Alla inlägg under september 2013

Av Sofi Géewe - 3 september 2013 13:33

Nu är jag tillbaka efter lunchen. Det blev en sallad från Mc Donalds, tycker deras nya är såå goda. Det blev den med kyckling, pesto, mozzarella och soltorkade tomater.

Jag var iväg en sväng på Återvinningen, second hand affär i närheten. Tycker jag brukade fynda bra saker där MEN fy vad det har blivit dyrt. Fanns inget som jag ville betald de priserna för. Synd. Dom har börjat med massor nya saker och då höjde de priserna. Exempel dessa fin muggarna, rätt enkla ändå kostade 75kr...

Påvägen dit åker man förbi en rondell där detta märkliga "konstverk" står!
Tycker inte alls den passar in.. Förstår lixom inte grejen med den, inte ens efter att ha hört konstnären berätta om den..hon ser arg ut! Haha låter visst som en riktigt gnäll kärringen idag ;) men det måste man ju få vara ibland med..

IVF

Av Sofi Géewe - 2 september 2013 21:15

Nu harr jag slagit ner mig i soffan utslagen efter min promenad och en varm dusch.

Skön känsla när man är trött i kroppen och känner att man gjort nått bra.  Nu är ag dock hungerig, det är det jobbiga med att köra gi när man vill ta sig en liten kvällsmacka och inte orkar laga något. Har handlat välsigt dåligt nu så det får väl bli ett äpple eller nått, hmm..


Idag fick vi en väldiggt bra nyhet, vi får hjälp av Sandå med bruttolöneavdrag för ivf. Det är otrlogt skönt med tanke på vad det kostar. Så nu behöver vi "bara" betala hälften.  Självklart värt varenda krona <3

Så nu kör vi, underbart. Vi ska ringa imorn till en klinik som vi vill ha. Hoppas att det finns bra med tider så man slipper vänta länge. Vi får höra vad dom säger. Vi har hittat en klinik som har amarbete med en i Linköping, det vore jätte skönt att slippa åka skyttetrafik till Stockholm. Älskar Stockholm men det kan bli lite mycket att åka fram och tillbaka några gånger i veckan. Det är synd att vi inte får göra på Universitets sjukhuset här för dom har jätte bra siffror.  Väldigt många som blir gravida när dom gör Ivf här. Synd att ma inte får utnytja det när vi har ett så fint sjukhus och så nära till det. Men för det måste man vara ofrivilligt barnlösa och det är vi ju inte... Barnlösa är väl det minsat vi är i denna familj hahah.  Vi håller tummarna för att vi hittar några bra att få hjälp av bara.

 

Hahaha

Spermier o agg.441x245


Natti

// Sofi


Av Sofi Géewe - 2 september 2013 19:00

Jag hittade ett jätte fint garn häromdagen som jag bara var tvungen att köpa, på netto kors..

Jag blev lite sugen på sticka. Är ju ingen stjärna på det heller kan jag inte påstå men det är bara att öva ;)

Någon  gång kanske jag kan bli bra på det.

Tyckte det var så härligt höstigt.

 

Är på mitt lilla jobb och står och tittar ut på det fina vädret. Idag hade varit en perfekt dag för en promiss i skogen och leta lite svamp. Härligt sensommar väder.  Jag blir inte "utsläppt" härifrån förens klockan sex så då är det väl kallt och grått igen säkert. Hoppas på fint väder för idag måste jag ta mig en springtur det var allt för länge sedan kan jag säga.

Imorn blir det Zumba igen, roligt :)


Nu ska jag ta tag i alla tapetkataloger som ligger i en röra här.

// Sofi


Av Sofi Géewe - 1 september 2013 19:45

Fått in snygga nyheter från  Fiona tapeter. Kanske dax för lite höst pyssel hemma?

Royal Classic heter kollektionen. Tycker det fanns mycket snyggt i den faktiskt.

Mycket mörka hösfärger, lila, brunt och svart. Mycket blandade mönster.

Alltid lika roligt att packa upp nyheter och lägga upp rullar på hyllan.

Ett litet smakprov!

 

   

 

Av Sofi Géewe - 1 september 2013 19:15

Sitter i mitt rosa kök och dricker kaffe i min nya födelsedagsmugg som jag fick av mamma <3

Kaffet smakar extra gott när det är nymalt och i en så fin mugg.

 


När jag var på Ikea i veckan spanade jag in de nya köken lite. Hitttade fort mitt dröm kök. Åhh så snyggt tycker jag.

Det vill jag ha!!

Tycker om när det är blandat med vanliga skåp och lite vitrin. Blev visst väldigt suddiga bilder för jag tog dom i farten påväg till frukosten ;)

     

Bänkskivan har vi ju iaf, haha. När vi köpte huset bestämmde vi oss för att göra en budget renovering på köket och att vi skulle göra det framöver. Men jag tror vi väntar nått eller några år till. Känner att det finns annat som står före på listan.  Men när man såg dettta blev man sugen alltså. Men vi har absolut ett fint kök nu med.

Jag är ju lite sugen på att slå bort väggen in till vardagsrummet sp det blir större. Är tyvärr en bärande vägg så det lär väl kosta multum det tyvärr. Skulle vilja ha ett stort kök hellre än ett stort vardagsrum som vi har idag.  Man borde spendera mer tid i köket, mer socialt än va det är med tv:n i vardagsrummet. Har alltid velat ha en köksö med stolar som man kan sitta vid när det lagas mat. Perfekt för barnens läxor när man lagar mat.

Det skulle faktiskt funka om väggen åkte ner ;)

Skulle då vilja ha väggen mot vardagsrummet i glas, med massor spröjs och ev en dubbedörr i glas. Låter billigt va !? haha. Vore helmysigt med ett gammalt fönsterparti med gammalt fint glas i.

Drömmar måste man ha..



Idag var jag och Milon på sjukhuset för att träffa Krister och se hur han mådde. Det var skönt att se att han var såpass pigg som han var. Alla slangar var borta och han var snart på hemväg, förhoppningsvis i början av veckan :)

Skönt för Yvonne att få hem sin karl igen <3

Vi håller alla tummar för att han snart blir frisk och kry igen.

Milon hade med sig ett gosedjur som han vunnit på Lisseberg som han tyckte Krister skulle ha så han slapp sova ensam i sitt rum, sötnosen. Det blev poppis så det var roligt.


Nu ska jag upp och lägga min lilla kille tänkte jag.

//Sofi



Av Sofi Géewe - 1 september 2013 14:30

Igår fyllde jag alltså år, 26.. Hmm när blev jag så gammal ;)

Jag hade en jätte bra dag med familjen igår. Gott fika med tårta och grillat på kvällen. Jag fick jätte mycket fina presenter. Mycket höstkläder och träningskläder, smycken, smink, bok  parfym:) Jätte fina paket.

Tack min fina familj för allt. Puss

Väldigt gott med grillning, vi satt tom ute och åt.

Jag satt i min nya fina poncho som jag fick av min son <3 och och ett glas höstigt rödvin och titta på min fina man när han grillade fläskfilé som jag beställt.

 



Ovido - Quiz & Flashcards