Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Sofi Géewe - 1 januari 2013 17:15

Så var det nytt år igen då. Vad fort åren går sen man fick barn. Håller ju på att bli gammal herregud ;)

Hoppas detta år bli ett bra år utan för mycket konstigheter.

Jag hoppas väl på vanliga saker som alla andra.

1. Gå ner 20 kg ( utan ansträngning )

2. Höja min inkomst med 1,5 miljon ( utan att behöva jobba mer )

3. Vinna en ny bil, audi A7 på bingolotto ( som jag inte spelar )

 4. Ärva ett stort hus utomlands av en avlägsen släkting.


Ja ni vet sånna vanliga önskningar ;)


Skämt åsido jag hoppas att det händer bra saker 2013.

Att något nytt händer i livet, jobb eller barn. Få färdigt på vårt hus.

Jag hoppas att jag hittar min extremt bra gömda självdiciplin någonstans så jag kan sluta äta skit och börja träna och röra på mig. Måste, måste, måste det...  Det vore väldigt skönt att komma igång lite med nått.


Jag skulle vilja åka på solsemester ensam med min man. Det vore underbart. Älskar att bara vara någonstans i värmen, ligga i solen och läsa, bada, äta massor god mat, inte ha på sig klocka, inte ha några måsten. MEN jag kan inte klara mig utan min lilleman ju... Det är jobbigt. Förstår inte hur jag ska klara mig utan honom nu när vi ska till London, det blir fem nätter. FY.

Men man behöver vara själva ibland utan barn, inte minst när man har så många som vi. Det är viktigt för romantiken  



Idag är vi hemma och försöka greja lite. Måla och plocka lite. Ta tag i den roliga tvätten. Leta inredning på nätet till sovrummet, hallen och badrummet. Ellos brukar ha mycket kul, men också blocket. Jag vill ha en gammal gungstol och ett pelarbord bl.a  Badkaret är på plats nu så snart kan vi använda det. Vi har även skruvat ihop ett högskåp till badrummet med, blev jätte bra. Förvaring är en barnfamiljs bästa vän ;)


Milon och jag har storstädat hans rum, tömt lådor och damsugit i dem, organiserat om lite. Han måste få plats med alla nya leksaker. Han hjälpte till att damsuga så fick jag skura. Mammas duktiga kille.  Efter städningen spelade vi massor nya spel och bygde upp playmo pirat ön och nya indianer. Mysigt.

   

Igår spelade jag, Tias Milon och Tiffany vårt nya monopol, kära nån snacka om att jag fick storstryk. Får nog börja öva i smyg tror jag. Men det var väldigt kul faktiskt, massor år sen jag körde monopol. Får se om vi orkar köra en omgång ikväll utan barn. Milon behöver sova tidigt idag så han kan hitta normala rutiner igen. Har blivit många sena kvällar nu. Han sprang runt ute  vid tolvslaget som att klockan var mitt på dagen, jätte pigg. Grannarna blev väldigt roade =)

Jag bara måste se lite på Skilda världar sen, har blivit helt beroende av det IGEN, haha.. Matti och Rebecca har en affär, Stina ska gifta sig med Andreas, Daniel träffar Camilla, Anna och Micke ska ha barn.. Herregud vad spännande.Kommer ihåg att jag och mamma satt bänkade när det gick, hihi.




Ovido - Quiz & Flashcards