Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av Sofi Géewe - 24 augusti 2015 20:00

Trodde det inte men vi överlede första dagen på dagis!

Det blev en väldigt jobbig morgon men tillslut kom vi dit, Lilly var jätte glad och jag tårögd redan i grinden. Att det ska vara så jobbigt denna gång det är inte klokt!

Men vi lekte, åt lunch, sjöng och sov och allt gick kanon!

Hon var helt slut efter dagen och ville sova vid sex idag men vi lyckades hålla henne vaken en stund till.


Stor tjej med dockvagn! 

( känns dock som att dagiset behöver lite nya dockor haha )

    


Imorgon är det dags igen, mellan 9-14 ska vi köra i veckan så får i se om jag lyckas smita ifrån lite, återigen så tror jag inte hon bryr sig ett smack om jag går det är nog bara jag!


Stora Milon ska äntligen få börja fritids, vi hade inskolningssamtal där idag också så imorgon får han vara där och känna på det lite. Han kommer nog bli galen när jag kommer dit efter bara en timma han som längtat så efter fritids. Men det går fort och snart är den riktiga vardagen här när man gör allt man kan för att komma så tidigt som möjligt för attt man inte ska vara borta för länge från barnen.


Så var det fotbollen också som nu har blivit ett litet problem, Milon vill tillbaka till sitt gamla lag ( och jag förstår honom), det nya har ingen struktur och de lär baranen iprincip NADA! Han som älskar fotboll kommer inte alls framåt i utvecklingen i det laget utan behöver nog gå tillbaka till sitt gamla. Prroblemet blir ju att det inte då blir med hans klasskompisar utan blir lite fel. Också fär oss att åka dit istället för att ta närmsta men men. Mormor bor ju bredvid planen :)

Vi får fortsätta diskutera så får vi se vad det blir.


Gamla gänget :) 

 

Av Sofi Géewe - 24 augusti 2015 07:01

Fy idag är ångesten på topp, Lilly ska bara inskolning på dagis. Kommer gråta i bilen varje dag efter lämning.
Hon kommer säkert ha jätte roligt men inte jag ju hahah.
Min lilla baby <3

Milon undrade häromdagen om jag hade förstått att det finns fröknar som jobbar på dagis och tar hand om barnen haha. Han tycker det är världens bästa dag idag så Lilly äntligen kan krypa runt och leka med allt roligt på dagis. Önskar jag kunde tänka som min kloka son!

Ha en bra star på veckan
Kram

Ovido - Quiz & Flashcards