Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Sofi Géewe - 4 januari 2013 21:18

Skulle önska att jag kunde börja plugga, att jag hade viljan, pengarna och allt det som behövs för att genomföra det. Inredning / design är något jag så gärna skulle vilja hålla på det.  En dröm skulle vara att få en budget och ett rum och någon som säger varsågod gör så att jag älskar det. Åh vad kul. Någon gång kanske det kan bli så. Är ju inte så gammal än. Det värsta är ju att vi bor i fel stad och flytta är tyvärr inte att tänka på med tanke på varannan vecka barn. Linköping är inte det bästa för den sortens jobb. KONTAKTER  och vilja det är det som är viktigt så allt går självklart.

Jag är för mycket familje människa för att alltid jobba långt bort. Skulle sakna ihäl mig efter mina pojkar och ha dåligt samvete för att min man skulle få sköta för mycket.

 

fin moodbord

                         

 

 

Har hittat några distans kurser som verkar intressant och roliga. Jag har en bra början med mitt färgseende och allt jag lärt mig inom det. Jag och Tias hade en jättebra idé som vi började genomföra, färgsättning/ design. Jag färgsatte hos privatkunder, företag, bostadsföreningar. Det var super kul, nått jag verkligen ville göra. MEN det trångsynta företaget klarade inte av att vi bodde under samma tak. Larvigt. Vi jobbade knappt ihop för jag hade mina helt egna arbetsuppgifter som han inte var inblandad i.  Men "dom där uppe"  struntade helt i det och hur det gick för oss, det enda dom hakade upp sig på var att vi var ett par. Synd tycker jag för jag tror det kunde blivit något riktigt bra av det.

Har ju ett bra jobb där jag får färgsätta och hjälpa folk med sina hem. Det roligste är när man släpper hem kunder nöjda och glada över hur fint det kommer bli i deras hem. Tycker det är kul nu när man har jobbat ett tag och har sina stammisar. Det blir så lätt då, man vet vad dom redan har hemma, deras stil,möbler, prisnivå. Men det vore kul att kunna ge dom yttligare service med allt annat som tillkommer när man gör om självklart :)Har man en utbildning är det så mycket lättare att söka jobb med såklart. Det finns mycket spännande jobb därute gäller bara att hitta rätt och bestämma sig för vad man vill göra. Jag är påhittig och pysslig så jag ska nog komma på det ;)Jag vill ha kariär och familj och ska kämpa för att det blir så inom sin tid. Saker måste bara ha sin gång och göras i rätt ordning.

Ni kommer märka av mig i framtiden... Jag kommer inreda era hem, era grannars och era jobb ;)

 

xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards