Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Sofi Géewe - 5 maj 2014 22:00

Trodde Tias skulle få tjata många år till innan Milon verkligen åkte en egen gokart men den dagen kom visst idag. Han satte sig helt orädd och körde alldeles själv den lille. Det finns en extra liten i gokart hallen som han fick åka i. Dem förklarade hur han skulle göra sen drog han iväg. Tydligen var han väldigt modig och körde järnet! Tur att jag var på jobbet annars hade den dagen inte varit här än, jag tycker han är för liten ju. Han ville att vi skulle åka tillbaka imorgon så vi kunde raca, haha.

Så nu får vi väl se vart detta slutar om det blir en lite fart dåre av honom redan. Så varsogoda att sponsra Milon racing haha.


Coolingen

   


Jag är helt slut, mitt jobb är verkligen jobbigt just nu med graviditeten. Alldeles för mycket lyft och stå och gå hela tiden. Det känns jobbigt idag. Jag får massor sammandragningar och skulle behöva vila lite mer men det är svårt att göra dte hos oss. Vi får se hur länge det fungerar. Barnmorskan sa att jag bara skulle ringa henne annars så skulle i diskutera om vad som kunde göras. Känns lite retligt att göra dte när det är sju veckor kvar för mig att jobba. Men det får ju inte hända nått mer vår lilla kicka där inne <3

Så snart blir det tidig säng så jag får vila ut lite.

Igår såg vi på beck, levande begravd och jag som är så fjompig kunde ju inte ens gå och kissa inatt hehe. Man vet ju aldrig om det kommer någon som vill lägga en i en kista ;) Så då somnade jag ju jätte sent plus att vår ibland väldigt lilal bebis sov bredvid mig. Jag kan inte sova då!!! Speciellt inte nu när jag är tjockis och har foglossning. Måste breda ut mig men det går icke med en kille på var sida om mig. Inatt är han verkligen bannlyst från vår söng ;)

Som straff fick han lägga sig en kvart tidigare en vanligt ;)


 

Av Sofi Géewe - 5 maj 2014 13:09

Idag var vi hos barnmorskan och tittade till den lilla och mig :)
Alltid lika mysigt att höra hjärtslagen så man vet att hon mår som hon ska. Men så mycket liv det är i min mage så känner jag henne ändå jämt <3
Alla mina värden är jätte bra, skönt att slippa stoppa i sig några piller tycker jag. Inte lika roligt att få massor nålar i sig men jag börjat vänja mig lite mer för det var inte alls lika jobbigt och nervöst idag.

Idag har jag fått hem en Box med saker från babyland, blir spännande att se vad det är i den. Har ingen aning haha. Gratis är kul ;)

Nu ska jag jobba på och försöka klara mig ur denna snurriga dag vi har här.
Laddar för lunch om en timma :)

Ovido - Quiz & Flashcards