Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

IVF Kliniken

Av Sofi Géewe - 9 oktober 2013 12:15

IVF-kliniken Stockholm


Många nya intryck och mycket fakt, det bestod våran dag igår av.

Att man kan få in så mycket på en timma..

Jag fick verkligen göra två av dom värtsa sakerna jag vet. Men det är väl bara att vänja sig vid sånt nu.

Först gynundersökning med ultraljud sen snodde dom tre rör med blod också ;)

Är väldigt stolt över mig själv att det gick så bra. Tur att jag inte visste det innan då slapp jag vara så nervös.

Det var en väldigt trevlig och fin klinik. Ingen hemsk sjukhus lukt och inga vita väggar. Det där kommer gå jätte bra trots all smärta och hemskheter vi kommer få vara med om nu ett tag framöver.

Stackars Tias får börja med lidande. Hans ingrepp hoppa vi blir nsart så vi är igång.

Då får det bli en övernattning i Stockholm, inte så skönt att sitta i bilen efter det kanske då är det bättre att vara kvar tänker jag. Lite hotellmys   

Jag ska tydligen lära mig att ta spruta på mig själv nästa gång också, som att det kommer hända va!?

Det kommer aldrig gå så det är redan bortlejt tilll mamma   

Jag skulle bara sitta där med sprutan i handen och "sikta". Bäst att hon gör det så det bli gjort.

Det kan bli intressant att se hur man blir med en väldigt massa hormoner i kroppen, hehe. Inte så intressant för alla andra i familjen kanske ;)

Hur eller hur så längtar jag efter att vi är igång jag och min fina man.


På hemvägen tog vi lite lunch på Heron City.

Råkade visst också gå in en liten sväng på Hemtex och där låg en lila kudde och titta på mig och ville bli köpt av mig.

Den blev jätte fin i soffan.

 


Idag blir det en mysig eftermiddag. Det är dropp in fika på dagis.

Barnen bakade kakor igår och förberedde ingör fikat.

Milon tycker alltid det är jätte roligt när vi ska komma till dagis. Såklart det är ju roligt att visa sina saker och vad dom gör för kul. Jag skulle tydligen få se när han står på händerna på gröna mattan, det kan bli spännande deft, hihi.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi Géewe - 12 mars 2017 19:26

Blir visst bara helg blogg. Även fast jag har så mycket tid i veckorna är jag rätt trött och försöker ägna mer tid åt barnen och matlagning. Idag har jag lagat köttgryta för första gången. Bättre sent än aldrig haha! Måste vara en trettio års kris so...

Av Sofi Géewe - 5 mars 2017 18:22

I helgen fick vi mysigt besök från Jönköping av Martin och lilla Vincent. En väldigt faster kär unge kom denna gång så jag fick massor gos! Vi var på Tropicariumet i Kolmården, jätte kul! I shoppen fanns det jätte snygga solglasögon! Haha! ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:15


Söndag, fick sova enda fram tills klockan var 07.10 idag. Då var det tänt ute sa Lilly och bara att pallra sig upp ur sängen varken sig man ville eller inte. Dem vanliga morgonrutinen - hon lägger sig i soffan, skriker LALLA, jag går halvdöd och gör ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:04

Igår morse var vi effektiva, frukost vikning av två tvättmaskiner, städning, läxor innan klockan nio. Sedan kom ett samtal från en desperat Lina, som inte kunde öppna dörren, stackarn! Låset hade gått sönder, var typ sedan 1971 så det hade nog gjor...

Av Sofi Géewe - 20 februari 2017 19:00

Helgen bestod av mestadels av att göra inget, men lite fotboll fick vi in på söndagen. Världens bästa Milon körde på som vanligt, två mål på tre matcher. Han var inte jätte nöjd över det resultat men jag tyckte han var fantastisk. Svårt att spela i...

Ovido - Quiz & Flashcards