Alla inlägg under oktober 2013

Av Sofi Géewe - 14 oktober 2013 21:00


Sitter och planerar lite inför vår 2-åriga bröllopsdag <3

Så sjukt vad tiden går fort, kära nån.. Lyckligaste äktenskapet har jag med min fina man   

Vi hade ju tänkt att åka till London, men det fanns inget bra dom datumen vi vill iväg så vi tänkte att vi väntar tills efter jul. Kanske i slutet på januari som förra gången. Kollade på detta lilla mysiga hotell. Tyckte det lät så mysigt och familjärt.

Det är mysigt att vara ute på landet  och bara vara med varandra, äta god mat och bubbla bubbelbad tills man blir helt skrynklig. Ska ringa och kolla imorgon om man kan äta julbord en dag och femrätters den andra dagen. Det vore helt perfekt. Jag vill jätte gärna äta julbord. Längtar    

Visst ser det väl mysigt ut, speciellt med all snö, det kan man ju hoppas på att det skulle kunna vara.


Lill Prinsen får vara med mormor när vi åker. Det tycker han är jätte roligt <3

Och mormor med förhoppningsvis ;) Alla nöjda och glada alltså   

Tiffany sminkade Milon och henne lite förut, haha. Fina va! Små katter.

 


Tias och jag sitter och tittar lite på Bilar, vi är livsfarliga ihop med vår impulsivitet.

Varsin dator och ett glas vin , jag rött och han rosé ;)

 


Jag vill ju ha en ny bil, vill inte ha en tantbil längre juuu. Den är bra min lilla golf men det vore kul med nått roligare. Jag vill ha en Tiguan. Vi har hittat några fina. Men ingen i närheten . Vi ska åka till Engströms i helgen så får dom hjälpa oss att leta lite. Intressant att se vad vi får för min lilla bil.

Visst är dem fina :)



Snart blir det en dusch och lite sömn innan det är dags för ett nytt sjukhusbesök och jobb till klockan 18.00 igen.

Kram





Av Sofi Géewe - 13 oktober 2013 21:00

Så var helgen åter slut då, har ju jobat hela helgen men man känner ju ändå skilnad för dagarna är ite lika långa.

Nu kör jag till sex varje dag i veckan. Hade tänkt att jag skulle försöka få in lite träning också. Svårt att hinna med när man vill hem och hinna med familjen också. För mig kommer det alltid vara viktigare att hinna umgås med dom än att träna <3

Efter jobbet idag hannn vi med massor tråkig tvärr och andra sysslor.

Även lite plantering av höstblommor :)

Jag fick bra hjälp av en liten trädgårdsmästare.

   

När jag var på jobbet så var Tias och Milon jätte duktiga och plockade lite till på torpet och kom och lämnade lite möbler till mig som jag ska måla om på jobbet.

Jag har fullt med möbler där nu.  Har inte tid att jobba nått i veckan ;)

Dom tog sig också en liten sväng ut i skogen och hittade svamp, kanske inte jätte mycket men ändå. Milon var väldigt bestämd på att han skulle ta hem dom och göra en kantarell macka till sin mamma <3

Men jaa, jag vet inte vad han hade tänkt sig för macka riktigt md tanke på hur lite det var. Kanske den första lilla delen på en skogaholmslima ;)

 

Jag och Tiffany hann med att pyssla lite med.

Det blev kort, en tavla till henne och ett nytt moss hjärta till dörren.

 

Nu ska jag och hjärtat titta på Partaj och Café Bärs!

Heheh det är humor det, speciellt nu när dom härmar min favvo, han på ÖB reklamen, hihi

Ha en mysig kväll

KRAM

/ S

Av Sofi Géewe - 13 oktober 2013 13:00

Jag vill ju så gärna lära mig att sticka och virka så häromdagen gick jag in  i en garnaffär och frågade om mdom hade kurser :) Men det var det ont om tyvärr men om man fick ihop minst fem stycken själv så ordnade dom en kurs och då skulle dom lära ut vad man ville kunna sa hon :)

Så, någon i Linköping som vill lära sig sticka och virka med mig? :)


Satt och tittade på inspiration på Panduros hemsida.

Extremt dålig bild kvalitet men man ser lite iaf :)

         

Av Sofi Géewe - 12 oktober 2013 20:04

Äntligen lördag och godis.
Jag är lika galen i lördagar som barnen jag :) så min godis skål är framtagen och full med massor gott.

Köpte lite fina pärlor förut med bokstäver, rosa sjävklart.
Blev som en riktig tonåring och skrev en kärleks förklaring till Tias på ett armband haha <3

Jag Tias och Milon var på landet en sväng och plockade ner saker.
Det kändes verkligen som ett bra beslut att lämna landet när vi var där idag. Tråkigt för att vi gjort det så fint men skönt med tanke på mycket annat. Som tex fladdermöss som har tagit sig in i vårt sovrum, så ***** äckligt!!
Efter massor plock tog vi en promenad i skogen, ingen svamp som vanligt tyvärr då :(
Milon plockade en påse kastanjer istället för det finns det gott om.

