Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Sofi Géewe - 3 mars 2015 21:30

Idag har vädret här varit extremt märkligt, vi har fått allt tror jag.

Det började med regn imorse men övergick fort till snö. Inte lite lugnt och harmoniskt utan stra snöbollar  kom ner.  Som tur var försvann det väldigt fort och solen kom fram efter lunch. Jag stod ute i solen i en timma och pratade med grannen och fick Lilly att somna i vagnen medans vi tittade på alla glada barn som lekte i lekparken. Alla var så sams och på ra humör. Det var underbart att stå i solen och känna hur den värmde.

Fullt ös i vår tråkiga  lekpark!

 

Milon somnad väldigt gott idag efter all lek :) Min fina lilla pojke!

Han fick gå utan överdragsbyxor och var överlycklig för det. Nu kan jag springa asa snabbt igen mamma!


Tias och jag sitter och diskuterar hus för fulla muggar här. Vi hade en mäklare här imorse och det gick väldigt bra tycker jag- Goda nyheter. MEN om vi bestämmer oss för allt så är det bäst för oss att köra nu så fort det bara går för försäljningen av dettas skull. Man vill ju ha ut så mycket som möjligt självklart.

Vi får se hur vi gör helt enketl :)


Idag är jag sååå trött, kan nog äntligen slappna av lite då min tonårsgröt i huvet börjar reda ut sig lite ;)

Så det blir nog sängen för min del, blir ju en sjukt tidig morgon imorgonbitti när jag och mamma drar till Ullared  

God natt på er alla


Av Sofi Géewe - 3 mars 2015 08:23

Igår var en händelserik dag :)

Vi var bland annat på banken för att prata om hus och husbygge. Vårt mål har alltid varit att bygga ett hus och nu har vi nog hittat en tomt som passar oss. Lite små detaljer kvar i funderingarna fortfarande men hoppas vi kommer fram till ett beslut snart, eller det är väl jag som ska bestämma mig kanske hehe.

Vi har varit och kollat på hus och det lutar åt nått i denna stil. New england.

Men nu när vi kom ett steg närmre efter möte med underbara bank kvinna så får man helt plötsligt lite beslutsångest. Man kan ju inte ändra sig menar jag ;)


Tog även ett annat stotr beslu gällande min framtid igår  men det pratar vi mer om nästa vecka.

Mycket att tänka på just nu... Det är som en stor tonårsgröt i mitt huvud men med lite viktigare beslut än vad man måste avgöra då kanske hehe.

Snart kommer en mäklare hit, om en timma för att titta på vårt hus och prata lite. Ska bli spännande att höra vad han har att säga, håller tummarna för att det är bra!!


Bredvid mig i soffan sitter min lilla söta dotter och leker, SITTER..

Hon är så duktig mammas stora tjej

 


Imorgon väntar en heldag med min älskade mamma   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards