Direktlänk till inlägg 6 augusti 2015

Dagis & Gamla Linköping

Av Sofi Géewe - 6 augusti 2015 19:58

Vår dag började tidigt idag, Lilly vaknade 06.50 hon som brukar sova så länge. 15 minuter senare kom Milon in och frågade vad vi gjorde vakna :)
Sen var mina barn igång och det blev frukost lite plock här hemma innan Milon cyklade iväg till mormor för frukost nummer två, och vi på inskolnings möte på dagis. Fy det blev så fruktansvärt verkligt när vi var där att hon verkligen ska börja dagis om några veckor. Hon hade redan fått egna krokar och korg för extra kläder och blöjor. Det sved i mitt mamma hjärta när man tänkte på att vi ska lämna henne där alldeles själv, FYYY!
Hon kände inte lika som vi utan kröp iväg direkt och började titta på saker utan mamma och pappa.
Det är väl som min kusin sa, inskolning är mest för föräldrarnas skull...

Sedan åkte vi till mamma och åt lunch och begav oss iväg till Gamla Linköping och Valla i solen.
Vi åkte tuff-tuff tåg, klappade hästar, fikade och mycket mer. För en gång skull blev det många timmar där. Vi började gå runt bland alla små hus och trädgårdar. Hittade massor nya saker fast man vart där hundra gånger förut.

Milon testade på mycket saker som dom gjorde och hade för i tiden.

Nu är Tias och killarna ute och trimmar och klipper på vår tomt. Han har varit och hyrt lite bättre grejer idag istället för våra små grejer. Hör ju inte till vanligheten att vi klipper och trimmar 2250 kvm heheh. Blir nog ny gräsklippare till våren tror jag ;)
Jag sitter och njuter av det underbara vädret ute på altanen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi Géewe - 12 mars 2017 19:26

Blir visst bara helg blogg. Även fast jag har så mycket tid i veckorna är jag rätt trött och försöker ägna mer tid åt barnen och matlagning. Idag har jag lagat köttgryta för första gången. Bättre sent än aldrig haha! Måste vara en trettio års kris so...

Av Sofi Géewe - 5 mars 2017 18:22

I helgen fick vi mysigt besök från Jönköping av Martin och lilla Vincent. En väldigt faster kär unge kom denna gång så jag fick massor gos! Vi var på Tropicariumet i Kolmården, jätte kul! I shoppen fanns det jätte snygga solglasögon! Haha! ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:15


Söndag, fick sova enda fram tills klockan var 07.10 idag. Då var det tänt ute sa Lilly och bara att pallra sig upp ur sängen varken sig man ville eller inte. Dem vanliga morgonrutinen - hon lägger sig i soffan, skriker LALLA, jag går halvdöd och gör ...

Av Sofi Géewe - 26 februari 2017 16:04

Igår morse var vi effektiva, frukost vikning av två tvättmaskiner, städning, läxor innan klockan nio. Sedan kom ett samtal från en desperat Lina, som inte kunde öppna dörren, stackarn! Låset hade gått sönder, var typ sedan 1971 så det hade nog gjor...

Av Sofi Géewe - 20 februari 2017 19:00

Helgen bestod av mestadels av att göra inget, men lite fotboll fick vi in på söndagen. Världens bästa Milon körde på som vanligt, två mål på tre matcher. Han var inte jätte nöjd över det resultat men jag tyckte han var fantastisk. Svårt att spela i...

Ovido - Quiz & Flashcards