[Bild]

Sen fick vi fin besök av våra kära vänner som var fika sugna :)
Barnen lekte kors i taket utan att bråka, inte ofta det händer men åhhh vad skönt det är dom få gångerna hehe.
Den lille mannen gick inte att få med på kort idag, han är ju inte still en sekund den ungen <3

[Bild]

Nu blir det tv mys och godis :)
Kramar

Av Sofi Géewe - 12 oktober 2013 13:38

Underbart att
Äntligen ha slutat jobbet :)
Nu vankas det mat. Har inte ätit sedan fem igår så jag håller på att hungra ihjäl kan man säga!! Kan inte tänka typ. Men snart så :)
Efter maten blir det landet, mysigt. Man lär inte kunna se något förutom löv kan jag tro.
Här är min dag än så länge i bilder :)

Kram

Av Sofi Géewe - 11 oktober 2013 20:15

Det blev en mysig fredag med mamma och Milon idag.

Vi åkte ut till mamma imorse och fikade och bubblade lite. Milon tittade självklart på sin älsklings film hos mormor, Nalle Puh och Heffaklumparna. Undrar när han ska sluta titta på den, hehe. Han borde h tröttnat efter nu några hundra gånger.

Vi fick massor fina saker av mammsen som hon shoppat i Ullared. Jag fick lite fina pyssel saker och ett mobilskal <3

Blev mycket gos med den här lilla tjockisen.

 

Bära katter kan man ju göra på många sätt när katten inte bryr sig så mycket, haha. Här är några!

     


Efter lite tid hos mormor åkte vi in till stan för att leta gardiner och äta lunch.

Milon letade tråd i tygaffären när vi letade gadiner.

 

Neon färgerna var finast!

Sen åt vi mat på Linds, mysigt.

     

Sen blev det storhandling för hela veckan, jag och alla andra i stan, hmm.

Skönt när man har handlat all mat för en vecka framåt tycker jag.

Milon hjälpte mig att dra vagnen :) Killen som alltid hjälper mamma <3

Nu ligger jag och Milon i sängen och gosar lite, han ligger och sms:ar med mormor och jag kollar på Styleroom.

Fick precis ett glas rosévin av min man <3 Mycket gott.

Ingen rolig helg alls famför mig, bara jobb :( Vill vara hemma med alla andra. Jobbar också hela nästa vecka till sex varje dag, trist va!?

Nu är det gos och läsning som gäller.

Trevlig kväll.

Kram

  


Av Sofi Géewe - 10 oktober 2013 22:22

Hade lite tråkigt på jobbet idag så jag shoppade lite på Panduro.se :)
Massor schabloner. Har väntat på att de ska finnas i butiken här i Linköping men de kommer aldrig så nu beställde jag dem. Måste ha lite till min kista jag håller på att måla på jobbet. Ska även måla en skänk tänkte jag.
Fina va?!

Den sista tänkte jag använda med textil färg och göra en kudde till Milon. Coolt..

Idag åt jag lunch med min gamla kompis Marina. Vi lärde känna varandra på dagis så det var ett tag sen. Tyvärr ses vi alldeles för sällan, men jag hoppas det blir ändring på det <3
När jag kom hem från jobbet lagade Tias mat, potatisgratäng, fläskfilé och rödvinsås. Super gott. Han hade gjort massor nytta här hemma när jag jobbade, mat, tvätt och burit upp massor strunt på vinden. Min lilla prins var det dock inte mycket go i idag. Han hade fått feber och låg bara i soffan. Så imorn blir det film i sängen för vår del. Pluttisen <3

Ska fixa lite till med Tiffanys rum imorn med. Vet inte vart jag ska hitta blå saker just nu bara. Det är bara höst färger nu juu.. Får leta mer helt enkelt :) Allt hinns tyvärr inte klart i hennes rum tills imorn men alla viktiga saker är iaf klara <3 hoppas hon gillar det pluttan.

Nu är jag trött så nu ska jag lägga ner min nya fina telefon på sängbordet :)
Sov gott
<3

Av Sofi Géewe - 10 oktober 2013 22:22

Hade lite tråkigt på jobbet idag så jag shoppade lite på Panduro.se :)
Massor schabloner. Har väntat på att de ska finnas i butiken här i Linköping men de kommer aldrig så nu beställde jag dem. Måste ha lite till min kista jag håller på att måla på jobbet. Ska även måla en skänk tänkte jag.
Fina va?!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Den sista tänkte jag använda med textil färg och göra en kudde till Milon. Coolt..

Idag åt jag lunch med min gamla kompis Marina. Vi lärde känna varandra på dagis så det var ett tag sen. Tyvärr ses vi alldeles för sällan, men jag hoppas det blir ändring på det <3
När jag kom hem från jobbet lagade Tias mat, potatisgratäng, fläskfilé och rödvinsås. Super gott. Han hade gjort massor nytta här hemma när jag jobbade, mat, tvätt och burit upp massor strunt på vinden. Min lilla prins var det dock inte mycket go i idag. Han hade fått feber och låg bara i soffan. Så imorn blir det film i sängen för vår del. Pluttisen <3

Ska fixa lite till med Tiffanys rum imorn med. Vet inte vart jag ska hitta blå saker just nu bara. Det är bara höst färger nu juu.. Får leta mer helt enkelt :) Allt hinns tyvärr inte klart i hennes rum tills imorn men alla viktiga saker är iaf klara <3 hoppas hon gillar det pluttan.

Nu är jag trött så nu ska jag lägga ner min nya fina telefon på sängbordet :)
Sov gott
<3

Ovido - Quiz & Flashcards