika ställena hann att stänga så det fick bli fika på ikea istället. Vi passade på att köpe en paviljong som jag nu sitter i, jätte mysigt. Den var vi snabba att sätta upp igår när vi kom hem så vi kunde gömma oss för blåsten. Vi satt ute till elva trots det icke så varma vädret men här inne var så mysigt.


Massor god mat hade vi köpt från Ullstämma, medelhavsbuffé. Vi skulle gått ut och ötit men bestämde oss för att beställa där istället för vår lilla son är inte så road av att gå ut och äta för tillfället ;) 6-åringar kan inte riktigt sitta stilla.


Många paket blev det till världens bästa mamma  

   

Efter Ikea fick vi inte åka raka vägen hem utan Tias och Milon värvade mamma och Martin  till deras klubb!

 

Tror piloterna känner igen våra bilar nu efter alla gånger dom tittat på plan som ska lyfta, herregud!!!


Vi kom precis hem efter en hel dag hos mamma. Vi har rensat hela hennes vind. Jag och Martin hade hur mycjet barn saker som helst där uppe. Vilka härliga minnen.

Några av mina favvo saker!

 

Milon hittade massor saker som han ville ha med sig hem, bla våra gamla kulor!

 


Det var jätte skönt att vi fick bort så mycket saker. Nu har hon bara jätte lite saker kvar där uppe som står färdiga i ett hörn redo för att flyttas :)  Nu måste jag upp på vår vind och fortsätta min rensning för att få plats med det jag fick med mig hem :) Håller dock på att somna så vi får se hur mycket som blir gjort precis nu ;)

Tias hade en slapp dag hos mamma och satt och tittade på motorgp i soffan så han får börja sitt jobbande nu med att tapetsera klart lillans rum ;)


Vissa små katter blev trött på allt vi ställde överall så han sov istället.

Söt kisse1

    

Ovido - Quiz & Flashcards